Motorsåg och handhållet

Stihl MSA 300

170 inlägg 34948 visningar 14 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Stihl MSA 300

JAndersson  
#757652

Hyfsat informativt YouTube klipp som jämför MSA 300 med MS 261. Vart inte mindre sugen att köpa en MSA 300 efter att ha sett det 🙂. Frågan är när den kommer finnas på lager i Sverige?

Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild

Re: Stihl MSA 300

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#757660 Bra klipp i den batterisågen. Själv väntar jag på Husqvarnas batteridrivna 50-kubikare, då jag redan har Husqvarnas batterier och laddare.

Å vem vet. Kanske kommer MSA 300 till Elmia.
/Niklas

Avatar Fallback

Re: Stihl MSA 300

Gröngöling  
#757934
JAndersson skrev:https://youtu.be/rbOFc1DfBvA
Hyfsat informativt YouTube klipp som jämför MSA 300 med MS 261. Vart inte mindre sugen att köpa en MSA 300 efter att ha sett det 🙂. Frågan är när den kommer finnas på lager i Sverige?


Jag blev "lovad" min 1 juli. Får väl se hur mycket det lovandet är värt 😉

Användarvisningsbild

Re: Stihl MSA 300

JAndersson  
#759488 Återigen ett hyfsat informativt klipp som kan vara av intresse för den som funderar på att köpa en MSA 300.


Känns som att batteritiden är bra, men skulle vara bra att ha mer att relatera till.

Avatar Fallback

Re: Stihl MSA 300

Elmhult  
#764280 Har någon fått sin 300? Dom verkar inte komma. Allmän kris i världen som ställt till det med komponenter? Jag har gett upp få någon nu. Fortsätter med min gamla oljeläckande Husqvarna och köpte en vertikalklippare för pengarna istället. 🌳

Användarvisningsbild

Re: Stihl MSA 300

Alex Strömberg  
#764325
Elmhult skrev:Har någon fått sin 300? Dom verkar inte komma. Allmän kris i världen som ställt till det med komponenter? Jag har gett upp få någon nu. Fortsätter med min gamla oljeläckande Husqvarna och köpte en vertikalklippare för pengarna istället. 🌳

Blir till nästa höst. I denna takt så blir de inge batteri sågsr överhuvudtaget från nån i år.

Användarvisningsbild

Re: Stihl MSA 300

StefanN74  
#764372
Niking skrev:Bra klipp i den batterisågen. Själv väntar jag på Husqvarnas batteridrivna 50-kubikare, då jag redan har Husqvarnas batterier och laddare.

Å vem vet. Kanske kommer MSA 300 till Elmia.
/Niklas


Finns det någon info om denna husqvarnasåg att läsa någonstans ?
MVH/Stefan

Användarvisningsbild

Re: Stihl MSA 300

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#764373
StefanN74 skrev:
Niking skrev:Bra klipp i den batterisågen. Själv väntar jag på Husqvarnas batteridrivna 50-kubikare, då jag redan har Husqvarnas batterier och laddare.

Å vem vet. Kanske kommer MSA 300 till Elmia.
/Niklas


Finns det någon info om denna husqvarnasåg att läsa någonstans ?
MVH/Stefan


Inte vad jag vet, men jag har mycket svårt att tro att Husqvarnas utvecklingsavdelning sitter och rullar tummarna nu när Stihl har släppt sin batteridrivna 50-kubiks proffssåg... Således lär Husqvarna släppa en motsvarande modell inom något år eller så...
/Niklas

Avatar Fallback

Re: Stihl MSA 300

Gröngöling  
#766683
Elmhult skrev:Har någon fått sin 300? Dom verkar inte komma. Allmän kris i världen som ställt till det med komponenter? Jag har gett upp få någon nu. Fortsätter med min gamla oljeläckande Husqvarna och köpte en vertikalklippare för pengarna istället. 🌳

Förväntad leverans på min den 1 september.

Användarvisningsbild

Re: Stihl MSA 300

Fredrik Reuter  
#766684 Skogsforum håller på att testa MSA 300 nu. Har ni något som ni tycker vi borde titta extra på så skriv gärna här i tråden. 👍

Användarvisningsbild

Re: Stihl MSA 300

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#766685 Självfallet seriösa kapjämförelser m.m jämfört med senaste MS 261 och 550 XP.
/Niklas

Användarvisningsbild

Re: Stihl MSA 300

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#766686 Fortfarande gasspärr som i början?
Ingen knapp på sidan som tidigare?

Urladdning skulle jag vilja se.
Hur länge skär den innan den stannar på full belastning.
Även mängd snitt i vilken diameter o träslag.
Det säger en hel del.

Användarvisningsbild

Re: Stihl MSA 300

anersimyra  
#766691
Mange skrev:Fortfarande gasspärr som i början?
Ingen knapp på sidan som tidigare?

Urladdning skulle jag vilja se.
Hur länge skär den innan den stannar på full belastning.
Även mängd snitt i vilken diameter o träslag.
Det säger en hel del.

Spärren mot ofrivilligt gaspådrag är traditionellt placerad på ovansidan av bakre handtaget.

Avatar Fallback

Re: Stihl MSA 300

can  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#766713 Eg såg kjapt litt av videoen 261 må jo veia meir enn 6 kg startklar eller tenker eg feil?

Avatar Fallback

Re: Stihl MSA 300

brassel  
#766715 Kommer ni på fiffigt sätt att testa långtids-hållbarheten på batterierna vore de kul.
Anekdotiskt har mina fyra Stihlbatterier (två AP300 och två AP300S på MSA 200/220 frfa) betydligt mindre sprickor och garantiärenden de fem BLi 200/200x/300 jag har/haft (på 535iXP, 540iXP och 535iFR).

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).