Skogsröjning

Röjningar på egen mark

3747 inlägg 729229 visningar 171 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Röjningar på egen mark

alias  
#780041
Pålle82 skrev:Har i helgen varit ute o röjt en eftersatt självföryngring. I lördag röjde jag första biten o idag när jag gick igenom den biten för att fortsätta så var det bara att börja om på samma bit:)
Varför snål röjer man?:)


Ju tätare beståndet är före röjningen desto svårare att våga ställa ut stammarna på tillräckligt avstånd.

Är det eftersatt så brukar det inte vara fel att glesa ut i flera omgångar. Problemet brukar vara att lyckas återkomma igen i rätt tid för nästa åtgärd.

MVH
Alias

Stihl Motorsågar och Röjsågar
Användarvisningsbild

Re: Röjningar på egen mark

fendt311  
#781779 Blir överväldigad över alla superduktiga röjare. Erre som nöter på. Så man blir avundsjuk. Men alla gör ett otroligt bra arbete. JensSkoog (skogsforum mysiga, älskade norrman) Isteskog HannuRöj machonisti vedmaskin Tändemåla med flera. Ser att det kommit upp nya superduktiga röjare. PetterJ Persimongreger med flera. Ni är så duktiga röjare allihopa. Kör på röjare. ❤️🤗🤗

Användarvisningsbild

Re: Röjningar på egen mark

JensSkoog  
#781783
fendt311 skrev:Blir överväldigad över alla superduktiga röjare. Erre som nöter på. Så man blir avundsjuk. Men alla gör ett otroligt bra arbete. JensSkoog (skogsforum mysiga, älskade norrman) Isteskog HannuRöj machonisti vedmaskin Tändemåla med flera. Ser att det kommit upp nya superduktiga röjare. PetterJ Persimongreger med flera. Ni är så duktiga röjare allihopa. Kör på röjare. ❤️🤗🤗

Jag blir båda rörd och ödmjuk av att du nämnar mig i det sällskapet, @fendt311 :oops:
Jag är ju bara en glad amatör som gillar att röja och uppskattar
att se hur snyggt det blir.

Användarvisningsbild

Re: Röjningar på egen mark

fendt311  
#781785 Stor kram på dig JensSkoog.❤️🤗

Användarvisningsbild

Re: Röjningar på egen mark

Erre  
#781787 Hej @fendt311
Kul att höra av dig igen. 🤗🤗
Å tack för berömmet.

Avatar Fallback

Re: Röjningar på egen mark

isteskog  
#781792 Tänk vad trådarna skiljer sig åt. I denna så är det trevligt, i vissa andra så är det ärthjärnor m.m som huserar. Skulle vara roligt om det var så här i alla trådarna .... 😍

P.S Längtar redan till sommarens röjningar .... 🤣

   TS
Användarvisningsbild

Re: Röjningar på egen mark

fendt311  
#781795 Fasen. Jag glömde ju nämna ditt namn isteskog. 🤔 Som många fler. Kan jag tänka mig. Ber alla om ursäkt. Minnet är sämre nu.😟
NÄ, jag glömde ju inte bort dig isteskog. Men säkert andra som jag beundrar här. Ber dom alla om ursäkt.🤗

Användarvisningsbild

Re: Röjningar på egen mark

Vedmaskin  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#781799
fendt311 skrev:Blir överväldigad över alla superduktiga röjare. Erre som nöter på. Så man blir avundsjuk. Men alla gör ett otroligt bra arbete. JensSkoog (skogsforum mysiga, älskade norrman) Isteskog HannuRöj machonisti vedmaskin Tändemåla med flera. Ser att det kommit upp nya superduktiga röjare. PetterJ Persimongreger med flera. Ni är så duktiga röjare allihopa. Kör på röjare. ❤️🤗🤗


Tackar. 😀

Kul att du är tillbaka. Har väntat på dig.🤗

Användarvisningsbild

Re: Röjningar på egen mark

fendt311  
#781800 Ju mer jag skramlar runt på skogsforum. Inser jag att det är så många. Som jag missat nämna vid namn. Skäms ju. Tallen totte mm

Avatar Fallback

Re: Röjningar på egen mark

Tralsmo  
#781808 Japp.
Håller med isteskog.
Nu är vi nog nästan alla ärthjärnor här på forumet å de tycker ja vi ska va stolta över.
Det verkar som att det är ytterst få som inte är det.

Ja är ju tyvärr inte aktiv i denna tråden men kan väl ändå kommentera här för engångsskull.

Fendt311 har så rätt det finns många här som gör forumet trevligt att läsa.
Alla går inte å nämna. Men Jens Skoog kommer högt på listan.

Användarvisningsbild

Re: Röjningar på egen mark

Erre  
#781813
isteskog skrev:Tänk vad trådarna skiljer sig åt. I denna så är det trevligt, i vissa andra så är det ärthjärnor m.m som huserar.

Mm. Blir så trött på folk som ska kommentera i olika trådar. Dom bidrar med exakt noll av egen erfarenhet eller till ämnet, dom ska bara klaga å gnälla på andra.

Användarvisningsbild

Re: Röjningar på egen mark

Tåndemåla  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#781818 Jo det är svår navigerat på forumet nu! Hade en massa uppslag från min Tysklands resa att dryfta utan uffepuffe. Men det plockade ägarna av forumet effektivt bort så jag ha de tankarna för mig själv.

Avatar Fallback

Re: Röjningar på egen mark

isteskog  
#781820
Tåndemåla skrev:Jo det är svår navigerat på forumet nu! Hade en massa uppslag från min Tysklands resa att dryfta utan uffepuffe. Men det plockade ägarna av forumet effektivt bort så jag ha de tankarna för mig själv.

Du har inte någon ytubekanal, Tändemåla så vi kan se det där? 😎

   TS
Användarvisningsbild

Re: Röjningar på egen mark

Tåndemåla  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#781846 Närmast är Instagram🙄

Avatar Fallback

Re: Röjningar på egen mark

isteskog  
#781849
Tåndemåla skrev:Närmast är Instagram🙄

Har inte det!
Kan du inte lägga upp det i en ny tråd? Skulle vara väldigt intressant att få se andra länders skogsbruk!

   TS
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).