Traktorer och processorer

MF 5713 som traktorskördare.

192 inlägg 73295 visningar 28 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: MF 5713 som traktorskördare.

Seb macahan  
#627828 Tror det är samma som för teleskop lastare😉

   TS
Lantmännen Maskin
Avatar Fallback

Re: MF 5713 som traktorskördare.

erik__j  
#699296 Hur går det med traktorn? Fler ombyggnader gjorda?

Användarvisningsbild

Re: MF 5713 som traktorskördare.

Seb macahan  
#700122 Hej
Nej tyvärr har det stått lite still på traktor bygg fronten. Planen var att bygga skogstak. Jag har fått ritningar ifrån Massey Fergusson och konstaterat att det är fullt möjligt med den hytten jag har. Men sonens A-traktor projekt kom i mellan så istället för o bygga tak har jag bland annat tennspacklat och svetsat tak på en gammal Volvo Duett. Vi får se om sommaren kanske blir så pass att jag kan börja bygga taket på Mf´n. Det är väl i princip den enda modifiering jag saknar. Jag ska göra en lösning för utskjutet, kan inte ha slangarna liggande som de gör original på Kesla 204 och de flesta andra kranar i samma segment för den delen. Men jag återkommer med detta när jag väl börjar.

   TS
Avatar Fallback

Re: MF 5713 som traktorskördare.

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#700127 Du har väl fått lite snöröjning med de senaste dagarna?

Användarvisningsbild

Re: MF 5713 som traktorskördare.

Seb macahan  
#700138 Nej inte en enda minut faktiskt. i går kväll startade jag traktorn för första gången på 3 veckor för o flytta lite snö på gårdsplanen.
Jag har sagt upp mina snöröjningsavtal denna säsongen.
För dålig jour ersättning och för dålig timtaxa i förhållande till kravbilden så putta på snön har någon annan fått göra i år. Men ska erkänna att jag saknade det lite i går när man såg alla vara ute o ploga, men jag ångrar mig inte. Får se om jag kanske tar några mindre avtal nästa år, de jag hade åt vägverket var lite väl stort.

   TS
Avatar Fallback

Re: MF 5713 som traktorskördare.

erik__j  
#700376 Hur blir skogstaket? Stor ombyggnad eller där man kan ha en taklucka?

Användarvisningsbild

Re: MF 5713 som traktorskördare.

Seb macahan  
#785311 Hej. Nu blir det lite nya planer 😉 Någon som villhöver en ny julklapp?
https://www.klaravik.se/auktion/produkt/1226388-traktor-massey-ferguson-5713sl-dyna-6-skogsutrustad/

   TS
Användarvisningsbild

Re: MF 5713 som traktorskördare.

Bert1  
#785313 Blir det samma fast bättre eller nåt helt annat?

Användarvisningsbild

Re: MF 5713 som traktorskördare.

Seb macahan  
#785384 Nej det blir inte bättre. Tycker fortfarande att det har varit bra grejer och som förväntat. Men som många vet har jag inte någon stor fastighet. Det mesta är genomgånget gällande gallring.
Så nu blir det troligen lite enklare maskiner.

   TS
Avatar Fallback

Re: MF 5713 som traktorskördare.

valtra mega  
#785409 Ser att de seriösa köparna redan börjat bjuda

Användarvisningsbild

Re: MF 5713 som traktorskördare.

Seb macahan  
#785414 Japp, reservationspris är 75' men jag bli glad om jag får 100 000:-😉

   TS
Avatar Fallback

Re: MF 5713 som traktorskördare.

alias  
#785418
Seb macahan skrev:Nej det blir inte bättre. Tycker fortfarande att det har varit bra grejer och som förväntat. Men som många vet har jag inte någon stor fastighet. Det mesta är genomgånget gällande gallring.
Så nu blir det troligen lite enklare maskiner.


Så traktorn försvarar inte sin plats i maskinparken genom nyttan i entreprenad-/byggverksamheten?

Timantalet var ju inte oroväckande högt.

MVH
Alias

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).