Motorsåg och handhållet

Cramer motor och röjsåg med batteri

51 inlägg 7852 visningar 6 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Cramer motor och röjsåg med batteri

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#778302 Det är rätt många delar i var komponent som inte står som reservdel i listan.

Många elsåg har drev på motoraxeln.

Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild

Re: Cramer motor och röjsåg med batteri

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#778304 Japp! Tyvärr har batteriets egen display bara 4 st staplar, så det enda du kan se är 4-5 steg:
1 blinkande stapel = under 15% laddning
1 fast stapel =15-25 % laddning kvar
2 fasta staplar = 25-50% laddning kvar
3 fasta staplar = 50-75% laddning kvar
4 fasta staplar = 75- 100% laddning kvar.

Med mobilen och blåtand ska du få betydligt bättre upplösning på den kvarvarande laddningsprocenten.
/Niklas

Användarvisningsbild

Re: Cramer motor och röjsåg med batteri

Badger  
#778316
Ricky skrev:Kan någon förklara för mig vad man har för verklig nytta av bluetooth i ett motorsågsbatteri? Är det för att ha koll på laddningsnivån när sågen är själv ute och jobbar i skogen eller...?


Man kan se laddningen, men även hur många timmar batteriet används totalt så man kan förutse om det är på väg att bli utslitet. Marginell nytta.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Cramer motor och röjsåg med batteri

anersimyra  
#778328
Ricky skrev:Kan någon förklara för mig vad man har för verklig nytta av bluetooth i ett motorsågsbatteri? Är det för att ha koll på laddningsnivån när sågen är själv ute och jobbar i skogen eller...?

Jag tror att man kan se antalet laddcykler på batteriet. Å andra sidan har jag försökt att koppla upp min 540i och 535 röjsåg utan framgång. Jag tror att det är såpass enkelt att maskinerna inte har blåtand trots att Husqvarnas reklam antyder detta..🤔

Användarvisningsbild

Re: Cramer motor och röjsåg med batteri

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#778331
anersimyra skrev:
Ricky skrev:Kan någon förklara för mig vad man har för verklig nytta av bluetooth i ett motorsågsbatteri? Är det för att ha koll på laddningsnivån när sågen är själv ute och jobbar i skogen eller...?

Jag tror att man kan se antalet laddcykler på batteriet. Å andra sidan har jag försökt att koppla upp min 540i och 535 röjsåg utan framgång. Jag tror att det är såpass enkelt att maskinerna inte har blåtand trots att Husqvarnas reklam antyder detta..🤔

Du behöver ha batteriet i maskinen, samt maskinen påslagen, för att blåtanden ska fungera. Därtill behövs Husqvarnas Connect app + ett registrerat användarkonto.
/Niklas

Användarvisningsbild

Re: Cramer motor och röjsåg med batteri

Niclas Lagergren  
#778364 Hej!
Ursäkta för sen återkoppling i ett par ämnen här på sidan.
Prisbilden på våra maskiner och batteri är bra då vi tillverkar och utvecklar allt själva i egna fabriker. Jag har delat med mig av priser är i tråden. Vi håller på att bygga upp ett starkt återförsäljarnät och vänder oss mot proffsen inom vårt 82-volt segment. Håll utkik på vår hemsida så kommer uppdatering ske löpande.
Om det är någon som jobbar med eget skogsbruk så skulle vi gärna vilja utvärdera vår såg i kraft och drivtstid. kontakta mig på (niclas.lagergren@globetech.com.)
Vi jobbar ständigt med att utveckla både vår hemsida och våra återförsäljares, så snart skall ni hitta mer om oss den vägen.

Vi har blåtands koppling på våra batterier idag av två anledningar. Du kan se antal laddcyklar, temperatur i batteri och utföra uppdatering på mjukvaran. Med tanke på utveckling på maskiner så behöver vi ibland uppdatera mjukvaran i ett batteri så det laddar ut på olika sätt för att passa större och starkare maskiner. Då vill man inte behöva köpa ett nytt batteri. Och andra anledningen är att vårt fleet managemt system som tillåter stora Förvaltningar att ha bättre koll på vart batteriet är, när det är dags att investera i nya.

Hälsningar
Niclas Lagergren

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).