Traktorer och processorer

Niab5-15c

7 inlägg 1931 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Niab5-15c

Kent1  
#762955 Var ute i skogen idag och körde processorn och helt plötsligt försvann allt hydraultryck kraftuttaget funkar som det ska någon som har någon idé vad det kan vara för fel
Tacksam för svar



   TS
Lantmännen Maskin
Avatar Fallback

Re: Niab5-15c

Hema  
#762965
Kent1 skrev:Var ute i skogen idag och körde processorn och helt plötsligt försvann allt hydraultryck kraftuttaget funkar som det ska någon som har någon idé vad det kan vara för fel
Tacksam för svar

Pumphaveri eller kraftigt läckage?

Användarvisningsbild

Re: Niab5-15c

Kent1  
#762973 Läckage?

   TS
Avatar Fallback

Re: Niab5-15c

Hema  
#762978
Kent1 skrev:Läckage?

Iom att du skrev att kraftuttaget fungerade, tolkade jag det som om att du hade en extern pump. Och om hydralikvätskan rinner ut, finns det till slut inget att pumpa.

Användarvisningsbild

Re: Niab5-15c

halvproffs  
#763001 Har för mig att pumpen sitter väldigt oskyddat på dessa maskiner. Sticker inte pumpen ner under ramen? Risk för sprickor/kross mot sten.

Användarvisningsbild

Re: Niab5-15c

Kent1  
#763003 Problemet uppstod när jag stod stilla och höll på att upparbeta ett träd och det är ej några synliga läckage
Kan det va växellådan mellan kraftuttaget och pump

   TS
Användarvisningsbild

Re: Niab5-15c

ananders  
#763007 Kan vara spliensen mellan växellådan och pumpen som blivit slitna som gör att pumpen inte snurrar.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).