Verkstan

Hur mäta om motorvärmaren är trasig?

23 inlägg 48683 visningar 4 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Hur mäta om motorvärmaren är trasig?

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#77046 Eller betala elräkningen.

Enskede Hydraul, reservdelar till skogsmaskiner
Avatar Fallback

Re: Hur mäta om motorvärmaren är trasig?

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#77055
axwell skrev:Det finns gott om anläggningar där man fuskat med skyddsjorden. Då löser inte jordfelsbrytaren. Som elektriker betraktar man skyddsjordstampen som den viktigaste. Gemene man har ofta en annan uppfattning.


Skyddsjord? Vad skall det vara bra till, går ju ändå ingen ström i den. Mina hästägare har gulgrön som ledare till elstängslet, tycker det är fint. 8)

Avatar Fallback

Re: Hur mäta om motorvärmaren är trasig?

axwell  
#77379
Mangan skrev:Skyddsjord? Vad skall det vara bra till, går ju ändå ingen ström i den. Mina hästägare har gulgrön som ledare till elstängslet, tycker det är fint. 8)


Grön/gul tamp måste väl hänvisa till ren grön energi själva kraften, alltså fasen. Svart eller brun skall väl få en att förstå att det har med jord att göra. Den blå då, vete fasen, klipp avén.


VESSLAN ; Hur gick det, har löst det, eller bara tappat förtroendet för hela forumets samlade vetande?

Friskt kopplat, hälften brunnet!

Användarvisningsbild

Re: Hur mäta om motorvärmaren är trasig?

totte  
#77386 Nä men det här har du ju fått lite fel: Det är rätt så långt som att grön-gul är grön energi, dvs gjord med biobränsle. Sen är det den blå den levererar vattenkraft och den svarta eller bruna kolkraft. Kärnkraftverken står ju ändå mest stilla, men om dom är igång så tjuvkopplar dom in det på vilken som.

Tror för den delen att Vesslan hade ett visst förtoende för kunskapen fram tills idag :D

Som dom säger i amerikanska TV-program: Don't try this at home! :lol:

Användarvisningsbild

Re: Hur mäta om motorvärmaren är trasig?

Vesslan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#77427
axwell skrev:
Mangan skrev:Skyddsjord? Vad skall det vara bra till, går ju ändå ingen ström i den. Mina hästägare har gulgrön som ledare till elstängslet, tycker det är fint. 8)


Grön/gul tamp måste väl hänvisa till ren grön energi själva kraften, alltså fasen. Svart eller brun skall väl få en att förstå att det har med jord att göra. Den blå då, vete fasen, klipp avén.


VESSLAN ; Hur gick det, har löst det, eller bara tappat förtroendet för hela forumets samlade vetande?

Friskt kopplat, hälften brunnet!



Nä har knappast tappat förtroendet. Fick några bra svar innan det ballade ur......
Tycker att det är lite detta som är charmen med forumet, lite hugg och slag blandat med fakta.
Har fått så mycket hjälp här så det gör inget att det är lite skoj o bus ibland.

Har inte haft tid att mäta än men ska försöka få tid på tis. Hör av mig när jag kommer framåt i undersökandet!

V

   TS
Avatar Fallback

Re: Hur mäta om motorvärmaren är trasig?

axwell  
#77444 Skämt åsido, vi är laddade med en hel drös av tips om felsökning och analys av varför det blev som det blev. Om vi fått veta vad som skall värmas och volymen, kunde det ha gått att krångla till ytterligare

Användarvisningsbild

Re: Hur mäta om motorvärmaren är trasig?

Vesslan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#122360 Har faktiskt glömt tråden men här är upplösningen!

Fick en ny sladd av en kompis och den kopplade jag in till traktorn!
Vips så började det bubbla o pysa i maskinen.

Problem solved!

V

   TS
Användarvisningsbild

Re: Hur mäta om motorvärmaren är trasig?

viktor meck  
#122850
Slurfi skrev:Eller betala elräkningen.



=)) =)) =)). det är la bara att dra igång elverket. men då måste man ju använda motorvärmare :lol: :lol: :lol:

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).