Öppna kategorin

Felfakturerad

15 inlägg 5744 visningar 13 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Felfakturerad

Sture Andersson  
#782341 Fick en faktura från ett stort företag på 10000 kr , jag hade inte handlat med dom så något var helt fel, jag ringde företaget och förklara ,då fick jag till svar att om jag inte var nöjd med fakturan fick jag maila dom , jag blev förbannad och sa att dom var väldigt oförskämda ,efter mitt utbrott fick jag prata med en om fakturan ,så det löser sig nog.
Men tycker inte ni att det är ett jädra sätt .



   TS
Elmia
Avatar Fallback

Re: Felfakturerad

Skogsola  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#782345 De provade väl. Går det så går det.

Användarvisningsbild

Re: Felfakturerad

Camaro1969  
#782554
Sture Andersson skrev:Fick en faktura från ett stort företag på 10000 kr , jag hade inte handlat med dom så något var helt fel, jag ringde företaget och förklara ,då fick jag till svar att om jag inte var nöjd med fakturan fick jag maila dom , jag blev förbannad och sa att dom var väldigt oförskämda ,efter mitt utbrott fick jag prata med en om fakturan ,så det löser sig nog.
Men tycker inte ni att det är ett jädra sätt .



Alltid bäst att maila så man har det ”skriftligt”

Telefonsamtal är ju väldigt svårt att bevisa vad som sagts

Användarvisningsbild

Re: Felfakturerad

Elis76  
#782567 Får man en felaktig faktura eller bluffaktura måste den bestridas skriftligen.

Det fakturerande företaget skall då ställa ut en kreditfaktura på motsvarande belopp.

https://polisen.se/utsatt-for-brott/olika-typer-av-brott/bedrageri/fakturabedrageri/

https://www.bjornlunden.se/bokf%C3%B6ring/kreditfaktura__503

Avatar Fallback

Re: Felfakturerad

Skogsola  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#782616 Egentligen behöver man inte göra ett skit förrän man får brev från fogden. Men då är det viktigt att agera.

Avatar Fallback

Re: Felfakturerad

busholle  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#782682
Skogsola skrev:Egentligen behöver man inte göra ett skit förrän man får brev från fogden. Men då är det viktigt att agera.


Jo fakturor ska bestridas enligt ovan.

Tillägg till ovan är att bestridandet helst ska skickas som rekommenderat men allra minst dokumenteras med foton.

Användarvisningsbild

Re: Felfakturerad

halvproffs  
#782687 Jag fick böter för felparkerad Volkswagen i Stockholm. Regnumret var min 4-hjuling. Ingen hjälp från polisen i Gävle när jag var dit.
Skickade i rekbrev till både polisen och parkeringsbolaget i Stockholm.
Skrev att det var en bluffaktura, osant intygande och tjänstefel av p-vakten som inte kollade med Transportstytelsens app att regnumret stämde med fordonet.
Hörde ingenting från dem. Är nog 8 år sedan.

Avatar Fallback

Re: Felfakturerad

Tralsmo  
#782696 Ja hadde en affär med ett distubionsföretag av tv kanaler.
Är säker 10årsen.
Affären gjordes opp över telefon.
När ja väl fick räkningen efter nån månad så stämde de inte me va ja ansåg att vi hadde kommit överens om.

Ja ringde å påtalade de.
Skickade faktura på retur med förklaring på vad som gällde.
De tog nog 2 år innan de var utredat.
Kronofogden va inblandad i 2 vändor.
Det slutade med att ja fick rätt, men fy fan vilket krångel de va.

Härom veckan fick ja påminnelse om en faktura som dom påstod vara obetald.
Va ett företag ja kontinuerligt betalar till., privat.
De gick ochså till inkasso.
Dom va seriösa. Ja hadde betalat å när ja efter mycke om å men fick tag i rätt person så löste de sej.

De händer ju att posten slarvar bort brev. Har varit utför de å de Ä de ju bara att pröjsa på påminnelsefakturan. Händer inte ofta men några gånger per år.

Jo ja vet mailfaktura.
Föredrar ett brev man kan lägga i en hög å hantera när man hinner.
Mail bara dråsar de ju in å där kommer dom lätt bort.

För ett år sen dråsade de in en faktura på drygt 80 000 för en röjning.
Den va Alla fall inte gjord på min fastighet men de va ett företag ja anlitar.
De finns hur många som helst som heter som ja, de va där felet va.
Va utredat på några minuter.

Kräv alltid kredit faktura, då vet man att de gått fram.

Användarvisningsbild

Re: Felfakturerad

halvproffs  
#782703 Fick påminnelse om försäkringen för 4-hjulingen av Folksam. Har alla försäkringar där på autogiro. Ringde dit och påtalade felet.
Folksam skyllde på banken som inte dragit pengarna men nu var det ordnat enligt handläggaren som jag pratade med.
Pyttsan, efter en tid fick jag 1200kr i böter från trafikförsäkringsföreningen.
Betalade och ansåg att jag inte skulle vinna mot Folksam och jag orkade inte heller klaga.

Användarvisningsbild

Re: Felfakturerad

anersimyra  
#782710 För fyra veckor sedan betalade jag en tandläkarräkning på drygt 16.000. Beloppet avslutades med 25 öre vilken jag avrundade nedåt till jämna kronor. Efter två veckor fick jag en påminnelse angående en obetald faktura och fakturabeloppet angavs till 0,25 kronor..🤑 beloppet slapp jag såklart betala och banken bad så mycket om ursäkt över påminnelsen..🙂

Avatar Fallback

Re: Felfakturerad

Skogsola  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#782714 Fan, du skulle ha betalat 26 öre. Då hade de fått problem. 😁

Användarvisningsbild

Re: Felfakturerad

anersimyra  
#782749
Skogsola skrev:Fan, du skulle ha betalat 26 öre. Då hade de fått problem. 😁

🤣🤣🤣🤣🤣🤣👍

Användarvisningsbild

Re: Felfakturerad

Torbjörn Johnsen  
#783039 Nu har jag varit in och rensat bort en massa personangrepp och ovidkommande trams i den här tråden. Fortsätt gärna att diskutera felfaktureringar.

Användarvisningsbild

Re: Felfakturerad

JensSkoog  
#783042 Stor TACK, @Torbjörn Johnsen :-bd :-bd

Användarvisningsbild

Re: Felfakturerad

Nyborg  
#783140
JensSkoog skrev:Stor TACK, @Torbjörn Johnsen :-bd :-bd

Instämmer!

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).