Traktorer och processorer

Värde Case 1494 reservdelsobjekt

7 inlägg 1765 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Värde Case 1494 reservdelsobjekt

Ingoberra  
#778759 Komplett med fästen något sned 1420 lastare måste vara värd imellan 10-15000 men traktorn då. Har hydrashit å kopplings problem sägs det. Han som använt den säger också att den inte går å starta för en växel ligger i. Då lär det väl ändå vara nåt riktigt haveri eller brytare som felar. Om den startar lär ju göra en del på värdet samt förenkla lastning nåt grymt.



   TS
Lantmännen Maskin
Avatar Fallback

Re: Värde Case 1494 reservdelsobjekt

JanO  
#778813 Jag har haft ett sånt där as, för länge sen. Om hydraskiften spökar på den (och det är väldigt vanligt) så är den knappt värd kilopriset. Bästa tipset är att aldrig låta en sån komma in på gården.
Om du ominst måste ha igång den, så pilla lös elkabeln till startspärren som går till växellådan.

Avatar Fallback

Re: Värde Case 1494 reservdelsobjekt

Ingoberra  
#778994 Traktorn är utlagd på marketplace, å gissa hur många öststatre som vill ha den. Lära stänga av aviseringarna på telefon. Batteriet är hämtat å står på laddning iaf. Så får vi se om den visar nå livstecken imorrn.

   TS
Avatar Fallback

Re: Värde Case 1494 reservdelsobjekt

JanO  
#779003 Jag kanske uttryckte mig onödigt negativt. Det är en ganska smidig och lättkörd traktor, funkade jättebra i skogen. Men tyvärr har hållbarheten en hel del övrigt att önska.
Min gamla går fortfarande kvar i närområdet ett antal ägare senare. Och det jag vet om är 3 gånger renoverad växellåda, renoverad topp o turbo, renoverad diff + framaxel, sen en hel del andra mindre grejer.
Sen finns det några till ur 94 serien häromkring, men vad jag vet så är det knappt nån som är körbar.
Tyvärr är nog bästa ödet att skicka till demontering eller så långt bort som möjligt.

Avatar Fallback

Re: Värde Case 1494 reservdelsobjekt

Ingoberra  
#779184 Traktorn gick igång men vägrar koppla ur. Så ny koppling lär den kanske ha. Verkar som den får leva vidare i Rumänien.

   TS
Avatar Fallback

Re: Värde Case 1494 reservdelsobjekt

alias  
#779187
Ingoberra skrev:Traktorn gick igång men vägrar koppla ur. Så ny koppling lär den kanske ha. Verkar som den får leva vidare i Rumänien.


Kan vara värt att ta sig en funderare kring moms och hantering av registrerade fordon vid export.

Hittade en gammal tråd i ämnet och tror det ska finnas ytterligare någon på forumet:

Lurad/blåst...

MVH
Alias

Avatar Fallback

Re: Värde Case 1494 reservdelsobjekt

Ingoberra  
#779197 Ägarbyte görs till person med svenskt person nr. Så på papperet blir det som ett vanligt ägarbyte. Annars hade jag undvikit export.

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).