Socialt (mer om oss)

Sluta med Alkohol ??

349 inlägg 212212 visningar 40 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Sluta med Alkohol ??

totte  
#755446 Glad nykter påsk Åke!

Elmia
Avatar Fallback

Re: Sluta med Alkohol ??

backman  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#768367 Hej på er alla tiden går och nykterheten består, i dag skrev jag 6000 dagar i kalendern Det går bra men kroppen är nog lite för gammal men det är bara att aseptera . Ha en bra höst på er.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Sluta med Alkohol ??

Erre  
#771887 Grattis idag på 80 årsdagen @backman
Hoppas allt är bra med dig. 🤗

Avatar Fallback

Re: Sluta med Alkohol ??

backman  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#771905 Ja det rullar på i dag var jag på systemet och köpte 4st Mariestads starköl och 4 flaskor alkoholfritt öl, det får gästerna nöja sig med i morgon. Jag kommer inte att pröva något av det utan fortsätter på min linje 6027 dar om jag minnes rätt, men åldern tär på minnet säger dom.

   TS
Avatar Fallback

Re: Sluta med Alkohol ??

hfab  
#771913 Stort grattis på 80 års dagen.
Och extra stort grattis till dag 6027!

Avatar Fallback

Re: Sluta med Alkohol ??

backman  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#775603 Jag går vidare i min nykterhet men börjar göra mig av med lite sågar det känns lite svårt för dom har hjälpt mig i min nykterhet. Så man får tänka att man säljer tomglas i stället går det lättare. Lite konstigt men det fungerar på en Gammal man.

   TS
Avatar Fallback

Re: Sluta med Alkohol ??

hfab  
#775605 6053 dagar!
Bra jobbat @backman

Användarvisningsbild

Re: Sluta med Alkohol ??

PRN  
#784153 Vadå var alkoholen ett problem i livet ? Förlorad körkort å arbete ? Kollade in socialt å såg detta .

Eller är det hälsoaspekten i det hela som spökar ?
Kul å sluta med något jag slutade med fruntimmer istället då är Allting Tyst å Lungt ! Å Nä jag är inte lagd åt fel håll när det Var nog så Var det nog med svammel .

Jag fortsätter gärna å få pissböter i Karlstad centrum å får inspektera fylleceller genom Sverige (vissa är trevligare än andra haha ) å röker tobak som en fabrik på fullproduktion.

Jag får tillägga att jag åker gärna gammaljänkare å dunkarplåt haha

Allihop är olika ,jag slutade dock dricka hemkört för snart två år sedan när en slåss med hyresvärden (ömsesidigt på olika tillfällen) då får finkel stoppas undan .

Att sluta med något abrupt måste ha en bakgrund gissar jag ?

Hälsningar PRN

Avatar Fallback

Re: Sluta med Alkohol ??

maltex  
#784166 Finns vist nåt som kallas alkoholism hört talas om det.

Användarvisningsbild

Re: Sluta med Alkohol ??

totte  
#784242
PRN skrev:Vadå var alkoholen ett problem i livet ? Förlorad körkort å arbete ? Kollade in socialt å såg detta .



Det hade varit bra om du haft hyfs nog att läsa åtminstone en liten bit av tråden innan du sätter igång med fånigheter om pissböter, fylleceller och hemkört.

Det här är en mestadels mycket seriös tråd, initierad av en man som sannerligen haft såna problem i livet med alkoholen som du knappast kan förstå och som sedan gjort en ohyggligt tuff prestation att hålla sig helnykter i många långa år och som skaffat sig en djup respekt här på forumet. Så var så hygglig och visa lite respekt i den här tråden, skoja och gå på kan du göra i avdelningen "Skojigt/Galet", där passar det bra.

Användarvisningsbild

Re: Sluta med Alkohol ??

anersimyra  
#784308
totte skrev:
PRN skrev:Vadå var alkoholen ett problem i livet ? Förlorad körkort å arbete ? Kollade in socialt å såg detta .



Det hade varit bra om du haft hyfs nog att läsa åtminstone en liten bit av tråden innan du sätter igång med fånigheter om pissböter, fylleceller och hemkört.

Det här är en mestadels mycket seriös tråd, initierad av en man som sannerligen haft såna problem i livet med alkoholen som du knappast kan förstå och som sedan gjort en ohyggligt tuff prestation att hålla sig helnykter i många långa år och som skaffat sig en djup respekt här på forumet. Så var så hygglig och visa lite respekt i den här tråden, skoja och gå på kan du göra i avdelningen "Skojigt/Galet", där passar det bra.

Man uttrycker sig på det sättet när man har stagnerat i tonåren som ju var den tid när en tur till fyllecellen var en merit..🙂

Avatar Fallback

Re: Sluta med Alkohol ??

jannee  
#784318 Alla droger, som inte kroppen naturligt tillverkar är av ondo, en del visserligen långsiktigt men de flesta även kortsiktigt.
Även "läkemedel" är en farlig drog, då många inte läker utan endast döljer smärtan/obehaget.
Vissa av oss blir lätt beroende andra inte, men bäst är ändå att i möjligaste mån undvika allt.
Det är verkligen synd om de som blir beroende, sedan måste man verkligen högakta de som kan ta sig ur beroendet.

Användarvisningsbild

Re: Sluta med Alkohol ??

Helproffs  
#784356 Kanske det här är ett nödrop från PNR han är ju kommun anställd i Boden 🤔

Avatar Fallback

Re: Sluta med Alkohol ??

backman  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#784398 Hej på er. RPN frågorna tror jag du får svar på om du läser det som skrivits. Jag har bara berättat vad jag upplevt och gjort sen är det upp till var och en att leva sitt liv. Efter 49 års drickande i stigande skala som jag skrev i början, den 23 Mars 2006 vid 64års ålder startade min resa mot ett nyktert liv nu har jag passerat 80 och tänker fortsätta med det. 6112dar sök Hjälp det är inte försent om ni har problem. GOD-JUL på er alla.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Sluta med Alkohol ??

Helproffs  
#784408
backman skrev:Hej på er. RPN frågorna tror jag du får svar på om du läser det som skrivits. Jag har bara berättat vad jag upplevt och gjort sen är det upp till var och en att leva sitt liv. Efter 49 års drickande i stigande skala som jag skrev i början, den 23 Mars 2006 vid 64års ålder startade min resa mot ett nyktert liv nu har jag passerat 80 och tänker fortsätta med det. 6112dar sök Hjälp det är inte försent om ni har problem. GOD-JUL på er alla.


God Jul till dej med 🌲

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).