Socialt (mer om oss)

Vad händer med alla moderatorer?

102 inlägg 20966 visningar 23 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Vad händer med alla moderatorer?

busholle  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#760523 Det är väldigt intressant att höra både ytterhöger och yttervänsterns åsikter om politiska frågor med detta är skogsforum och när jag läser Totte skriva om att ytterhögern slängdes ut så rörde det sig knappast om den grupperingens åsikter om just skogsfrågor. Ytterhögerns största problem är fokuseringen på just invandring och de frågorna kan gott hålla sig på andra plattformar.
Finns det en ytterhöger som vill diskutera nationalismens eller koservatismens påverkan eller synsätt på skogspolitik så läser och diskuterar jag gärna. Men för guds skull håll invandringsfrågorna borta från denna typen av nätforum.

Elmia
Avatar Fallback

Re: Vad händer med alla moderatorer?

Taylor  
#760525 Tåndemåla ärligt så förstår jag inte vad du skriver, eller "vad vill du ha sagt"
Senast redigerad av Taylor fre 10 jun 2022, 23:01, redigerad totalt 1 gång.

Användarvisningsbild

Re: Vad händer med alla moderatorer?

totte  
#760526
Taylor skrev: därmed får han tåla mina synpunkter.


Klart att jag tål dina synpunkter. Inte värda att ens bry sig om. Rinner av direkt.

Avatar Fallback

Re: Vad händer med alla moderatorer?

Taylor  
#760527
busholle skrev:Det är väldigt intressant att höra både ytterhöger och yttervänsterns åsikter om politiska frågor med detta är skogsforum och när jag läser Totte skriva om att ytterhögern slängdes ut så rörde det sig knappast om den grupperingens åsikter om just skogsfrågor. Ytterhögerns största problem är fokuseringen på just invandring och de frågorna kan gott hålla sig på andra plattformar.
Finns det en ytterhöger som vill diskutera nationalismens eller koservatismens påverkan eller synsätt på skogspolitik så läser och diskuterar jag gärna. Men för guds skull håll invandringsfrågorna borta från denna typen av nätforum.

Men vad är ytterhöger eller yttervänster????

Avatar Fallback

Re: Vad händer med alla moderatorer?

Taylor  
#760528
totte skrev:
Taylor skrev: därmed får han tåla mina synpunkter.


Klart att jag tål dina synpunkter. Inte värda att ens bry sig om. Rinner av direkt.

Jag räknade inte med något annat och det är så det ska vara, alla måste väl inse att vi har olika åsikter!
Jag vill ingen illa bara tala om att du ser saker på ditt vis och jag på mitt vis, inte f.n behöver man bli ovänner för det.

Användarvisningsbild

Re: Vad händer med alla moderatorer?

Arvid0  
#760529
Taylor skrev:
busholle skrev:Det är väldigt intressant att höra både ytterhöger och yttervänsterns åsikter om politiska frågor med detta är skogsforum och när jag läser Totte skriva om att ytterhögern slängdes ut så rörde det sig knappast om den grupperingens åsikter om just skogsfrågor. Ytterhögerns största problem är fokuseringen på just invandring och de frågorna kan gott hålla sig på andra plattformar.
Finns det en ytterhöger som vill diskutera nationalismens eller koservatismens påverkan eller synsätt på skogspolitik så läser och diskuterar jag gärna. Men för guds skull håll invandringsfrågorna borta från denna typen av nätforum.

Men vad är ytterhöger eller yttervänster????


Skulle tro att han menar det som är mellan höger och extremhöger, respektive vänster och extremvänster.

Avatar Fallback

Re: Vad händer med alla moderatorer?

Taylor  
#760530 Ja då har man varit väldigt tydlig 😉 😉

Avatar Fallback

Re: Vad händer med alla moderatorer?

tallen100  
#760531
totte skrev:
Fan ska alltså vara moderator. Allt man sagt och gjort får man skit för. Värre är att det man absolut inte sagt eller gjort, men som vissa inbillat sig att man sagt eller gjort skall man också ha en massa skit för.

Nog har man varigt lite grinig på dej ibland😅, och ibland har man tyckt det varit bra att du gripit in och styrt upp.

Men när allt varit lungt och du "bara" varit totte så tillhör du det övre skiktet av de jag uppskattar mest på forumet.

Användarvisningsbild

Re: Vad händer med alla moderatorer?

Jumper809  
#760533 Har läst aktivt på forumet ca.5 år och bidragit lite smått ett par år. Arbetat i skogen de senaste 10 åren 1-1,5 månader per år. Mina största intressen är att renovera gamla motorsågar och yxor. Har aldrig personligen haft problem med moderatorer utan tvärtom fått väldigt mycket kunskap av framförallt totte. Däremot blev jag besviken när vinterröjaren blev bannlyst. Personligen känner jag att forumet tappade lite efter detta. Även om vinterrröjaren kunde vara rätt aggressiv ibland så var han oftast den första att
hjälpa. Kan vara att jag missat något väsentligt men när jag söker i arkiven så är han nog en klippa tillsammans med några till.

