Socialt (mer om oss)

Vad händer med alla moderatorer?

102 inlägg 20973 visningar 23 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Vad händer med alla moderatorer?

Joakim S  
#760555
isteskog skrev:Har för mig att Vinterröjarn blev varnad och avstängd en period, men att han själv valde att lämna Skogsforum. Han återfinns nu på y-tuben där han lägger ut videor över vad han gör och tänker. Andreas Thörner heter han där. Sevärt för det mesta 😉

Jag är relativt säker på att han blev permanent bannad.

Det var en rolig tid med Röjarn här. Kommer ihåg att när han var avstängd, så ville han fortsätta att hjälpa folk med sina maskiner, och skickade då PM till mig (kommer inte ihåg vilken profil han använde då) som jag förmedlade ut till personen genom det öppna forumet som behövde hjälp. Resulterade i ett par varningar för mig, då detta var förbjudet(vilket jag inte hade koll på😂).
Efter det skickade han mail, som jag passade vidare i PM till de som behövde hjälp. Tror vi gick under radarn då, 😂

Elmia
Avatar Fallback

Re: Vad händer med alla moderatorer?

isteskog  
#760557 Har för mig att Fredrik skrev att han valde att avsluta själv! Finns nog i någon tråd.....

Avatar Fallback

Re: Vad händer med alla moderatorer?

Robertberg  
#760570 Vill man ha kontakt med vinterröjarn så håller han väl till på byggahus numera?
Tycker mig ha sett honom i flödet där.

Användarvisningsbild

Re: Vad händer med alla moderatorer?

anersimyra  
#760573 En ”ytterhöger,” eller en ”högerytter” vilket är den mer skojiga benämningen på dessa som myntats av Totte är tämligen lätt att identifiera då denna figur likt en spyfluga som dras till ruttet kött dyker upp med nytt konto i trådar där just ordet högerytter yttrats, så att säga..🤣 den nyligen bannade fähunden ”ribban” är en sjuk högerytter som har fixerat sig vid att Husqvarnas ambassadör Ann-Elisabeth stöder Black lives matter rörelsen och har under en längre tid förföljt henne i en rad sammanhang och har även vid flera tillfällen kontaktat Husqvarna och avkrävt dem svar varför de har en ambassadör som stöder en terrororganisation, vilket hon förstås inte gör av lätt förståeliga skäl. Denna ”ribba” har som sagt utvecklat en sjuklig fixering kring Ann-Elisabeth och hennes stöd för BLM och kommer lika säkert som amen i kyrkan att nästla sig in på SFO med antingen falskt konto eller via en meningsfrände så håll för all del ögonen öppna efter detta ”virus” som tacksamt nog är tämligen lätt identifierbart..🦠🙂👍

Användarvisningsbild

Re: Vad händer med alla moderatorer?

totte  
#760579
hlb skrev:Totte. Din ursäkt accepteras. Vi ses och ska ha trevligt framöver.


Tack, glad för det hlb!

Användarvisningsbild

Re: Vad händer med alla moderatorer?

totte  
#760580
tallen100 skrev:
totte skrev:
Fan ska alltså vara moderator. Allt man sagt och gjort får man skit för. Värre är att det man absolut inte sagt eller gjort, men som vissa inbillat sig att man sagt eller gjort skall man också ha en massa skit för.

Nog har man varigt lite grinig på dej ibland😅, och ibland har man tyckt det varit bra att du gripit in och styrt upp.

Men när allt varit lungt och du "bara" varit totte så tillhör du det övre skiktet av de jag uppskattar mest på forumet.


Tack tallen! Jo vi har väl haft några griniga kontroverser ibland, men mest känner jag dig som en oförbätterlig men snäll och hygglig skämtare och ordvitsare, ofta riktigt rolig. Har också uppskattat alla dina glada och vänliga kommentarer i bloggen.

Användarvisningsbild

Re: Vad händer med alla moderatorer?

Josephine  
#760602 ... och jag läste "moderater"... vilket inte är så långt från ämnet det heller...

Skogsforum är ett bra ställe att gå till för att lära sig något om hur skogsbruket i Sverige går till idag. Och det händer att jag refererar hit från Twitter och FB. Oavsett vilken politisk inriktning man har tycker jag att förstahandsinformation från de som verkligen är ute och arbetar i skogen är viktigt och intressant.

Ganska snabbt tyckte jag att jag kunde se vilka jag hade något gemensamt med och vilka inte, de senare känner jag inget behov av att gå in i tidsödande och onödiga diskussioner med. Ulf1s trådar lärde jag mig också att skippa eftersom det blev jobbigt att läsa "idioter" tre, fyra gånger om. *scroll* Vidare till nästa tråd.

Jag är tacksam för att forumet finns, för alla hyggliga personer som tar sig tid att besvara "dumma" frågor
och jag hoppas kunna återvända under flera år till.

Avatar Fallback

Re: Vad händer med alla moderatorer?

