Öppna kategorin

Politik och då främst Centern

228 inlägg 28686 visningar 30 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Politik och då främst Centern

isteskog  
#770903
hlb skrev:Nu ska C tillsätta en dyr utredning om orsaken till tappen. Jag ,som avhoppare efter många år i centern, kan ge dem orsaken gratis : hon blinkade höger och svängde vänster.

Och kraschade i den breda mitten ..... 😉

Elmia
Användarvisningsbild

Re: Politik och då främst Centern

Pannben  
#770905
isteskog skrev:
hlb skrev:Nu ska C tillsätta en dyr utredning om orsaken till tappen. Jag ,som avhoppare efter många år i centern, kan ge dem orsaken gratis : hon blinkade höger och svängde vänster.

Och kraschade i den breda mitten ..... 😉


Hon siktade väl mot stjärnorna så hon såg inte refugen 🤪🤪

Avatar Fallback

Re: Politik och då främst Centern

tallen100  
#770907 Annie har tappat röster, stackars kraken.
Men var är mellberg, är han inte vaken?😆

Avatar Fallback

Re: Politik och då främst Centern

isteskog  
#770911
tallen100 skrev:Annie har tappat röster, stackars kraken.
Men var är mellberg, är han inte vaken?😆

Han är kanske avklädd och naken .... 😉

Användarvisningsbild

Re: Politik och då främst Centern

hlb  
#770912 Det tar lång tid för mellberg att formulera sig, för fel kan han väl inte ha. Kanske behöver han hjälp av Fredrik Federley, eller har pedofilerna också flytt ceentern?

Användarvisningsbild

Re: Politik och då främst Centern

Peter_Högdahl  
#770913 Istället för att gå fjamåt som Lööfskrikan alltid domderade blev det istället bjakåt.
Kan heller inte sluta skratta åt alla gråtfärdiga PK folk nu som tror att Högerpolitik är landets undergång,demokrati gäller visst bara om " rätt" sida vinner.

Avatar Fallback

Re: Politik och då främst Centern

jannee  
#770914 Den som gapar efter mycket mister ofta hela stycket - GRATTIS ANNIE :((

Avatar Fallback

Re: Politik och då främst Centern

axwell  
#770916 Men va´skadeglada ni är, jag skulle inte sparka på en som redan är sänkt.
Och jag har aldrig röstat på Centern/Bondeförbundet.

Användarvisningsbild

Re: Politik och då främst Centern

hlb  
#770923 Jo, Axwell, du står nog lite över oss, som tycker att skadeglädjen inte är att förakta och så har vi ju röstat på bondeförbundet också. Nu ligger vi ner i dyngan.

Avatar Fallback

Re: Politik och då främst Centern

jannee  
#770926 Jag fick redan som liten grabb, ja på 50 talet höra att man ska akta sig för RLF = röva landsbygdens folk, numera är det LRF och C är eller varit en paraplyorganisation för denna förening.
Personligen har jag den uppfattningen att just C fört landsbygdens folk bakom ljuset, låter ibland så bra men i själva verket motarbetat landsbygden.
Att sedan folk inte vågar lita på ett parti som ena dagen samarbetar med S för att nästa samarbeta med M, just så har C gjort i flera decennier är en självklarhet.
Du har m.a.o. egentligen ingen aning om vart C håg egentligen står förutom att de vill vara med vid köttgrytan - kosta vad det kosta vill.
Att nu SD får över 20 % av folkets röster visar vad många arbetare och vanligt landsbygdsfolk tycker och tänker.
Är lite basic över SD tankegångar, om det sedan är långsiktigt bra eller inte får framtiden utvisa.

Avatar Fallback

Re: Politik och då främst Centern

Hema  
#770946 Folk verkar tro att vi har 20% rasister i landet. Senast igår såg jag en demonstration i gbg. När man har kollegor med invandrarbakgrund som röstar på SD, så är det inte för att de är rasister, utan för att de är trötta på att man inte tar tag i problemen. Många av invandrarna ser Sverige som sitt och de vill inte heller att landet ska gå i stöpet. Vi kan inte ta emot hur många som helst, om vi inte kan ta hand om dem på rätt sätt.

Samt om vi nu ska få in C i inlägget så har Annie stått o sagt att hon ville ha in ytterligare 30miljoner invandre. Det är väl en jättefin tanke, men hur realiserbart är det? Vad folk verkar missa är helhetstänket.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Politik och då främst Centern

anersimyra  
#770947 Helhetstänket, sa Bill..😸 Helhetstänket, sa Bull..😹. https://vaktelforlag.se/produkt/darfor- ... genomgang/

Avatar Fallback

Re: Politik och då främst Centern

r93  
#770949 Ja det är märkligt att om man är så bekymrad över SD:s framgångar år efter år…. Att man då inte tar tag i de problemen som gör att de växer förvånar mig stort.

Av de vänner jag har med invandrarbakgrund så är en stor majoritet helt öppna med att dom röstar SD.

Dom är betydligt mer frispråkiga än de flesta.

Avatar Fallback

Re: Politik och då främst Centern

Bosse1  
#770956 Bill o Bull ,vem är då Måns ? 😉

https://www.pellesvanslos.se/kattaktarer/mans/

Användarvisningsbild

Re: Politik och då främst Centern

Peter_Högdahl  
#770986 Är otroligt glad att SD gick fram som ett ånglok och krossade allt i sin väg🤙 Åkesson fick rätt i det såkallade " Segertåget".
Förövrigt tappade C även rejält här i kommunen vilket också var riktigt trevligt att se 😎

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).