Socialt (mer om oss)

Vad brukar ni slänga med er i väskan ut "på stubben"?

21 inlägg 2246 visningar 8 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Vad brukar ni slänga med er i väskan ut "på stubben"?

Robban_2003  
#781760 En sak som inte många diskuterat här är nog vad man tar med sig ut i skogen för att vårda kropp och själ, så vad gillar ni att ta med, olika matlådor, snus och annan tobak, olika kaffesorter osv?



   TS
Elmia
Användarvisningsbild

Re: Vad brukar ni slänga med er i väskan ut "på stubben"?

fendt311  
#781766 Ett jäkla go. Minnen av när man tidigare var här med farsan och högg, gallrande, röjde. Alla minnen som man har. När man tittar på skogen. Ser att livet går vidare. Tar en kaffe. Det jag tar med mig. Ut i skogen. Är kunskap. Om skogen. Som min far lärde mig.🤗

Användarvisningsbild

Re: Vad brukar ni slänga med er i väskan ut "på stubben"?

Erre  
#781805 En rejäl termos med kaffe och någon choklad. Oftast Kexchoklad.
En snabb kopp ihop med en bit choklad vid varje tankning å sen en ny snus innan man kör igång igen. 😉

Avatar Fallback

Re: Vad brukar ni slänga med er i väskan ut "på stubben"?

jannee  
#781807 Det däringa med att äta något har aldrig varit något för mig, däremot rikligt med vatten och endast vatten.
Efter att ätit en stadig frukost klarar jag mig mer eller mindre bra hela dagen, kanske något man har efter att kört lastbil i evinnerliga tider, fanns inte tid att äta något under dagarna.
Däremot vill jag gärna gå och småäta lite hela kvällarna och inte minst innan sängen kallar. :grin:

Avatar Fallback

Re: Vad brukar ni slänga med er i väskan ut "på stubben"?

Tralsmo  
#781814 Ja håller nog mig till jannes recept.
Vatten och endast vatten.
Ja äter bara en gång om dagen, ve 18: 00 ca.
Har varit så i många många år. Ibland får man ju göra avsteg från de av sociala skäl men de mår ja inte bra av.

När ja jobbade som resande å låg en del på hotell å som snål smålänning måste utnyttja den kostnadsfria jättegoda hotellfrukosten va ett shit.
Va man då ett lag så fick man ju följa me å det va ett sabla ätande hela tiden.

I övrigt när ja är i skogen så är ja mest fokuserad på de ja ska göra.

Användarvisningsbild

Re: Vad brukar ni slänga med er i väskan ut "på stubben"?

MF förare  
#781815 Vatten och en termos kaffe och
helst hembakad bröd!
Tar oftast en halv smörgås varje gång ja tankar sågen när ja gallrar ( ca gång i timmen lite drygt) Då tycker ja ja har energi hela dagen!
Som en gammal grann gubbe sa, vill sågen ha mat behöver magen mä mat!!

Användarvisningsbild

Re: Vad brukar ni slänga med er i väskan ut "på stubben"?

Tåndemåla  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#781817 I egen skog med fysiskt jobb en redig frukost och sedan om det är tiden med värme 10+ bara vatten och saft med socker och gärna lite jordnötter till detta.
På vintern ingenting om man är ute under 5 h kanske varmt/ljummet vatten i en termos.
Är jag på planläggning har jag alltid med kaffe ut till skogen Samt tortillabröd köttbullar/kyckling och någon rödbetssallad eller liknande. Äter ingen frukost utan tar en tortilla när jag renskriver rundan i bilen som kan vara allt från 1-4 h. Choklad om hjärnan inte hänger med samt vatten. På sommaren chiapudding istället för kaffe.

Användarvisningsbild

Re: Vad brukar ni slänga med er i väskan ut "på stubben"?

Mattsjo  
#781824
jannee skrev:Det däringa med att äta något har aldrig varit något för mig, däremot rikligt med vatten och endast vatten.
Efter att ätit en stadig frukost klarar jag mig mer eller mindre bra hela dagen, kanske något man har efter att kört lastbil i evinnerliga tider, fanns inte tid att äta något under dagarna.
Däremot vill jag gärna gå och småäta lite hela kvällarna och inte minst innan sängen kallar. :grin:


👍 På den, lika för mig det är bara att köra på så man får något gjort 😀

Avatar Fallback

Re: Vad brukar ni slänga med er i väskan ut "på stubben"?

jannee  
#781826 Vi äro alla så olika, när frugan varit med om att plantera, tar hon ALLTID en kopp kaffe och en bit smörgås varje gång hon fyller på plantkorgen - ett evinnerligt kaffepimplande :grin: .

Avatar Fallback

Re: Vad brukar ni slänga med er i väskan ut "på stubben"?

r93  
#781827 Kokta ägg tycker jag funkar ypperligt, lätt att göra, lätt att ta med sig, kräver inga lådor eller liknande, vill man lyxa till det så tar man med sig en kaviartub.

Sedan är det resorb i vattenflaskorna.

Är barnen med så blir det eld och bullens pilsnerkorv!

Användarvisningsbild

Re: Vad brukar ni slänga med er i väskan ut "på stubben"?

Robban_2003  
#781828 Själv köttar man på med rent vatten och en dôsa lösschnôs, kan hända att pipan och tobaken slinker mé å, en vet aldrig!

   TS
Avatar Fallback

Re: Vad brukar ni slänga med er i väskan ut "på stubben"?

r93  
#781837 Snus är ju givetvis ett måste! Redit lössnus har ju blivit så dyrt att jag numera köper en ettan lös på fredagseftermiddagen efter jobbet, det kan nästan likställas med känslan av en finare whisky!

På tal om snus, denna kanske är postad sen tidigare men den måste höras igen!

https://sverigesradio.se/avsnitt/654803

Användarvisningsbild

Re: Vad brukar ni slänga med er i väskan ut "på stubben"?

HannuRöj  
#781839 😀 Ja tar med mig alltid kaffe och bröd, vanligtvis har en paus.
Mager som är har jag ingen energireserv så jag måste även ladda mig regelbuned med tomat, havrekex eller russin. Lite men ofta.
Vatten vid behov.
När det är mycket varmt lite mineralvatten. 5-10% av vattenmängden.

Avatar Fallback

Re: Vad brukar ni slänga med er i väskan ut "på stubben"?

Sture Andersson  
#781841 Att dricka har jag alltid svartavinbärsaft ,tycker det är friskt . Sen är det en clementin , och det är lite nostalgi ,för när min mor levde och jag var i skogen i närheten av hemmastället kom hon alltid med en clementin .
Sen är ju inte orken den bästa ,så man behöver ju en rejäl rast och en smörgås och en bulle o kaffe.

Användarvisningsbild

Re: Vad brukar ni slänga med er i väskan ut "på stubben"?

T Landström  
#781843 Det som alltid är med ut i skogen är snus och en blandning av blåbärssoppa och sportdryck. Varm eller kall beroende på årstid. Sedan beror det på hur långa dagar jag gör. kortare dagar blir det någon choklad bit...oftast Snickers. Blir det heldagar så blir det kaffe och smörgåsar med stekt ägg och Gustafs hästkorv.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).