Socialt (mer om oss)

efterlysning

249 inlägg 72778 visningar 31 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: efterlysning

svampbob  
#770559
Erre skrev:Vad gör @stegmaster nuförtiden?

Garanterat ved i kubik.

Elmia
Användarvisningsbild

Re: efterlysning

Erre  
#770562
svampbob skrev:
Erre skrev:Vad gör @stegmaster nuförtiden?

Garanterat ved i kubik.

Ja med priser på 2000kr per kubik så har han nog att göra.
Men vore kul om han tittade in och skrev en rad.

Användarvisningsbild

Re: efterlysning

stegmaster  
#770567
Erre skrev:
svampbob skrev:
Erre skrev:Vad gör @stegmaster nuförtiden?

Garanterat ved i kubik.

Ja med priser på 2000kr per kubik så har han nog att göra.
Men vore kul om han tittade in och skrev en rad.


Hei grabbar, Jo jag er här, men har inte haft riktig tid att hänga här. Det går mycket i ved som ni sägar, dock inte riktig 2000kr, men lite höjning har man ju fått göra efter som alt blivit rejält dyrare. Vi hadde jädrans tur som fick köpa råvirke precis innan prisana for iväg, så slapp undan med 400kr pr fm3 inkl. transport, numera snakkas det om 800-1000kr dette året, så vi prioriterat att hugga mest alt själv i min kompis skog, så jag grävt rejält med vägar så det går att komma fram. Men vi har dock inte hunnit med mer enn dom ca 600m3 som vi haft dom senaste åren. Ska se om jag inte hinnar med att få ladde upp lite bilder og annan info i dom olika vedtråder.

Användarvisningsbild

Re: efterlysning

Erre  
#773168 Vad har du för dig nuförtiden @Simba

Användarvisningsbild

Re: efterlysning

SHR  
#791272 Vart har @erre gömt sig? Eller får man permanent semester efter att ha hoppat av moderatorrollen?

Användarvisningsbild

Re: efterlysning

Vedproducent  
#791274
SHR skrev:Vart har @erre gömt sig? Eller får man permanent semester efter att ha hoppat av moderatorrollen?

Han är på Facebook som många andra sista månaderna.

Användarvisningsbild

Re: efterlysning

SHR  
#791277 Hade han haft Facebook så är de nog där han hade vart

Användarvisningsbild

Re: efterlysning

Vedproducent  
#791279
SHR skrev:Hade han haft Facebook så är de nog där han hade vart

Han är där

Användarvisningsbild

Re: efterlysning

Nyborg  
#791280
Vedproducent skrev:
SHR skrev:Vart har @erre gömt sig? Eller får man permanent semester efter att ha hoppat av moderatorrollen?

Han är på Facebook som många andra sista månaderna.

Förbannat tråkigt om man måste skaffa fejan för att kunna fortsätta umgås på nätet. Tyckte att denna plattformen passade klockrent för mig när jag hittade hit.... Var trevligt och upplysande och kul...

Användarvisningsbild

Re: efterlysning

Nyborg  
#791283
Nyborg skrev:
Vedproducent skrev:
SHR skrev:Vart har @erre gömt sig? Eller får man permanent semester efter att ha hoppat av moderatorrollen?

Han är på Facebook som många andra sista månaderna.

Förbannat tråkigt om man måste skaffa fejan för att kunna fortsätta umgås på nätet. Tyckte att denna plattformen passade klockrent för mig när jag hittade hit.... Var trevligt och upplysande och kul...

ALLA HAR INTE FACEBOOK ELLER ANDRA SOCIALA MEDIER, finns mycket annat i världen att göra.......

Avatar Fallback

Re: efterlysning

isteskog  
#791284 Har själv hittat tillbaka till Fb. Finns många trevliga grupper där: En Skogsbondes Vardag, Självverksamma Skogsägare, Småskaligt skogsbruk m.m.Skriver även här ibland när det är något intressant här.

Användarvisningsbild

Re: efterlysning

Nyborg  
#791287 ALLA HAR INTE FACEBOOK ELLER ANDRA SOCIALA MEDIER, finns mycket annat i världen att göra.......[/quote]
Förstår tillvida del att man i detta forum vill sticka ut och engagera nya medlemmar, men om det är på bekostnad av redan befintliga så tyckerjag det suger.. min personliga uppfattning som jag står för... punkt......

Användarvisningsbild

Re: efterlysning

Erre  
#791288
SHR skrev:Vart har @erre gömt sig? Eller får man permanent semester efter att ha hoppat av moderatorrollen?

Hej hej.
Jag lever. Har dock tappat mycket förtroende för denna plattform. Det var vansinnigt bra så länge ägaren/ägarna hade en neutral roll.
Nu har dom en agenda å man skulle kunna slänga på dom vilken keps som helst.
Dom tror att det dom säger är lag. Som många andra skogsbolag. 🤪.
Här är det full rulle.
Finns inte på Facebook men har en massa vänner där jag kan förmedla mig.

Användarvisningsbild

Re: efterlysning

SHR  
#791293
Erre skrev:
SHR skrev:Vart har @erre gömt sig? Eller får man permanent semester efter att ha hoppat av moderatorrollen?

Finns inte på Facebook men har en massa vänner där jag kan förmedla mig.

Har inte Facebook alltså.

Användarvisningsbild

Re: efterlysning

Erre  
#791294 Tycker det här forumet borde gå in mer på skötsel och klimat. Istället för att skapa vedtrådar med fel omräkningstal, eller diskutera gallringsuttag med att visa upp det sämsta man kan i bildväg, å att inte ta upp en skit leverans i volym i Tyskland å få det att verka som marknadsledande för virkespriser i Sverige. Meeeen det ger väl inte samma mängd klick.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).