Traktorer och processorer

Valtra a92, vilket relä går vart?

6 inlägg 1806 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Valtra a92, vilket relä går vart?

jonko  
#776315 bromsrelä är kaputt, de lyser hela tiden.
boken beskriver inte ett skit viket relä som går vart... och dom suger å få bort.
vet nån vilket jag söker?

har googlat men jag tycks vara först ut med denna fråga...



   TS
Lantmännen Maskin
Användarvisningsbild

Re: Valtra a92, vilket relä går vart?

Bert1  
#776327 Låter som nåt knas med bromsljus kontakterna om bromsljuset ligger på hela tiden

Användarvisningsbild

Re: Valtra a92, vilket relä går vart?

Zixten  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#776335
Bert1 skrev:Låter som nåt knas med bromsljus kontakterna om bromsljuset ligger på hela tiden


Jag håller med, kryp under traktorn och kolla om du kan hitta kontakten, om du ber någon sätta sig i traktorn och bromsa så ser du hur det funkar och hittar kanske en kontakt, kan vara så enkelt att någon kabel lossnat, eller något annat enkelt...

Avatar Fallback

Re: Valtra a92, vilket relä går vart?

jonko  
#776545 Nej nej, de e relä, om de finns, borde finnas. Kontakterna trodd ja me, men dom är 100%,

När man startar så lyser de normalt. Så trycke man till bromsen så lyser broms. Släpper pedalen så fortsätter de. Knackar man till där undertill me fot, skiftnyckel eller va som (relän å säkringsplatsen under ratten) så slutar bromsljuset lysa.

Men de e ju typ 10relän super tätt intill varann... å sitter så saaaatans.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Valtra a92, vilket relä går vart?

Bert1  
#776546 Vilka relä och säkringar som går till vad är beskrivet i instruktionsboken
Men möjligt vis det är nåt knas med relät till 4wd som blir påverkad vid broms
Har för mig att flera relä är samma så det går att byta plats

Avatar Fallback

Re: Valtra a92, vilket relä går vart?

jonko  
#777248 Jag önskar boken beskrev vilket relä som går vart. min bok är tom på den infon. även den på finska och engelska för a92 jag hittat är utan den infon...

Jag skulle inte frågat om jag inte läst genom boken först.

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).