Den behöver antagligen att kan limmar cylinderfotspackningen.
Williamm skrev:Det är nog inte så bra. Provtrycka är bäst då vet du om och var den läcker.
Den behöver antagligen att kan limmar cylinderfotspackningen.
Skogsmästarn skrev:Williamm skrev:Det är nog inte så bra. Provtrycka är bäst då vet du om och var den läcker.
Den behöver antagligen att man limmar cylinderfotspackningen.
Hur provtrycker jag vid cylinderfoten?
JoTh skrev:Tack för givande och intressant information över Era erfarenheter.
Kommer att riva sågen och kolla upp de olika bra tipsen som framkommit.
Så får vi se hur det står till, och vad som kan vara värt att göra.
Mange skrev:Äldre såg har lite högre tolerans och ingen såg blir 100 tätt.
Friskluftsmotorn blir med sin design lite känsligare.
Mange skrev:Äldre såg har lite högre tolerans och ingen såg blir 100 tätt.
Friskluftsmotorn blir med sin design lite känsligare.
Mange skrev:Jag menar inte att det inte går att få dem att hålla tryck.
Menar mer att de inte är täta nog för vilket tryck som helst. Särskilt inte i venturin.
När man provtrycker såg med insug och förgasare ser man ofta små läckor lite här o där utan att det påverkar nåt.
Att doppa trycksatt förgasare visar ofta om och var det läcker även om det inte syns på mätare.
Att de öppnar o stänger rätt är viktigt.
anersimyra skrev:Är det någon som har bytt den här delen på en 550 mk2 som är inringad med gult? Husqvarnas ingenjörer har varit såpass listiga att får man en skada på delen som gör att snäppet till toppkåpan inte går att få dit så måste man ta bort främre bågen, tanken, förgasaren och därefter lyfta av cylindern.. … 🤣 min förhoppning var att man skulle klara sig med att enbart lätta ett litet stycke på cylindern men så enkelt slipper man inte undan.. 🤬 🤬
Mange skrev:Jag menar inte att det inte går att få dem att hålla tryck.
Menar mer att de inte är täta nog för vilket tryck som helst. Särskilt inte i venturin.
När man provtrycker såg med insug och förgasare ser man ofta små läckor lite här o där utan att det påverkar nåt.
Att doppa trycksatt förgasare visar ofta om och var det läcker även om det inte syns på mätare.
Att de öppnar o stänger rätt är viktigt.
Amatörhuggare 62 skrev:Det var omständigt !
Williamm skrev:anersimyra skrev:Är det någon som har bytt den här delen på en 550 mk2 som är inringad med gult? Husqvarnas ingenjörer har varit såpass listiga att får man en skada på delen som gör att snäppet till toppkåpan inte går att få dit så måste man ta bort främre bågen, tanken, förgasaren och därefter lyfta av cylindern.. … 🤣 min förhoppning var att man skulle klara sig med att enbart lätta ett litet stycke på cylindern men så enkelt slipper man inte undan.. 🤬 🤬
Du kan ju vara glad att det inte är en del av vevhuset i magnesium.. Har du funderat på trafikförsäkring för sågarna? 😉