Motorsåg och handhållet

Sanningen om varför husqvarna 550 xpg skär

213 inlägg 55847 visningar 30 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Sanningen om varför husqvarna 550 xpg skär

Tor R  
#784999
Williamm skrev:
Mange skrev:Jag menar inte att det inte går att få dem att hålla tryck.
Menar mer att de inte är täta nog för vilket tryck som helst. Särskilt inte i venturin.
När man provtrycker såg med insug och förgasare ser man ofta små läckor lite här o där utan att det påverkar nåt.
Att doppa trycksatt förgasare visar ofta om och var det läcker även om det inte syns på mätare.
Att de öppnar o stänger rätt är viktigt.

Det blir lite virrigt när frågan var att provtrycka cylindern & vevhus och du svarar på hela sågen med förgasare och allt.

Jag har också svårt att se hans poäng.
En förgasare kan aldrig fungera bättre än den signal den får från vevhuset.
Fabriksverktyget för tryck/vakuumtestning är designat för att göra testet utan förgasare, ganska logiskt egentligen.

Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild

Re: Sanningen om varför husqvarna 550 xpg skär

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#785066
Williamm skrev:
Mange skrev:Jag menar inte att det inte går att få dem att hålla tryck.
Menar mer att de inte är täta nog för vilket tryck som helst. Särskilt inte i venturin.
När man provtrycker såg med insug och förgasare ser man ofta små läckor lite här o där utan att det påverkar nåt.
Att doppa trycksatt förgasare visar ofta om och var det läcker även om det inte syns på mätare.
Att de öppnar o stänger rätt är viktigt.

Det blir lite virrigt när frågan var att provtrycka cylindern & vevhus och du svarar på hela sågen med förgasare och allt.

Ja, det är möjligt. Men prova enbart bränsle krets i förgasare visar inte allt. Strular det kan det vara nyttigt o veta var och hur.

Användarvisningsbild

Re: Sanningen om varför husqvarna 550 xpg skär

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#785068
Tor R skrev:
Williamm skrev:
Mange skrev:Jag menar inte att det inte går att få dem att hålla tryck.
Menar mer att de inte är täta nog för vilket tryck som helst. Särskilt inte i venturin.
När man provtrycker såg med insug och förgasare ser man ofta små läckor lite här o där utan att det påverkar nåt.
Att doppa trycksatt förgasare visar ofta om och var det läcker även om det inte syns på mätare.
Att de öppnar o stänger rätt är viktigt.

Det blir lite virrigt när frågan var att provtrycka cylindern & vevhus och du svarar på hela sågen med förgasare och allt.

Jag har också svårt att se hans poäng.
En förgasare kan aldrig fungera bättre än den signal den får från vevhuset.
Fabriksverktyget för tryck/vakuumtestning är designat för att göra testet utan förgasare, ganska logiskt egentligen.

Nä, det är inte vad jag menar.
Saknas impuls pumpas inget och inget regleras då heller.
Jag menar inte heller att nåt defekt blir bättre med tiden.
Impuls ger inte mycket tryck, eller volym av luft.
Ofta när det blir överdrivet tryck i vevhus händer det grejer i förgasarens kammare med impuls.
När det strular är det inte helt ovanligt det blir eller gar varit så.

Annons:
Emmaboda skog och traktor
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).