Traktorer och processorer

Viktor 230 (1960)

51 inlägg 9078 visningar 6 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Viktor 230 (1960)

Nyborg  
#766028
rohas skrev:Tack för tipset.
Ska kolla och smörja. Ljudet hörs även i neutralt lägge.

Läser allt men vill inte klottra tråden.

Det som jag skulle önska är att fixa hjulen genom att bytta spindelled, fixa hydrauliken så den släpper inte, om det går att montera bättre ventiler, manöverspakar till frontlastaren, bättre däck, servo, en till kolv i mitten på lastaren, nån form av snabbfäste för redskap, gafflar, och listan kan utvidgas.
Tror dessvärre få av dem ändringar kommer inträffa eftersom det skulle bli för dyrt. Plus att jag kommer att vänja mig med den som den är. Få se!

Du behöver nog inte byta spindeln, oftast glappar det som sagt i staget som sitter längst fram. Ta isär och smörja, och justera. Sitter fjäder i det. Hydraulventilen sitter relativt lätt åtkomlig så den är lätt att demontera och rengöra. Ett tips är att få tag på en instruktionsbok, där står det mycket nyttigt!

Lantmännen Maskin
Användarvisningsbild

Re: Viktor 230 (1960)

rohas  
#766263 Här är länken till ett album jag skapat i Google Photos.

https://photos.app.goo.gl/ZqopVPsEaTV6E4B36

sist en videoklipp där jag startar traktorn. Den var redan varm men det startar lika lätt kall, iallafall nu på sommaren. Vintertid kommer jag att använda motorvärmaren.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Viktor 230 (1960)

Williamm  
#766335
rohas skrev:Här är länken till ett album jag skapat i Google Photos.

https://photos.app.goo.gl/ZqopVPsEaTV6E4B36

sist en videoklipp där jag startar traktorn. Den var redan varm men det startar lika lätt kall, iallafall nu på sommaren. Vintertid kommer jag att använda motorvärmaren.

Riktigt fin! Jag hittar ingen film, men bra bilder.

Användarvisningsbild

Re: Viktor 230 (1960)

totte  
#766336 Klicka på sista bilden, den är en film.

Användarvisningsbild

Re: Viktor 230 (1960)

rohas  
#766340 Ja, precis, jag först trodde det togs inte upp för den ser ut som ett foto.
Är det nåt som kan vara intressant förutom det som finns, säg till så fotar jag det.
Jag kommer säkert att ställa frågor om ett och annat och då kanske illustrera med bild.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Viktor 230 (1960)

Williamm  
#766341 Nu fatta jag. Den låter bra.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).