Socialt (mer om oss)

Skogsforums bössa i Musikhjälpen 2022

17 inlägg 1999 visningar Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Skogsforums bössa i Musikhjälpen 2022

Fredrik Reuter  
#783756 En av årets stora happenings är här - Musikhjälpen 2022. Under 144 timmar denna vecka så sänder SVT och SR från en "bur" som står på Kungstorget i Göteborg. Syftet är insamling till behövande och årets tema är "För en tryggare barndom på flykt från krig".

Vi på Skogsforum har en stolt tradition att ha en så kallad insamlingsbössa hos Musikhjälpen. Det är en bössa där vi på Skogsforum kan skänka pengar för en mycket god sak.

Vill du läsa mer om Musikhjälpen så finns mer information här: https://sverigesradio.se/musikhjalpen

Här kan du skänka pengar till Skogsforums insamling:



Skogsforums bössa i Musikhjälpen 2022



Nu kör vi - ditt bidrag räddar liv!




   TS
Elmia
Användarvisningsbild

Re: Skogsforums bössa i Musikhjälpen 2022

Fredrik Reuter  
#783760 Om jag har räknat rätt så firar vi i år 10-årsjubileum med Musikhjälpen. Det var 10 år sedan som @kse startade upp detta initiativ och nedan finns länkar till varje års musikhjälpen-tråd. 😀

Musikhjälpen + Skogsforum

Musikhjälpen 2013

Musikhjälpen 2014

Musikhjälpen 2015

Musikhjälpen 2016

Musikhjälpen 2017

Musikhjälpen 2018

Musikhjälpen 2019

Musikhjälpen 2020

Skogsforum skramlar i Musikhjälpen 2021

   TS
Användarvisningsbild

Re: Skogsforums bössa i Musikhjälpen 2022

Fredrik Reuter  
#783776 Nu är vi igång på riktigt, bössan har blivit godkänd: https://bossan.musikhjalpen.se/skogsforums-boessa

   TS
Användarvisningsbild

Re: Skogsforums bössa i Musikhjälpen 2022

Helproffs  
#783823 Du var snabb och låsa den andra tråden, får vi inte diskutera om andra hjälpbössor här🤔

Användarvisningsbild

Re: Skogsforums bössa i Musikhjälpen 2022

Fredrik Reuter  
#783834 Jodå!

Anledningen var att jag vill ha info + länk till vår bössa i starten av en tråd. För de som inte ids scrolla alla gånger.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Skogsforums bössa i Musikhjälpen 2022

Helproffs  
#783837 Ja men då var det ju inte nödvändigt att låsa den andra!

Användarvisningsbild

Re: Skogsforums bössa i Musikhjälpen 2022

Torbjörn Johnsen  
#784460 Nu får vi ta lite stortag och pynta in i bössan på musikhjälpen! Pengarna går till ett mycket vällovligt ändamål denna vinter: Barn på flykt. Även om vi har det tufft med skenande inflation, räntor och energipriser så finns det tyvärr väldigt många som har det betydligt värre. En liten gåva kan göra stor skillnad!

Skogsforums bössa i Musikhjälpen 2022

Användarvisningsbild

Re: Skogsforums bössa i Musikhjälpen 2022

hlb  
#784491 Här fördubblade NIBE,förra året, ( har jag för mig) summan, som den anställde skänkte. ÄR DU MED PÅ DEN FREDRIK?

Användarvisningsbild

Re: Skogsforums bössa i Musikhjälpen 2022

Fredrik Reuter  
#784635
hlb skrev:Här fördubblade NIBE,förra året, ( har jag för mig) summan, som den anställde skänkte. ÄR DU MED PÅ DEN FREDRIK?


Ja, den dealen kan vi vara med på!

Gissar att NIBE hade någon form av deal med sina anställda som reglerade någon form av rimlighet eller fusk och så får gälla här också i så fall. Även om det är kul att hjälpa behövande så finns såklart ett tak och det som gäller i så fall är max upp till tidigare rekord i vår bössa i MH. 👍

   TS
Användarvisningsbild

Re: Skogsforums bössa i Musikhjälpen 2022

hlb  
#784711 Starkt jobbat Fredrik. Min andel kommer.

Användarvisningsbild

Re: Skogsforums bössa i Musikhjälpen 2022

Zixten  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#784843 Nu är det dags att alla släpper bromsen och börjar ge lite pengar i bössan.
Trots allt elände vi har här i Sverige så har vi det otroligt bra!! Och jag tror att de flesta här kan avvara en liten slant.

Själv lägger jag pengar från en Fub från en rotpost jag sålde nyss (avrundar uppåt till jämna hundratal....)
Hoppas att fler gör detsamma!

https://bossan.musikhjalpen.se/skogsforums-boessa

Användarvisningsbild

Re: Skogsforums bössa i Musikhjälpen 2022

Ängagärdet  
#784857 500hundring skänkt från Ängagärdet!

Användarvisningsbild

Re: Skogsforums bössa i Musikhjälpen 2022

hlb  
#784869
hlb skrev:Starkt jobbat Fredrik. Min andel kommer.


Nu har jag kollat lite och skickar inga pengar till SVT-SR. Jag skänker i stället till en lokal organisation, HOPE 587, grundat av en sjuksköterska och granne till mig. Hon har representanter på plats i Ukraina och mina pengar går ograverat till hjälp på plats. Kalla mig gärna för skitstövel, som ändrar sig, men jag känner starkt att jag gör rätt, så nu blir det några lakan på hennes konto i stället.

Avatar Fallback

Re: Skogsforums bössa i Musikhjälpen 2022

r93  
#784893 Du gör helt rätt! jag lyfte frågan i en annan tråd men den blev låst omgående, så mina slantar hamnade i en annan bössa.

Användarvisningsbild

Re: Skogsforums bössa i Musikhjälpen 2022

halvproffs  
#784913 Jag har skänkt pengar till UNHCR i 2 omgångar. Fick ett digitalt julkort nu och önskan om mer pengar. Tycker jag gjort min del för tillfället.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).