Motorsåg och handhållet

Leveransproblem Husqvarna?

6 inlägg 1735 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Leveransproblem Husqvarna?

Fredrik Reuter  
#766774 Dagens Industri har denna vecka flera artiklar om att Husqvarna har större problem än konkurrenterna att få fram trädgårdsmaskiner till återförsäljarnas butiker. Kanske gäller det främst robotgräsklippare där Husqvarna enligt utsago har väldigt lång leveranstid.

Vad vet du om läget? Eller vad tycker du?

Artiklar:

https://www.di.se/nyheter/aterforsaljar ... everanser/
https://www.di.se/nyheter/vd-n-om-parad ... extra-ont/

Mer om detta på Skogsforum:

Har Husqvarna kvalitet och leveransproblem?

Ytterligare info om komponentbrist inom elektronikbranschen



   TS
Husqvarna motorsågar
Avatar Fallback

Re: Leveransproblem Husqvarna?

r93  
#766784 Jag skulle köpa en ny röjsåg i februari hade jag tänkt, återförsäljaren sa,
- återkom i augusti så får vi se.

Avatar Fallback

Re: Leveransproblem Husqvarna?

Amatörhuggare 62  
#766788 Jag beställde tändbox, gamla 550 xpg . 16 april 27 juli kom den.

Användarvisningsbild

Re: Leveransproblem Husqvarna?

toker72  
#766795 Frugan har beställt en robot klippare var lång leveranstid visste inte ens om den kommer i sommar köpte ny röjsåg en 545 autotune och den fanns i alla fall att köpa och verkar riktigt bra det lilla jag kört hittills.

Användarvisningsbild

Re: Leveransproblem Husqvarna?

Erre  
#766867 Fanns en modell kvar av robotgräsklippare när jag var inne i butiken idag för att hämta reservdelar till annat.

Användarvisningsbild

Re: Leveransproblem Husqvarna?

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#766887 Tycker detta är rätt märkligt. Det borde gå att skaka fram komponenter på närmare håll snabbare. Det har gjorts förr...
Att de låg efter i montering när pandemin var som värst är sånt jag förstår och kan svälja men det är ett år sen snart.
Gynna svensk industri o ta fram grejer som funkar.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).