Traktorer och processorer

Valtra A 75 med Moheda M91

17 inlägg 4775 visningar 6 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Valtra A 75 med Moheda M91

Andreasdju  
#757772 Hej på er alla kunniga människor. Jag är dock helt grön på detta med traktorer och huggarvagnar. Men saken är den att jag har börjat snegla på ett ekipage. Och tänker att jag ska ev köpa ett ekipage. Har fått nys om en Valtra A 75 med en moheda M91 vagn. Vad säger ni är detta något för mig. Jag kommer rulla mycket väg och hämta efter fällningar. Visst jag vill ju kunna ta mig in i skogen och hämta upp nått lass med det kommer inte vara huvud sysslan. Så om ni har några tankar och förslag till en Traktor gröngöling får ni gärna dela detta med mig.
Tack på förhand. Andreas



   TS
Lantmännen Maskin
Användarvisningsbild

Re: Valtra A 75 med Moheda M91

Bert1  
#757783 Är väl lite trång i hytten å detta när man skall sitta bakåt så kan ju va bra och prova och se hur man tycker
Annars är det en enkel traktor som inte brukar krabba mycket
Farsan hade en sån med lastare minns inte vi gjorde nåt direkt mer än ett kopplingsbyte (traktorn hade gått drygt 6000 när den såldes

Användarvisningsbild

Re: Valtra A 75 med Moheda M91

Andreasdju  
#757785 Ok körde ni med Huggar vagn ? Hur tänker du är det för klent med 75 hk eller vad säger du ?

   TS
Användarvisningsbild

Re: Valtra A 75 med Moheda M91

Bert1  
#757789 Bara i lantbruk
E väl som alltid när man sitter där å de går trögt så vill man ha mer effekt 😎 men det lär va på väg du tycker det i så fall i skogen lär det inte va några problem.
Har själv en M91 vagn men har bara kört lite ved till mig själv och hade ingen erfarenhet av nåt annat heller innan jag köpte denna

Användarvisningsbild

Re: Valtra A 75 med Moheda M91

Andreasdju  
#757790 Ok tack för detta. Hur funkar vagnen är du nöjd med den? Vad har du för traktor framför ?

   TS
Användarvisningsbild

Re: Valtra A 75 med Moheda M91

Bert1  
#757792 Ja jag är nöjd iof inget och jämföra med heller
Är väl kanske en 3dje banke man skulle ha när man kör det som är lite längre
Har kanske kört 120-130 kubik bara sen jag köpte den obetydligt beg
Har en Valtra N101 framför

Användarvisningsbild

Re: Valtra A 75 med Moheda M91

Wrangler  
#757795 Är det den nya a75 du sneglar på eller är det den gamla ??

Användarvisningsbild

Re: Valtra A 75 med Moheda M91

Andreasdju  
#757796 Den nya a75 har du nån erfarenhet av den ?

   TS
Användarvisningsbild

Re: Valtra A 75 med Moheda M91

Bert1  
#757801 Jasså du menade den nya.Jag pratade om den gamla som fanns innan 2008

Användarvisningsbild

Re: Valtra A 75 med Moheda M91

Wrangler  
#757810 Inte mer erfarenhet än att man har provsuttit den. O det var ju trevligt med plant golv när man ska sitta bakåt vänd

Avatar Fallback

Re: Valtra A 75 med Moheda M91

Midgård  
#757897 Har en Valtra A82 framför en Moheda M91. Kört med detta ekipage 10 år nu. En bra kombination. Kranen räcker 6,2m. Har 3:dje banke på kärran och det är nog ett måste för då kan man ha hjulbanken lite längre fram och får en följsammare kärra. Radiostyrd vinsch och ramstyrning på kärran är ovärderligt.

Användarvisningsbild

Re: Valtra A 75 med Moheda M91

Bert1  
#757938 Hur långt fram har du hjulen/banken?
På min sitter hjulen/banken på 2,5 så det funkar bra med 3m

Avatar Fallback

Re: Valtra A 75 med Moheda M91

Jd1270g  
#757948 Har nyss fått vår nya a75 den har gått 18 Tim nu. Har inte varit i skogen med den än då vi inte fått bukplåten än. Tycker traktorn är jättefin för dem pengarna lite trögväxlad men det blir nog bättre när den gått lite mer. En sak som jag reagerar på är att partikelfiltret sitter innanför höger bakhjul och där är det lite utsatt om man har kedjor på i skogen.

Avatar Fallback

Re: Valtra A 75 med Moheda M91

Midgård  
#757949
Bert1 skrev:Hur långt fram har du hjulen/banken?
På min sitter hjulen/banken på 2,5 så det funkar bra med 3m


Jag tror att min hjulbanke också sitter på ca 2,5m. Den 3:dje banken har jag längst bak.

Användarvisningsbild

Re: Valtra A 75 med Moheda M91

Bert1  
#757955 Ja de blir väl ungefär 4m från grinden

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).