Socialt (mer om oss)

Köldrapporten!

613 inlägg 126671 visningar 22 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Köldrapporten!

halvproffs  
#77043 Har jobbat iSandviken idag. ca 12- men en isande vind som gick rätt igenom kläderna. Snöat lite i Sandviken och i Hedesunda har vi fått ytterligare 1 dm nysnö. I Gävle snöar det kraftigt har jag fått rapport om.

Elmia
Användarvisningsbild

Re: Köldrapporten!

totte  
#77064 Följer Knegarn rätt väl, här på Jakobstads breddgrad men väster om viken är det nere på -32 nu.

Avatar Fallback

Re: Köldrapporten!

Gubben  
#77072 Jag får väl toppa det -38 i morse. Sedan steg tempen till -28 och nu är vi nere i -33 igen!!!. Det är trist har inte kunnat köra sedan nyårsafton då vi hade -24. 👎

Avatar Fallback

Re: Köldrapporten!

Fredde73  
#77086 Minus tre i morse. Dessvärre INNE i pumphuset. Men lite extraresurser i form av en byggfläkt har räddat situationen...

Ute har det vandrat mellan 34 och 36 minus hela dagen...

Användarvisningsbild

Re: Köldrapporten!

Knegarn  
#77087 kollade precis att det har lovats -37 till inatt här :/

   TS
Användarvisningsbild

Re: Köldrapporten!

masterchief  
#77116 -14 här nu....

Avatar Fallback

Re: Köldrapporten!

ICE  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#77145 Nog för att jag gillar vintern men nu börjar jag bli rätt trött på denna kyla. När jag skulle gå nattpinken med hundarna var det dags att gräva fram rejält med kläder för det var kallt. Gumman skrattade åt mig och var tvungen att fota mig innan jag gick.
Så här ser man alltså ut när man ska ta en promenad med hundarna i Västra Härjedalen kvällen den 7 januari 2010 och termometern visar -35,8:

Användarvisningsbild

Re: Köldrapporten!

Elias  
#77163 Här är det mysigt varmt och blia. 25 grader kallt i skellefteå.

Användarvisningsbild

Re: Köldrapporten!

Mettämies  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#77180
ICE skrev:Nog för att jag gillar vintern men nu börjar jag bli rätt trött på denna kyla. När jag skulle gå nattpinken med hundarna var det dags att gräva fram rejält med kläder för det var kallt. Gumman skrattade åt mig och var tvungen att fota mig innan jag gick.
Så här ser man alltså ut när man ska ta en promenad med hundarna i Västra Härjedalen kvällen den 7 januari 2010 och termometern visar -35,8:


Finns inget dåligt väder, bara dåliga kläder eller hur :grin:
Hur f*n klarar du av att ha handskar när det är så pass bistert, för mig är det skinnvante som gäller när det är mer än 20 minus.

Idag var det -18 när jag gav mig ut och kollade ett 26ha stort objekt som skulle behöva påbörjas nästa vecka. Röjning alltså.
Får se om röjsågen klarar av det, tror nog att gasvajern kan protestera lite....

Avatar Fallback

Re: Köldrapporten!

novis??  
#77185 i dag har det varit mellan-31 -38 1470 fick vila i da

Avatar Fallback

Re: Köldrapporten!

Fredde73  
#77195 Ännnntligen lite varmare. -36 igår men bara -25 i morse. Och när jag tittade nån timme senare trodde jag att termometern gått sönder. Helt plötsligt bara -10...

Sprang genast ut och drog igång skotern för en liten runda...

Användarvisningsbild

Re: Köldrapporten!

Knegarn  
#77199 nu töar det här *applåder* bara minus 22!!

   TS
Avatar Fallback

Re: Köldrapporten!

Scoutman  
#77204 Shortsen på, vänt från -25 i morse till tropisk hetta -9 till kvällen.

Användarvisningsbild

Re: Köldrapporten!

totte  
#77217 Mjaha, inte fullt tropiskt här, ca -14 just nu, men lite vårkänslor får man i alla fall efter två nätter med -33 och senaste dygnets högsta temperatur -28.

Användarvisningsbild

Re: Köldrapporten!

Bax  
#77218 -32 här nu.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).