Motorsåg och handhållet

Trasigt rör stihl röjsåg?

6 inlägg 1371 visningar Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Trasigt rör stihl röjsåg?

forest.  
#769103 Har en FS 490 som kärvar hackar när man vrider på vinkelväxeln, har tagit loss växeln och den är ok, drivaxeln är däremot inte i centrum på röret och den går krokigt, är det lagringen trasig i röret och kan axeln blivit krokig av det ?



   TS
Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild

Re: Trasigt rör stihl röjsåg?

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#769106 Troligtvis!

Både riggrör och axel finns ju som reservdelar hos din Stihl-handlare (eventuellt beställningsvaror).
/Niklas

Avatar Fallback

Re: Trasigt rör stihl röjsåg?

forest.  
#769111
Niking skrev:Troligtvis!

Både riggrör och axel finns ju som reservdelar hos din Stihl-handlare (eventuellt beställningsvaror).
/Niklas


ligger axeln löst så den går att dra ur när man tagit bort vinkelväxeln?

   TS
Användarvisningsbild

Re: Trasigt rör stihl röjsåg?

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#769113
forest. skrev:
Niking skrev:Troligtvis!

Både riggrör och axel finns ju som reservdelar hos din Stihl-handlare (eventuellt beställningsvaror).
/Niklas


ligger axeln löst så den går att dra ur när man tagit bort vinkelväxeln?


Vet ej, troligtvis får du först lossa på riggrörets infästning till "motorkroppen".

Men tyvärr får jag nog hänvisa till forumets mer mekkunniga personer för ett mer exakt besked på hur det hela sitter ihop.
/Niklas

Avatar Fallback

Re: Trasigt rör stihl röjsåg?

forest.  
#769115
Niking skrev:
forest. skrev:
Niking skrev:Troligtvis!

Både riggrör och axel finns ju som reservdelar hos din Stihl-handlare (eventuellt beställningsvaror).
/Niklas


ligger axeln löst så den går att dra ur när man tagit bort vinkelväxeln?


Vet ej, troligtvis får du först lossa på riggrörets infästning till "motorkroppen".

Men tyvärr får jag nog hänvisa till forumets mer mekkunniga personer för ett mer exakt besked på hur det hela sitter ihop.
/Niklas


Har fått ur axeln och den var spikra, men plastlagringen har lindat upp sig på axeln och smält.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Trasigt rör stihl röjsåg?

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#769142 Bra, då får du försöka fixa nya plastlager från din Stihlhandlare. 👍
/Niklas

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).