Traktorer och processorer

Traktorolycka

19 inlägg 6202 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Traktorolycka

HÅkan N  
#77368
masterchief skrev:Notera hur den här stollen har lastaren när han plöjer snö :lol:


Jag var stolle sista snöfallet i Mars . Det blev en snabbs på med bladet , och det är inte kul. En svart lastare äter upp all Belysning man har. Jag har 10 Lamper framåt Och man tappar när sikt, när man sköter lyften av bladet med egen kolv...

   TS
Lantmännen Maskin
Användarvisningsbild

Re: Traktorolycka

masterchief  
#77369
massa-ved skrev:JD med Trima lastare säkert nån från andra sidan Vättern kanske till och med i närheten av Åtvidaberg :shock:

Inte helt otroligt :wink:

Användarvisningsbild

Re: Traktorolycka

Elias  
#77375 Har sett en rött rolig grej, tog dock ingen bild. En 8 tons grävare på en flakväxlare som inte hade tagit ner bommen nog mycket. Som satt fast under en bro på E4 södergående i umeå, med hytten i vädret.

Användarvisningsbild

Re: Traktorolycka

Zixten  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#77441
HÅkan N skrev:
Jesper skrev:Finns ju en del som åker runt på vägen med lastaren i topp, skulle jag aldrig våga...


Här kommer en stolle till,

Det där är igen riktig skogskörare med LASTARN KVAR när han åker till skogen

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=mgToai-xrRw[/youtube]


Vill nog inte hålla med dig riktigt, Såg ut att vara gott om plats där dom körde, finns ingen anledning att plocka bort lastaren då.
Jag kör ofta med lastaren på, men skall jag köra där det finns dåligt med plats åker den av, men med lite vana går det förvånansvärt smidigt med lastaren på med...
Sen är ju frågan hur mycket man kör, kör man fram en årsved är det kanske inte lönt att plocka bort lastaren, kör man ut en större averkning kanske man skll överväga att plocka bort den...

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).