Användarvisningsbild

Re: Vad händer med alla moderatorer?

hlb  
#760534 Totte. Din ursäkt accepteras. Vi ses och ska ha trevligt framöver.

Avatar Fallback

Re: Vad händer med alla moderatorer?

zorran  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#760539 Hatten av för Fredde&Tobbe.
Det som många stör sig på är dessa moderatorer som är bara är röda.
Tror att 80% av forumets medlemma är lagt åt anndra hållet.
Tråkigt med dessa ibland löjliga modereringar, bara för att man inte är feminist samt inte röstar därann.
Ingen sorg ingen glömd alla får ha en åsikt, och det bör respekteras.
Blir kanon bra detta...
/Zorran

Avatar Fallback

Re: Vad händer med alla moderatorer?

Skogsola  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#760545 Vinterröjaren var en tillgång. Min teori om varför han blev bannad är så här. I en debatt om feminism reggade han ett nytt kvinnligt nick och höll med sig själv. 😀 Det var fulspel! Annars så var han inte otrevligare än många andra.

Användarvisningsbild

Re: Vad händer med alla moderatorer?

Skogsvaktaren  
#760546 Vinterröjaren saknar jag, kunnig inom skog samt maskiner som få, tillförde mycket varför blev han portad?.
Finns flera andra som obegriplig inte finns längre.
Men med nya moderatorer som förhoppningsvis förstår att yttrandefriheten samt äganderätten som är grundlagsskyddad i Sverige är viktig och den problematik som skogen står inför välkomnar jag de nya moderaterna...
Däremot stämpla folk med höger eller tillåta personangrepp likt "Ulf 1" ständiga otrevliga närmast idiotförklaring av alla oss privata familjeskogsbrukare är bara motbjudande. Och med det svävande i frågan om att sila elefanten i rummet och straffa små mygg upplevs som orättvist och okunnigt.
I och med Skogsutredningen och januariöverenskommelsen har skogen blivit en glödhet politisk fråga.
Mycket förenklat kan två läger beskrivas bland forskarna.
Ett på högersidan och ett på vänstersidan.
Båda sidor har klimatet som argument.
Höger som vill försvara äganderätt och mångskiftande brukande av skogen med ägarnas olika förutsättningar och åsikter.
Vänster som vill förbjuda privat ägande och införa typ ensidigt av staten beslutat typ naturliga ogästvänliga barkborreskogar likt Putins.
Debatten rasar och innefattar i högsta grad en politik om skogen likt ett krig mellan höger och vänster, att då straffa ut de skogsägare som håller och bevakar sin äganderätt till den ärligt ägda skogen och olikformat brukande är osakligt.
Finns mycket att diskutera här, bland annat de aktivister som uppträder hotfullt mm och okynnesanmälningar och vinklade tolkningar, Sveriges och Naturvårdsverkets samt Skogstyrelsens nycker mm, och forskningar mm
Idag är röran total i den svenska skogspolitiken.
Det finns aktivister som systematiskt inventerar arter och rapporterar in dem till myndigheterna. Helt lagligt men ingen kontroll eller bevisning av detta görs.
Detta i kombination med den fullständigt orimliga tolkning som tillämpas av artskyddsförordningen blir konsekvensen att lagtillsyn i praktiken styrs av aktivister som inte är sakägare i frågan, inte av bevisade riskanalyser eller myndighetens egen prioritering utan av aktivister, godtycke och ibland avundsjuka.. Vilket är dåligt för rättssäkerheten.
Den politiska striden och oviljan att lösa problematiken kan ha kostat hundratals miljoner för enskilda skogsägare.
Det kommer att kosta vårt Svenska samhälle långt mer än så speciellt landsbygden.
Hoppas det framöver går föra en mera sansad debatt vilket omfattar skogspolitik även från skogsägares syn
😎
Senast redigerad av Skogsvaktaren lör 11 jun 2022, 08:05, redigerad totalt 3 gånger.

Avatar Fallback

Re: Vad händer med alla moderatorer?

isteskog  
#760548 Har för mig att Vinterröjarn blev varnad och avstängd en period, men att han själv valde att lämna Skogsforum. Han återfinns nu på y-tuben där han lägger ut videor över vad han gör och tänker. Andreas Thörner heter han där. Sevärt för det mesta 😉

Användarvisningsbild

Re: Vad händer med alla moderatorer?

Knagge  
#760552 Skogsforum är ett bra bibliotek för alla skogsintresserade. För att det skall fungera måste man ha moderatorer.
Minns tillbaka hur det var innan internet.
De rådgivare som fanns då var (Virkesköpare)eller (Skogsstyrelsen) . Skogssstyrelsen är högst ansvarig för förgraningen av Sydsverige och de barkborre angrepp och stormar som kommit i dess spår.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).