Bosse1  
#760604
anersimyra skrev:En ”ytterhöger,” eller en ”högerytter” vilket är den mer skojiga benämningen på dessa som myntats av Totte är tämligen lätt att identifiera då denna figur likt en spyfluga som dras till ruttet kött dyker upp med nytt konto i trådar där just ordet högerytter yttrats, så att säga..🤣 den nyligen bannade fähunden ”ribban” är en sjuk högerytter som har fixerat sig vid att Husqvarnas ambassadör Ann-Elisabeth stöder Black lives matter rörelsen och har under en längre tid förföljt henne i en rad sammanhang och har även vid flera tillfällen kontaktat Husqvarna och avkrävt dem svar varför de har en ambassadör som stöder en terrororganisation, vilket hon förstås inte gör av lätt förståeliga skäl. Denna ”ribba” har som sagt utvecklat en sjuklig fixering kring Ann-Elisabeth och hennes stöd för BLM och kommer lika säkert som amen i kyrkan att nästla sig in på SFO med antingen falskt konto eller via en meningsfrände så håll för all del ögonen öppna efter detta ”virus” som tacksamt nog är tämligen lätt identifierbart..🦠🙂👍


En "yttervänster" är tämligen superlätt att identifiera också 🤓 👍 "ruttet kött"??

Användarvisningsbild

Re: Vad händer med alla moderatorer?

anersimyra  
#760624
Bosse1 skrev:
anersimyra skrev:En ”ytterhöger,” eller en ”högerytter” vilket är den mer skojiga benämningen på dessa som myntats av Totte är tämligen lätt att identifiera då denna figur likt en spyfluga som dras till ruttet kött dyker upp med nytt konto i trådar där just ordet högerytter yttrats, så att säga..🤣 den nyligen bannade fähunden ”ribban” är en sjuk högerytter som har fixerat sig vid att Husqvarnas ambassadör Ann-Elisabeth stöder Black lives matter rörelsen och har under en längre tid förföljt henne i en rad sammanhang och har även vid flera tillfällen kontaktat Husqvarna och avkrävt dem svar varför de har en ambassadör som stöder en terrororganisation, vilket hon förstås inte gör av lätt förståeliga skäl. Denna ”ribba” har som sagt utvecklat en sjuklig fixering kring Ann-Elisabeth och hennes stöd för BLM och kommer lika säkert som amen i kyrkan att nästla sig in på SFO med antingen falskt konto eller via en meningsfrände så håll för all del ögonen öppna efter detta ”virus” som tacksamt nog är tämligen lätt identifierbart..🦠🙂👍


En "yttervänster" är tämligen superlätt att identifiera också 🤓 👍 "ruttet kött"??
. Det är jag tämligen säker på att ditt intellekt inte mäktar med att identifiera..🤯 :-bd

Användarvisningsbild

Re: Vad händer med alla moderatorer?

Helproffs  
#760634 Å här blir det personliga påhopp 👎

Avatar Fallback

Re: Vad händer med alla moderatorer?

jannee  
#760654 Egentligen ganska självklart man tar det personligt, framförallt när man blir motsagd och inte minst också överbevisad.
Å andra sidan när en moderator själv har en annan uppfattning men senare skyller på forumets "regler" för att kunna redigera eller stänga av kan man bli lite "irriterad".
Tror att Totte men även Kse modererat efter bästa förmåga, är en djävla sits att sitta i, om det sedan varit helt ok är ändå upp till varje individ att avgöra.

Användarvisningsbild

Re: Vad händer med alla moderatorer?

Iskog  
#760655 Imponerande att denna tråd lyckats dra iväg till 6-7 sidor på kort tid medan tråden om röjning kanske fått 2-3 nya sidor sen mars, mer skog mindre svammel!

Vill man avreagera sig med ett okänt användarnamn för att man haft en dålig dag finns det andra forum som accepterar det.
Senast redigerad av Iskog sön 12 jun 2022, 11:22, redigerad totalt 1 gång.

Avatar Fallback

Re: Vad händer med alla moderatorer?

Tralsmo  
#760657
Iskog skrev:Imponerande att denna tråd lyckats dra iväg till 6-7 sidor på kort tid medan tråden om röjning kanske fått 2-3 nya sidor sen mars, mer skog mindre svammel! Vill man avreagera sig med ett okänt användarnamn för att man haft en dålig dag finns det andra forum som accepterar det.



Håller med.
Ådå har det ju ändå raderats en del.

Användarvisningsbild

Re: Vad händer med alla moderatorer?

rokon  
#760704 Jag blev inte så förvånad över att flera moderatorer har avsagt sig sina uppdrag, det är ohållbart i längden, vi närmar oss ett teknikskifte i vilket fall som helst.

Jag har ju även under mitt liv hunnit med att arbeta på en LME fabrik, Telefonaktiebolaget LME som det hette. Det sades redan rätt tidigt vid telefonens barndom att om utvecklingen inom telefonin skulle fortgå med telefonister som manuellt kopplade samtalen så skulle snart Sveriges alla arbetsdugliga bli telefonister.

Föreslår därför att skogsforum avskaffar systemet med humana moderatorer och inför ett system med moderering via
artificiell intelligens! Borde gå att att genomföra med hjälp av stöd från någon forskningsstiftelse, så Thorbjörn och Fredrik öppna för ett annan lösning.

Och Totte som är en sådan mångkunnig person har lärt mig få upp ögonen för bluesen på ett nytt sätt och på så vis har jag också fått en större respekt för dig! Bra att du blir kvar på skogsforum, även om jag ej är så frekvent nu på skogsforum.

Användarvisningsbild

Re: Vad händer med alla moderatorer?

totte  
#760710 Tack rokon!

En riktig blues till dig: totte - Vad lyssnar ni på just nu i denna stund?

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).