Motorsåg och handhållet

Bränslediskussion återigen

36 inlägg 4995 visningar 11 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Bränslediskussion återigen

T Landström  
#758165 Måste vara lika dålig kvalité på dagens sågar och lika ojämn kvalité på bränslet om man ska läsa allt som står på forumet...

Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild

Re: Bränslediskussion återigen

Grålle52  
#758171
anersimyra skrev:
Grålle52 skrev:Går den inte klockt på alkalyt

Min 62 cc ”gäddan” går rätt klockt på Aspen.. 😀


Ja min 550 har till räckligt med energie för att klocka på alkalyt aspen

Avatar Fallback

Re: Bränslediskussion återigen

Tralsmo  
#758181 Ja tycker nog att mina sågar går bra på alkylaten.
Har kört på aspen men nu säljer min åf Huskvarna alkylat så det har blivit det ett tag. Märker ingen skillnad.
Ja kluddar inte me å åka hit å dit för några ynka kronor.
Å ibland har man ju nytta av en seriös åf.
Jämnar nog ut sej.

Mopederna blandar ja dock själv på mack bensin.
Får prova å hälla de i sågen när baggarna kommer igång.
Vindfällens har ju vart färdiga ett par månader.
Har tillåme fått betalt för dom.

Avatar Fallback

Re: Bränslediskussion återigen

knaggen  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#758191
Grålle52 skrev:Går den inte klockt på alkalyt

Oj då att det blev ett skriv fel men skriv polisen har talat återgå nu till ditt eftersom du inte vet något.

Användarvisningsbild

Re: Bränslediskussion återigen

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#758250 Ser allt för ofta strul av bränsle byten och är helt övertygad det är bäst att undvika.
Det går bättre då.
Aspen är helt klart överrepresenterade bland de som kommer hit och vill nog påstå att jag har mer bränsle relaterade problem med de enstaka som får handelsbensin än alla andra tillsammans.
Att handelsbensin är ojämn är nog rätt lätt att förstå eftersom det finns en mängd olika liksom alkylatbränslena i de olika märkena är olika.
Aspen har varit rätt jämnt så länge jag kört det.
Visst har det ändrats i det nån gång, färg, olja tex men bränslet och dess egenskaper tycker jag nog är sig likt.

Avatar Fallback

Re: På Bänken.

bengt.a  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#758420
jannee skrev:Inbillar mig att folk ändå oroar sig lite i onödan - angående hållbarheten.
Min mc står hela vintern och våren (med full tank) och startar lätt när den tas ut under Maj månad.
Så gjort under de senaste 25 åren (min 50 års present) - kanske orsaken kan vara att det är en Dyna Vide Glide :-bd
Kör på 98 oktan, aldrig använt mig av någon tillsats.

Är tanken riktigt full så orkar det inte komma in syre och starta nedbrytningen.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).