ATV och UTV i skogen

Segway ATV??

45 inlägg 43698 visningar 9 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Segway ATV??

Jolly  
#757620
Benny W skrev:Hej,
Lånar tråden lite o tänkte fråga er som har haft Snarler ett tag nu.

Jag köpte min i oktober, o där har faktiskt varit en del småfel.
Min har läckt olja från främre diff, de bytte tätning.
O ljuddämparen gav sig, började läcka i gaveln.
Den tjuvstannar ibland..
Min har gått snart 40 timmar.

Mvh Benny

Det där att den bara stannar typ som motorstopp händer mig med Ibland. Speciellt när jag backar.

ATV från Bengtssons
Användarvisningsbild

Re: Segway ATV??

Grelsb  
#757624 Hej Hittills har jag inte upptäckt några problem.
Men den har bara gått 20 timmar.

Avatar Fallback

Re: Segway ATV??

Ent  
#762436 Funderar vidare på Segway... ser att de har 14" hjul. Vet ni var man hittar kedjor till bra pris? 12" finns ju överallt annars.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Segway ATV??

Grelsb  
#762438 Nyvab har 14 tums Griperkedja.Ca 1400sek 🙂

Användarvisningsbild

Re: Segway ATV??

Norrtull  
#775494 Hur går det med dessa Snarlers? Ser att det är flera som kampanjar dessa hårt nu. Främst std modellen, men för 79900:- Börjar mitt sökande efter div beg maskiner tröttna. Kommer inte köra fullfart mot skogen och dra tunga vagnen. Utan mera runt på gården, grus och ved. Ser att det verkar vara gansk olika mellan upplevelse från ÅF' ar. Vissa får otroligt god support, medans andra bemöts dåligt. Frågan är bara hur kvaliteten är på dessa? Tror att köra full mudding, då finns det flera alternativ som passar bättre.
Onekligen finns det en uppsjö av div "lågpris" modeller som kampanjas ut, av all så känns denna som det bästa alternativet.
Vad säger panelen om mitt lappkast, från att helt ställt in mig på en Yamaha alt Honda, till denna Segway?

Avatar Fallback

Re: Segway ATV??

Ent  
#775515 Hade funderingar på att sälja iväg Can-ammen till förmån för Segway men det hade såklart blivit en hel del emellan = dyr årsved. Valde att nöta vidare istället, för med 10-20 timmar per år kommer gammeln hänga med så länge jag hänger med. Men om jag varit i tagen att köpa nytt hade jag kollat extra på Segway. Enda orosmolnet är hur det blir med reservdelar när kineserna invaderar Taiwan, det lär utlösa globala handelsblockader. Å andra sidan innehåller väl även märkeshojarna en massa kinesiska komponenter så det kanske blir lika illa där.

Köp dock en maskin med styrservo! Det spelar inte så stor roll annars, med vid backning är det guld värt, speciellt med tungt lass. Och andrahandsvärde förstås.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Segway ATV??

Jolly  
#775523
Norrtull skrev:Hur går det med dessa Snarlers? Ser att det är flera som kampanjar dessa hårt nu. Främst std modellen, men för 79900:- Börjar mitt sökande efter div beg maskiner tröttna. Kommer inte köra fullfart mot skogen och dra tunga vagnen. Utan mera runt på gården, grus och ved. Ser att det verkar vara gansk olika mellan upplevelse från ÅF' ar. Vissa får otroligt god support, medans andra bemöts dåligt. Frågan är bara hur kvaliteten är på dessa? Tror att köra full mudding, då finns det flera alternativ som passar bättre.
Onekligen finns det en uppsjö av div "lågpris" modeller som kampanjas ut, av all så känns denna som det bästa alternativet.
Vad säger panelen om mitt lappkast, från att helt ställt in mig på en Yamaha alt Honda, till denna Segway?

Har kommit upp i hundra timmar och visst skiljer det säkert mot dyrare maskiner. Dels är oljetrycksmätaren bytt och ny är det boxen till spåraren som krånglar. Visserligen på garanti, men ändå.
Ser man till pris i förhållande till hur mycket jag faktiskt kör så tycker jag det är ett fullt tillräckligt alternativ. Precis som att man kan välja Dacia om man kör 500 mil om året. Kör man taxi väljer man givetvis något dyrare.

Användarvisningsbild

Re: Segway ATV??

Norrtull  
#775544 Låter som jag, kommer inte flytta på 50kubik per år ens, inte åka på världens terräng turer heller. Mera redskap för en lat 40+ gubbe som tröttnat på skottkärra och släpande. 😀

Användarvisningsbild

Re: Segway ATV??

Zajt  
#775994 Hej Benny. Hur går det med din Segway...är du nöjd? Eller har det krånglat med fler saker? //Stefan

Avatar Fallback

Re: Segway ATV??

Ent  
#776239 Här finns en beggad,
Segway 600 https://www.blocket.se/annons/norrbotte ... /104634650
Framgår inte registreringsform eller om den har styrservo.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Segway ATV??

Jolly  
#776263
Ent skrev:Här finns en beggad,
Segway 600 https://www.blocket.se/annons/norrbotte ... /104634650
Framgår inte registreringsform eller om den har styrservo.

Är det pris med eller utan moms? Tillkommer det så är det ju på tok för dyrt för den maskinen.

Användarvisningsbild

Re: Segway ATV??

Norrtull  
#776528 Det verkar vara lite kampanjer på dessa maskiner nu. Vet inte om det är någon större "rabatt" men tror Segway köper marknadsandelar. Har mest kollat på blocket, där skrivs det kampanj ofta i samband med nya maskiner.

Avatar Fallback

Re: Segway ATV??

Ent  
#776549
Norrtull skrev:Det verkar vara lite kampanjer på dessa maskiner nu. Vet inte om det är någon större "rabatt" men tror Segway köper marknadsandelar. Har mest kollat på blocket, där skrivs det kampanj ofta i samband med nya maskiner.

Inte koll på priserna, men i våras pratade ÅFen om prishöjningar under sommaren, så "kampanjen" kanske består i att detta senareläggs?
Vill minnas att den dyraste gick på runt 100 K i våras, men minnet är både kort och dåligt...

   TS
Avatar Fallback

Re: Segway ATV??

Ent  
#776550 Jag kör Can-am 450 -17 och den har haft en del irriterande småtjafs under sina 110 timmar i drift. Tankarmatur/pump utbytt ett par ggr pga att tankmätaren visade tomt fast 1/3 fanns kvar, vattenpump byts nu för andra gången pga att det pissar ur skvallerhålet, växellänkage har behövt justeras en gång eller två, oljan späds ut med bensin. Det sistnämnda kan bero på spridarläckage eller på mycket kortkörning så att den alltid går på kallstart. Tur att jag valde fem års garanti, även om det kostat årliga servicar.
Det jag vill säga är att märkeshojar inte är felfria de heller, även om japanerna sannolikt är mycket bättre än de nordamerikanska märkena.
Senast redigerad av Ent ons 26 okt 2022, 09:11, redigerad totalt 1 gång.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Segway ATV??

Norrtull  
#776639 Är det någon som hittat en långtidstest (får bli 2år, för längre tid har väl inte maskinen funnits) där maskinen använts rejält. Har hittat nån lite mera test från nordamerika, men annars är det bara div mudding tester som jag hittat.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).