Motorsåg och handhållet

Husqvarna 560 xpg

136 inlägg 22060 visningar 19 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Husqvarna 560 xpg

anersimyra  
#780118 Det var riktigt skojigt att bli ”häcklad” och då särskilt från hfab som presenterade filmbevis.. 🤣 🤣 🤣 🤣

Husqvarna motorsågar
Avatar Fallback

Re: Husqvarna 560 xpg

tallen100  
#780128
anersimyra skrev:🤣 Häckla på ni bara 🤣 🤣 🤣. Nej, när gäddan tas fram så är det långa svärd som gäller. Tidigare på dagen så hade jag sågat upp en pil där jag nödgades såga från två håll med 28” svärdet som är anbringat på gäddan. Vad gäller höga stubbar så hoppas jag att alla fäller fullt stående när ni fäller stora döda spruckna träd i lägen med endast en reträttväg..☝️ 😎

🤣 Nej då inte ska vi retas😇 😉
Men det var liksom ett "öppet mål", och då gäller det att hugga på stubben😂👌

Användarvisningsbild

Re: Husqvarna 560 xpg

anersimyra  
#780143
tallen100 skrev:
anersimyra skrev:🤣 Häckla på ni bara 🤣 🤣 🤣. Nej, när gäddan tas fram så är det långa svärd som gäller. Tidigare på dagen så hade jag sågat upp en pil där jag nödgades såga från två håll med 28” svärdet som är anbringat på gäddan. Vad gäller höga stubbar så hoppas jag att alla fäller fullt stående när ni fäller stora döda spruckna träd i lägen med endast en reträttväg..☝️ 😎

🤣 Nej då inte ska vi retas😇 😉
Men det var liksom ett "öppet mål", och då gäller det att hugga på stubben😂👌

🤣 🤣 🤣

Användarvisningsbild

Re: Husqvarna 560 xpg

Timberkalle  
#783731 Hei! Har en ny 550xpg mark2 som kun er kjørt et 3-4 timer hittil. Jeg undrer på om det er en annen type software på denne i forhold til gamlere 550 mark1 og 2020 mod 560xpg?
Grunnen for spørsmålet er at jeg ikke syns turtallet er så høyt på denne etter «halvgass»start som på de eldre sagene. Sagen funker virker forøvrig knall og er lettstartet, som husqvarna alltid gjør 😀

Användarvisningsbild

Re: Husqvarna 560 xpg

anersimyra  
#783738
Timberkalle skrev:Hei! Har en ny 550xpg mark2 som kun er kjørt et 3-4 timer hittil. Jeg undrer på om det er en annen type software på denne i forhold til gamlere 550 mark1 og 2020 mod 560xpg?
Grunnen for spørsmålet er at jeg ikke syns turtallet er så høyt på denne etter «halvgass»start som på de eldre sagene. Sagen funker virker forøvrig knall og er lettstartet, som husqvarna alltid gjør 😀

Mk2 har ett helt annorlunda ljud under kallstart jämfört med gamla 550..🙂👍

Användarvisningsbild

Re: Husqvarna 560 xpg

Timberkalle  
#783824 Ja merket at det er et helt annet turtall ja. Har en 2253, 550 gen 1 og 560 2020 mod og de har et ganske høyt turtall ved halvgass start.

Användarvisningsbild

Re: Husqvarna 560 xpg

Timberkalle  
#785161 Gått litt i surr med luftfilterne mine. Har to gule og to svarte, som passer 560/550m2. Hvilket er for vinter?

Användarvisningsbild

Re: Husqvarna 560 xpg

Williamm  
#785163 Gul vinter svart sommar. Det svarta har finare nät.

Användarvisningsbild

Re: Husqvarna 560 xpg

Timberkalle  
#785170 Takk! Går det bra og bruke svart på vinter å tro?

Användarvisningsbild

Re: Husqvarna 560 xpg

Williamm  
#785171
Timberkalle skrev:Takk! Går det bra og bruke svart på vinter å tro?

Det tror jag nog.
Brukar köra det som sitter på både gult och svart.

Användarvisningsbild

Re: Husqvarna 560 xpg

Timberkalle  
#785180 Gjør det samme selv 😀

Användarvisningsbild

Re: Husqvarna 560 xpg

Williamm  
#785184 Men om jag behöver välja tar jag gult glesare filter=mer effekt...

Användarvisningsbild

Re: Husqvarna 560 xpg

Timberkalle  
#785218 Mer luft ? Ihvertfall funnet ut at man må bytte/rengjøre filter ofte. 560’n begynner og fuske etter en lang dag med granhugging, og da blir den bra med rengjort filter.

Användarvisningsbild

Re: Husqvarna 560 xpg

Williamm  
#785223
Timberkalle skrev:Mer luft ? Ihvertfall funnet ut at man må bytte/rengjøre filter ofte. 560’n begynner og fuske etter en lang dag med granhugging, og da blir den bra med rengjort filter.

Jag inbildar mig det i alla fall. Har inga bevis precis. Brukar rengöra varje gång jag använt sågen.

Användarvisningsbild

Re: Husqvarna 560 xpg

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#785229 Dammar gran mycket hos er?

Jag gör mitt bästa att undvika X-Torq men de jag ser härikring har oftast gult, inte så dammigt i dem faktiskt vad jag märkt.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).