Jakt och Fiske

Problem med jaktradio Hunter MkII

6 inlägg 2048 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Problem med jaktradio Hunter MkII

Rossignol  
#771097 Jag har 2 st Hunter Mk II jaktradio med samma fel. När man pratar så hör inte de andra vad som sägs. Jag har öppnat dem och insett att det är ingen avancerad elektronik. Finns det någon här som vet hur man lagar detta fel?

I övrigt fungerar de jättebra trots att de är snart 30 år. Jag tänkte försöka undvika att köpa ny radio enligt devisen; Nya prylar nya prylar.



   TS
Avatar Fallback

Re: Problem med jaktradio Hunter MkII

alias  
#771101
Rossignol skrev:Jag har 2 st Hunter Mk II jaktradio med samma fel. När man pratar så hör inte de andra vad som sägs. Jag har öppnat dem och insett att det är ingen avancerad elektronik. Finns det någon här som vet hur man lagar detta fel?

I övrigt fungerar de jättebra trots att de är snart 30 år. Jag tänkte försöka undvika att köpa ny radio enligt devisen; Nya prylar nya prylar.


Det är inte så enkelt att du råkar ha ställt in en annan pilotton än dina jaktkamrater?

MVH
Alias

Användarvisningsbild

Re: Problem med jaktradio Hunter MkII

Rossignol  
#771105 Tyvärr inte.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Problem med jaktradio Hunter MkII

Arvid0  
#771106 Har du provat med mikrofon/headset?

Användarvisningsbild

Re: Problem med jaktradio Hunter MkII

Rossignol  
#771108 Jag har provat både med och utan headset.

   TS
Avatar Fallback

Re: Problem med jaktradio Hunter MkII

Ent  
#771170 Intressant, grannen har samma problem så han lånade min som jag inte använder. Berätta om du hittar lösningen🙂

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).