Motorsåg och handhållet

Stihl MSA 300

170 inlägg 34936 visningar 14 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Stihl MSA 300

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#766716
brassel skrev:Kommer ni på fiffigt sätt att testa långtids-hållbarheten på batterierna vore de kul.
Anekdotiskt har mina fyra Stihlbatterier (två AP300 och två AP300S på MSA 200/220 frfa) betydligt mindre sprickor och garantiärenden de fem BLi 200/200x/300 jag har/haft (på 535iXP, 540iXP och 535iFR).

Under hur lång tid hade du dessa respektive såg och batterier?

Husqvarna motorsågar
Avatar Fallback

Re: Stihl MSA 300

brassel  
#766719 Runda slängar:
Stihl 2017 till idag.
HQ våren 2019 till idag.
Dock nöjd med de mesta; för o nackdelar med alla märken o modeller.

Användarvisningsbild

Re: Stihl MSA 300

StefanN74  
#766760
Fredrik Reuter skrev:Skogsforum håller på att testa MSA 300 nu. Har ni något som ni tycker vi borde titta extra på så skriv gärna här i tråden. 👍


Jag vill gärna se test på trädfällning, kvistning och kapning av stammar i spänn med denna såg 👍

Användarvisningsbild

Re: Stihl MSA 300

StefanN74  
#766928
Fredrik Reuter skrev:Skogsforum håller på att testa MSA 300 nu. Har ni något som ni tycker vi borde titta extra på så skriv gärna här i tråden. 👍


Och gärna vad totalvikten med ett ap500 batteri, full oljetank, 16" svärd och kedja blir 👍

Användarvisningsbild

Re: Stihl MSA 300

Fredrik Reuter  
#766931 Allt utom möjligtvis långtidstesten av batteri ska nog gå att ordna. 👍

Avatar Fallback

Re: Stihl MSA 300

can  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#766932 Er vel 3003 innfesting på denne og vel?

Avatar Fallback

Re: Stihl MSA 300

Gröngöling  
#767165
Fredrik Reuter skrev:Skogsforum håller på att testa MSA 300 nu. Har ni något som ni tycker vi borde titta extra på så skriv gärna här i tråden. 👍

Något jag är lite oviss över är Ap 500 batteriets kapacitet i kyla. Men det lär väl visa sej.

Användarvisningsbild

Re: Stihl MSA 300

Fredrik320  
#772896
Fredrik Reuter skrev:Skogsforum håller på att testa MSA 300 nu. Har ni något som ni tycker vi borde titta extra på så skriv gärna här i tråden. 👍


Hur länge brukar ni ta på er att testa en ny såg eller har ni haft nåt strul med testen? :D :-ss

Användarvisningsbild

Re: Stihl MSA 300

Fredrik Reuter  
#772902 Det ligger hos mig och att jag ska sammanställa allt i text och media. Tyvärr har det varit väldigt mycket nu ett tag så jag har inte hunnit färdigställa detta.

Avatar Fallback

Re: Stihl MSA 300

Gröngöling  
#773544 Fick besked idag att anledningen till att msa 300 inte har släppts ännu är att en oljegivare är restad och stihl vägrar att släppa den innan den är komplett.

Användarvisningsbild

Re: Stihl MSA 300

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#773615 Oljegijvare borde väl gå att skaka fram lite snabbt på nåt vis om så önskas för ett företag som Stihl.

Avatar Fallback

Re: Stihl MSA 300

Elmhult  
#773628 Som med mycket annat just nu alltså. Bilar tex. Fortfarande efterverkningar från Covid kanske? Så länge Kina fortsätter stänga ner hela städer för att en stackare smittats så får vi vänta på våra nya grejer här. Bättre den kommer komplett än som halvfärdig produkt som man bara blir irriterad på.

Användarvisningsbild

Re: Stihl MSA 300

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#773632 Det är minst sagt rktigt märkligt ett industriellt land som en gång var stora på el prylar inte kan göra en givare. Likaså här, varför skulle inte vi kunna producera grejerna här?
Ser inte vad som skulle ge ett års försening i produktion.

Det klart.....
Lanseras den innan man startar produktion då kan det bli lite strul. Är inte lätt o sälja äggen i korgen när den är tom, men sånt vet väl även Stihl.

Att skylla på covid är väldigt bekvämt. Lite håltomt ofta rätt korkat men accepteras av de flesta.
Stängs hela avdelningar på sjukhus för pengarna är slut men behovet större än nånsin..
Gick inte beställa ett tändstift för ett tag sen, inte heller klipparknivar, maskiner etc.
Och inte en av dessa var gjorda utanför europa.
Tror minsann inte problemet är en sjuk kines när Amerikanare ska göra skär.
Skär de mycket lätt kunde gjort här om så önskats.

Avatar Fallback

Re: Stihl MSA 300

Elmhult  
#773634 Vi vill ju inte betala för grejerna -> Kina.

Användarvisningsbild

Re: Stihl MSA 300

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#773636 Apropå lång tid mellan lansering och tillgänglighet i butik, så tog det ju några år efter lansering innan Husqvarnas 543 XP kom ut i butik...
/Niklas

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).