Motorsåg och handhållet

Nållager

8 inlägg 1152 visningar Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Nållager

forest.  
#777288 Är nållagret för högt när det är jämnt med baksidan och de sticker upp ovan botten på spåret?
1667243335_20221031_195756.jpg




   TS
Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild

Re: Nållager

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#777352 Kommer inte ihåg hur den ser ut i drevet. Är det slitsar splinsen går ner i blir det nog lite högt.
Är det splinsat hål så går det nog.
Det kan vara en mm utrymme extra när du monterar för trumman ska röra sig, så prova o montera det du har.

Användarvisningsbild

Re: Nållager

th  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#777367 Om du skall ha det i sågverket är det för högt. Nållagret skall bara rulla mot en helt slät yta på kopplingstrumman.

Här ser man fördelen med att köpa delar från samma handlare man köpte sågverket ifrån: Allting passar direkt utan problem 😀 😀

Användarvisningsbild

Re: Nållager

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#777373 En bra handlare är guld värt. Man slipper mycket krångel.

Avatar Fallback

Re: Nållager

forest.  
#777436
th skrev:Om du skall ha det i sågverket är det för högt. Nållagret skall bara rulla mot en helt slät yta på kopplingstrumman.

Här ser man fördelen med att köpa delar från samma handlare man köpte sågverket ifrån: Allting passar direkt utan problem 😀 😀


Ja de ville ha 2000kr för delen så det var lite saftigt tycker jag.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Nållager

th  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#777492
forest. skrev:Ja de ville ha 2000kr för delen så det var lite saftigt tycker jag.

Ingen seriös handlare. Leta reda på en bättre.

Avatar Fallback

Re: Nållager

forest.  
#777525 Det är ju de som säljer delarna till sågverket så det finns ingen annan.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Nållager

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#777527 Vilka är det du menar?

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).