Motorsåg och handhållet

Aspen bränsle

85 inlägg 12203 visningar 12 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Aspen bränsle

Skogsola  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#756504 Ni är för menlösa. Här har vi fått full förståelse för prisökningar vad gäller avverkning. Ni på manuellsidan har ju större möjlighet att ställa ner om ni inte kan ta betalt.

Husqvarna motorsågar
Avatar Fallback

Re: Aspen bränsle

Lindveden  
#756512 Hur menar du nu "skogsola"? Även fast vi på manuell sidan kanske har mindre omkostnader än en maskin betyder ju inte det att våra omkostnader ökar på det manuella oxå,sen får man ju tänka på om man har anställd personal osv...dom kan man ju inte bara skicka hem. O vissa bolag har börjat ta in ocertifierade entreprenörer oxå

   TS
Användarvisningsbild

Re: Aspen bränsle

anersimyra  
#756513 Vi på manuellsidan har tvärtemot vad som gäller på maskinsidan ingen möjlighet att justera priserna på bränsle enligt specifika index och vid uppdrag som faller under offentlig upphandling finns ingen som helst möjlighet att på något sätt få kompensation för ökade priser på bränsle. 😮

Användarvisningsbild

Re: Aspen bränsle

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#756522 Ni som hugger sätter priset för vad ni vill ha i ersättning för jobbet ni gör.
Vill de hellre stötta utlänsk arbetskraft med allt det innebär så visst, de kommer krypande sen med plånboken i näven när de ser resultatet.

Avatar Fallback

Re: Aspen bränsle

Lindveden  
#756525 Har provat den metoden på ett par bolag att sätta vårat eget pris,men tyvärr slutade det me att det blev nån annan som kröp ner i pris o tog det o det ena bolaget vet ja inte om dom fått in några nya faktiskt, men vi har inte hört ifrån bolagena efter vi slutade iallafall

   TS
Användarvisningsbild

Re: Aspen bränsle

th  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#756527
alias skrev:Oj. Har det stigit såpass. Jag tankade i Växjö den 1/4 och betalade då 28:75 inkl. moms för Aspen 2-takt.

MVH
Alias

OK tar just nu 25,30 inkl moms för 4T alkylat på pump. Höjdes med 2 kronor den 4 april. 26,15 inkl moms för tvåtakt men det finns inte på macken här hemma så det blir till att blanda med HVAs tvåtaktolja för såg och röjare.

Avatar Fallback

Re: Aspen bränsle

alias  
#765086 Funderar lite över vad som hänt med priset på Alkylat på sistone.

HVA 2-takt kostade 26,50 kr den 8/7 och nu kostade 2-takt Aspen 36,95 kr.

Jag förstår inte hur man motiverar den prishöjningen jmf med prisutvecklingen på andra bränslen under samma tidsperiod.

Bara mina fem ören...

MVH
Alias

Användarvisningsbild

Re: Aspen bränsle

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#765091 Det är inget logiskt med bränslepriser.
Så det är inte konstigt du inte hittar logik i det.

Användarvisningsbild

Re: Aspen bränsle

totte  
#765108 Jodå det finns en grundläggande logik under. När det uppstår sådant som krig, skördekatastrofer, pandemier, och andra störningar så passar nästan alla på att använda det som argument för att höja sina priser. Och det är då oavsett om, eller i vilken grad, de har drabbats av uppgången av råvarupriser, transporter, m m.

I övrigt håller jag med helt Mange, bränslepriser har förutom detta inget med logik att göra.

Avatar Fallback

Re: Aspen bränsle

Lindveden  
#765118
alias skrev:Funderar lite över vad som hänt med priset på Alkylat på sistone.

HVA 2-takt kostade 26,50 kr den 8/7 och nu kostade 2-takt Aspen 36,95 kr.

Jag förstår inte hur man motiverar den prishöjningen jmf med prisutvecklingen på andra bränslen under samma tidsperiod.

Bara mina fem ören...

MVH
Alias


Är priset på aspen bränslet på dunk eller lösvikt(bulk)?

   TS
Avatar Fallback

Re: Aspen bränsle

alias  
#765119
Lindveden skrev:
alias skrev:Funderar lite över vad som hänt med priset på Alkylat på sistone.

HVA 2-takt kostade 26,50 kr den 8/7 och nu kostade 2-takt Aspen 36,95 kr.

Jag förstår inte hur man motiverar den prishöjningen jmf med prisutvecklingen på andra bränslen under samma tidsperiod.

Bara mina fem ören...

MVH
Alias


Är priset på aspen bränslet på dunk eller lösvikt(bulk)?


Lösvikt (pris vid mack/pump inkl. moms).

MVH
Alias

Avatar Fallback

Re: Aspen bränsle

knaggen  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#765318 Ring Greta och klaga eller blanda själv med 98 oktan.

Avatar Fallback

Re: Aspen bränsle

Hema  
#794124 Hutlösta priser för olika drivmedel:
https://www.gardsman.se/maskiner-och-ve ... 2dcbfef614
Vad händer? Måste nog ta och göra ett besök hos de olika ställena i stan.

Avatar Fallback

Re: Aspen bränsle

alias  
#794127
Hema skrev:Hutlösta priser för olika drivmedel:
https://www.gardsman.se/maskiner-och-ve ... 2dcbfef614
Vad händer? Måste nog ta och göra ett besök hos de olika ställena i stan.


Billigt tänker jag inte kalla det oavsett, men förpackningsbilderna och priserna verkar vara "lite" missvisande för en del produkter, ffa. för Aspen-produkterna. Angivna priser verkar vara för ett 200-litersfat av resp. produkt.

Verkar hamna på i storleksordningen 40 kr/l.

Som jämförelse så tror jag att 2-takt Aspen på pump hos Lantnännen i Växjö gick på 36:95 kr/l när jag passerade i förra veckan.

MVH
Alias

Användarvisningsbild

Re: Aspen bränsle

Nyborg  
#794130
alias skrev:
Hema skrev:Hutlösta priser för olika drivmedel:
https://www.gardsman.se/maskiner-och-ve ... 2dcbfef614
Vad händer? Måste nog ta och göra ett besök hos de olika ställena i stan.


Billigt tänker jag inte kalla det oavsett, men förpackningsbilderna och priserna verkar vara "lite" missvisande för en del produkter, ffa. för Aspen-produkterna. Angivna priser verkar vara för ett 200-litersfat av resp. produkt.

Verkar hamna på i storleksordningen 40 kr/l.

Som jämförelse så tror jag att 2-takt Aspen på pump hos Lantnännen i Växjö gick på 36:95 kr/l när jag passerade i förra veckan.

MVH
Alias

2t husqvarna kostade 32.50 kr/l ink moms på tappen vid Söderströms i Skövde förra veckan.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).