Williamm skrev:Nu har skogsverktyg fått in lager till 346 igen. Så då kunde jag sätta ihop 346:an från @Alias
Bilderna får prata självt, slipper jag skriva
Den set nästan ny ut förutom lite kåda som jag inte får bort på några ställen...
Och maskinellt sett är allt nytt, utöver begagnad vevaxel. Lager, packbox, kolvring, packningar, membran, insug.
Och så en 350:i som läckte i vevhuset. Den ser ny ut, kan inte ha så många timmar på sig.
alias skrev:Williamm skrev:Nu har skogsverktyg fått in lager till 346 igen. Så då kunde jag sätta ihop 346:an från @Alias
Bilderna får prata självt, slipper jag skriva
Den set nästan ny ut förutom lite kåda som jag inte får bort på några ställen...
Och maskinellt sett är allt nytt, utöver begagnad vevaxel. Lager, packbox, kolvring, packningar, membran, insug.
Och så en 350:i som läckte i vevhuset. Den ser ny ut, kan inte ha så många timmar på sig.
Så trevligt! 👍
Då får vi hålla tummarna för att 346:an tackar dig, för att den har fått en andra chans, genom att hålla ihop 10 år till.
MVH
Alias
Williamm skrev:Tråkiga nyheter för min 560. Den är ganska så slut.
Lagret på kopplingssidan ha spunnit på veven, och vevstakslagret har begynande glapp. Så den var inte bara läckande oljetank. Och lagret på svänghulsidan var lite rostigt Och plattorna på vevaxeln var skadade.
Jag hade tänkt byta lager och packning. Men det är lite för mycket som är dåligt.
Så jag behöver nog hitta en 560:i med annat fel som jag kan ha denna som delsåg till. För jag gillar ergonomin på 560:i
Kanske ska jag testa 357 i stället. De är ju 300 serien så den borde krångla mindre i vevhuset. Förgasarkrångel är inte så farligt...
Alex Strömberg skrev:Williamm skrev:Tråkiga nyheter för min 560. Den är ganska så slut.
Lagret på kopplingssidan ha spunnit på veven, och vevstakslagret har begynande glapp. Så den var inte bara läckande oljetank. Och lagret på svänghulsidan var lite rostigt Och plattorna på vevaxeln var skadade.
Jag hade tänkt byta lager och packning. Men det är lite för mycket som är dåligt.
Så jag behöver nog hitta en 560:i med annat fel som jag kan ha denna som delsåg till. För jag gillar ergonomin på 560:i
Kanske ska jag testa 357 i stället. De är ju 300 serien så den borde krångla mindre i vevhuset. Förgasarkrångel är inte så farligt...
Skulle köra på en 357, hört och läst hur många 560 som helst som skurit så inte värt att hålla på med dem. Speciellt när 550 är så bra, en sån eller gå upp till en 572.
Tralsmo skrev:Du kommer få ihop den William.
Å då blir jag glad.
Tralsmo skrev:Ja har längtat efter detta William.
Roligt att du börjat.
Ser fram emot när den funkar igen.
Tralsmo skrev:Inte stressa William, då blir det bara galet.