Motorsåg och handhållet

Det här med bensinmärke...

49 inlägg 8340 visningar 9 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Det här med bensinmärke...

anersimyra  
#779664 Eteriska oljor framställs genom att man utsätter växtdelar för ett ångbad medans kolväten från estrar framställs i en komplicerad process i ett raffinaderi.. 🙃

Husqvarna motorsågar
Avatar Fallback

Re: Det här med bensinmärke...

Bosse1  
#779670 Vanlig mackbensin och en skvätt motorolja, det bara funkar.

Avatar Fallback

Re: Det här med bensinmärke...

Elfving  
#779915
Bosse1 skrev:Vanlig mackbensin och en skvätt motorolja, det bara funkar.

Möjligen, men det luktar illa och åtminstone jag känner skillnad på en dag med mackbensinångor och en dag med alkylat. Jag spar in på annat, tror faktiskt inte att jag får på det hela taget mer problem av att köra på alkylatbensin.

Användarvisningsbild

Re: Det här med bensinmärke...

Fredrik320  
#779930
Elfving skrev:
Bosse1 skrev:Vanlig mackbensin och en skvätt motorolja, det bara funkar.

Möjligen, men det luktar illa och åtminstone jag känner skillnad på en dag med mackbensinångor och en dag med alkylat. Jag spar in på annat, tror faktiskt inte att jag får på det hela taget mer problem av att köra på alkylatbensin.


Jepp, för min del är hälsan jävligt viktig och inte för att alkylat heller är särskilt hälsosamt men i vilket fall som helst bättre än att andas in bensen och annat. Jag väljer det mindre hälsofarliga alternativet och på tal om prestanda, sak samma om det inte är exakt samma energimängd i alkylat och mackbensin.

Elsåg hade varit kul men de är för tunga och funkar ej vid slutavverkning av skog.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).