Socialt (mer om oss)

Dagens prestation

14502 inlägg 3584938 visningar 220 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Dagens prestation

Erre  
#769511 Fruns prestation inför kvällens födelsedagskalas.


Elmia
Användarvisningsbild

Re: Dagens prestation

halvproffs  
#769513 🙂 .vilken snidare du är! 👍 👍

Avatar Fallback

Re: Dagens prestation

alias  
#769517
Erre skrev:Fruns prestation inför kvällens födelsedagskalas.
1662203652_dsc_4903.jpg

1662203653_dsc_4904.jpg


May the pastry fork be with you! 😁😉

MVH
Alias

Användarvisningsbild

Re: Dagens prestation

Erre  
#769522
halvproffs skrev:🙂 .vilken snidare du är! 👍 👍

Jag?????!!!??? 😅😅.
Nä du. Jag ska hålla mig borta ifrån sånt där. Iallafall om det ska gå att äta den.

Användarvisningsbild

Re: Dagens prestation

JensSkoog  
#769523
alias skrev:May the pastry fork be with you! 😁😉

MVH
Alias

Aha, så det bor en liten "Pastafarianare" i dig, @alias :D
Så vet jag det :wink:

Användarvisningsbild

Re: Dagens prestation

Erre  
#769553 Diskmaskin runda nr 2. 🤦😅

Svärfar vann mattävligen om det hade varit en tävling.
3 burgare och 2 korv med bröd. 😅

Avatar Fallback

Re: Dagens prestation

alias  
#769696 Blev ett antal timmar med Trico och sekatör idag:





Några timmar till så är jag klar med behandling av det planterade tallet på både mitt egna och farsans, sen är det bara en del självföryngrad tall kvar att ge sig på.

MVH
Alias

Användarvisningsbild

Re: Dagens prestation

Älgfoderodlare  
#770522 Har under de senaste ca. 2 mån., efter att man under sem. inte varit så sparsam mot sin kropp. Börjat träna inför höstens alla skogsjobb, med stamkvistning, vedhuggning, plantering etc. Men också vinterns snöskottning ( om det blir någon ). I början av Aug. stod vågen på 102 kg ! Inte bra.
Så efter att ha startat upp med långa snabba promenader för att få upp lite kondition, vart det sen att nyttja gymmet vi har på vårt jobb. Och så är efter lite drygt en månad med det samt lite ändrad kost, så har det hänt saker.
Idag efter jobbet så vart det ett pass på lite drygt 1 ½ h. O när jag var där, vart jag att fundera lite på hur mycket man lyfter på ett pass. Och det blev inte så lite. Då det inte finns vikt angivet på varje maskin etc., så fick jag inte kanske en helt korrekt siffra. Men nånstans mellan 36 - 38 ton tot. vikt på ett pass.
Några ex.; Ben press; 5 ( serier ) x 20 ( reps ) x 70 kg = 7 ton. Triceps press; 6 x 20 x 90 kilo = 10,8 ton.
Enhads Latsdrag; ( 6 x 2 ) x 8 x 70 kilo = 6,7 ton. Benspark; 3 x 25 x 50 kilo = 3,75 ton. Bara detta, 28,25 ton.
Sen vart det också Bicepscurl, Press bakom nacken, Bröstträning o lite till med sånt som inte har någon viktangivelse.
Så för att vara 64 år snart fyllda. Så känns det ändå rätt
bra som det blivit på denna korta tid. Vikt idag, 95,7 kg.
Fast då har nog en del av både kulmage o "Lovehandles"
bytts ut till annat idag.
Kanske dags att sluta röka nu också !

Avatar Fallback

Re: Dagens prestation

isteskog  
#770542 Heja på älgodlarn!
Har själv gått ner från 101 till dryga 93 sen nyår. Minskat på godis och fikabröd och sprungit många orienteringsträningar i år .....

Användarvisningsbild

Re: Dagens prestation

anersimyra  
#770543 Min löpträning sket sig då knän och benhinnor protesterade så det dagliga skogsjobbet får räcka så länge..🙂

Avatar Fallback

Re: Dagens prestation

isteskog  
#770548
anersimyra skrev:Min löpträning sket sig då knän och benhinnor protesterade så det dagliga skogsjobbet får räcka så länge..🙂

Jag har slutat löpträna på väg, det gör för ont i benen efteråt. Skogsstigar och i terrängen som det brukar vara på träningsorienteringarna går bra i uppemot en timme, sen börjar höfterna krångla.

Användarvisningsbild

Re: Dagens prestation

anersimyra  
#770550
isteskog skrev:
anersimyra skrev:Min löpträning sket sig då knän och benhinnor protesterade så det dagliga skogsjobbet får räcka så länge..🙂

Jag har slutat löpträna på väg, det gör för ont i benen efteråt. Skogsstigar och i terrängen som det brukar vara på träningsorienteringarna går bra i uppemot en timme, sen börjar höfterna krångla.
. Just, ja, jag glömde ju höfterna..😂 skogsstigar går bra så länge det är rätt kraftigt uppför så jag får kanske söka mig till närmsta skidbacke..😃

Avatar Fallback

Re: Dagens prestation

isteskog  
#770553
anersimyra skrev:
isteskog skrev:
anersimyra skrev:Min löpträning sket sig då knän och benhinnor protesterade så det dagliga skogsjobbet får räcka så länge..🙂

Jag har slutat löpträna på väg, det gör för ont i benen efteråt. Skogsstigar och i terrängen som det brukar vara på träningsorienteringarna går bra i uppemot en timme, sen börjar höfterna krångla.
. Just, ja, jag glömde ju höfterna..😂 skogsstigar går bra så länge det är rätt kraftigt uppför så jag får kanske söka mig till närmsta skidbacke..😃

Du får börja orientera, Myra! Där brukar det finnas gott om uppförsbackar...... 😉

Användarvisningsbild

Re: Dagens prestation

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#770555 Alternativt går det ju att cykla, ty cykling brukar ju vara mer skonsamt för kroppen.
/Niklas

Användarvisningsbild

Re: Dagens prestation

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#770556 En annan skonsam variant är ju stavgång med t.ex. Bungypumps. https://www.bungypump.se/ 💪
/Niklas

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).