Öppna kategorin

Vad göra med fällda träd?

7 inlägg 1767 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Vad göra med fällda träd?

Effo  
#783698 Jag har blivit ombedd att ta ned några träd i ett villaområde. Det är några kastanjer och ett par andra lövträd. Vad gör man med stammarna? De grövsta är nog 25 cm i diameter, vet inte om återvinningen gillar att man kommer dit med dem. Går det att sälja för eldning? Eldar inte själv så jag har ingen användnig för dem



   TS
Elmia
Användarvisningsbild

Re: Vad göra med fällda träd?

PRN  
#783700 Va?!

Nu skojar du va ?

Användarvisningsbild

Re: Vad göra med fällda träd?

JensSkoog  
#783703
Effo skrev:Jag har blivit ombedd att ta ned några träd i ett villaområde. Det är några kastanjer och ett par andra lövträd. Vad gör man med stammarna? De grövsta är nog 25 cm i diameter, vet inte om återvinningen gillar att man kommer dit med dem. Går det att sälja för eldning? Eldar inte själv så jag har ingen användnig för dem

Gör som jag brukar när jag inte vill ha veden själv.
Kapa allt upp i passande bitar och gör en skylt med GRATIS VED, hämta själv.
En kund av mig gjorde det på Facebook tidigare i år, och innan kvällen var allt från två
digra furor borta. Kom folk med slepvagn långa vägar och hämtade.


ä ö

Användarvisningsbild

Re: Vad göra med fällda träd?

Effo  
#783711 Nej, skojar inte.

Jag har AB-kort och blev tillfrågad om att fälla träden. De står bra till så inget behov av proffs. Jag kan fälla, kvista och kapa upp i längder. Ägarna tar rätt på riset, kvar blir stammarna. Alla har fjärrvärme så inget kan eldas i närheten. Stammarna ska bort så snart som möjligt.

Tänkte också på att skänka bort @JensSkoog. Tänkte att sådana träd kanske inte står så högt i kurs jämfört med gran, fur och björk, fast det kanske går att bli av med?

   TS
Användarvisningsbild

Re: Vad göra med fällda träd?

JensSkoog  
#783713 Kastanjer och löv är utmärkt ved, så jag skulle chansat på Facebook.

Användarvisningsbild

Re: Vad göra med fällda träd?

Erre  
#783717 Håller på Jens.
Dom försvinner nog mot gratis avhämtning.
Speciellt i dessa tider.

Användarvisningsbild

Re: Vad göra med fällda träd?

Effo  
#783721 Chansar på att det löser sig så, tack för svar!

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).