Socialt (mer om oss)

efterlysning

249 inlägg 72301 visningar 31 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: efterlysning

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#750199 Hej alla och stort varmt tack för er omtanke, jag har jobbat hela dagen och inte haft tid med nåt annat
men ryktena påstår att det är en 32 års kille från Överkalix/Hortlax? som dött i olyckan.
Ryktet säger åxå att han kört längs fel väg upp längs bergtäkten och ramlat över kanten ner i en djup vattengrop.
Jag har inte varit till stället på det senaste halvåret så jag vet inget om hur det ser ut där nuförtiden men det
är en nyupptagen bergtäkt för de stora vägbyggena som gjorts och görs i trakten.
Det är nu en polissak att undersöka vad som hänt. Framkommer nåt särskilt så kanske jag postar det här.

Elmia
Avatar Fallback

Re: efterlysning

hfab  
#750202 Så otroligt tragiskt.
Min världsbild är måhända lite skev.
Jag trodde att norr om Arjeplog fanns bara du, kse och någon Peter som köpte en valp av mig för många år sedan...

Användarvisningsbild

Re: efterlysning

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#750293
hfab skrev:Så otroligt tragiskt.
Min världsbild är måhända lite skev.
Jag trodde att norr om Arjeplog fanns bara du, kse och någon Peter som köpte en valp av mig för många år sedan...

Iofs är vi inte många men nån till finns det ju här, just nu är det en sådan överhettad arbetsmarknad och firmorna
skriker efter folk, lönerna stiger och husen som stått tomma börjar befolkas igen så något finns det här.
Min världsbild är väl liknande felaktig kanske ang södra Sverige? Intrycket jag har är att det är brinnande bilar, gruppvåldtäkter och skottlossning dygnena runt där nere, vem vet, det kanske inte är så?

Användarvisningsbild

Re: efterlysning

Uvskogen  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#750323
Slurfi skrev:
hfab skrev:Så otroligt tragiskt.
Min världsbild är måhända lite skev.
Jag trodde att norr om Arjeplog fanns bara du, kse och någon Peter som köpte en valp av mig för många år sedan...

Iofs är vi inte många men nån till finns det ju här, just nu är det en sådan överhettad arbetsmarknad och firmorna
skriker efter folk, lönerna stiger och husen som stått tomma börjar befolkas igen så något finns det här.
Min världsbild är väl liknande felaktig kanske ang södra Sverige? Intrycket jag har är att det är brinnande bilar, gruppvåldtäkter och skottlossning dygnena runt där nere, vem vet, det kanske inte är så?

§
Bra där "Slurfi"! Har hela min släkt på moderns sida från Auktsjaur och uppåt så vet jag att både vad gäller jobb och huspriser är det värre än här i Dalarna. Priserna på hus och skogar skjuter iväg, särskilt tydligt ju närmare kusten du kommer, eller uppåt Abisko där det är hur kostsamt som helst.
Letar hus själv nu i trakterna runt Arvidsjaur och norröver men det är inte lätt.
(Funderar ibland på att byta mitt efternamn till mammas - Renberg. Ger lite mer rejäla vibbar än nuvarande - förlåt pappa i himlen ingen ringaktning menad)

Användarvisningsbild

Re: efterlysning

Älgfoderodlare  
#756416 ...
Senast redigerad av Älgfoderodlare lör 20 jan 2024, 03:50, redigerad totalt 1 gång.

Användarvisningsbild

Re: efterlysning

Erre  
#757566 @dea
Hur går det med Rottne skotaren?

Avatar Fallback

Re: efterlysning

dea  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#757580 Jodå, den har väl gått 150 timmar nu i vår på baggaträ och vindfällen så den har fungerat 😀

Användarvisningsbild

Re: efterlysning

Erre  
#757584
dea skrev:Jodå, den har väl gått 150 timmar nu i vår på baggaträ och vindfällen så den har fungerat 😀

Härligt att höra. 👍👍

Användarvisningsbild

Re: efterlysning

Erre  
#761339 Hur går det för dig @erik

Länge sedan nu.

Avatar Fallback

Re: efterlysning

erik  
#761412 Halloj, och tackar som frågar!

Ja, det börjar verkligen bli ett tag sedan, men det rullar på så sakteliga. Egentligen ska man väl inte komma med ursäkter, men när man har en riktigt bra så är det svårt att låta bli :). Jag har fått en son, ett glatt litet energiknippe som precis hunnit bli 1 år nu. Superkul såklart, men energin för att göra nya blogginlägg (vilket är nästan enda platsen jag skriver/skrev) har inte riktigt varit där den lilla tid jag fått över. Jag är fortfarande inne och läser dock och rätt vad det är dyker det helt säkert upp ett inlägg. Är rätt sugen på att sammanfatta lite vad jag hittat på, har varit en hel del i skogen och hunnit skaffa ett gäng nya mackapärer också 🚜.

Användarvisningsbild

Re: efterlysning

Erre  
#761413 Grattis!! 🎉🎈
Kul att läsa. 👍

Då vet vi att det rullar på för dig. 😃

Användarvisningsbild

Re: efterlysning

Erre  
#763379 @Karlsson_98

Vad har du för dig nuförtiden?

Användarvisningsbild

Re: efterlysning

Erre  
#763942 @Flisaren

Var länge sedan nu.

Användarvisningsbild

Re: efterlysning

halvproffs  
#770414
Seb macahan skrev:Ja vad har jag för mig. Det kan väl hända att jag undrar det också ibland. Men jag är lite av en periodare (dock inta av alkohol) men ibland tar vissa saker övertaget. Ska väl inte sticka under stol med att jag för ett tag sedan drogs med i den kanske lite negativa stämningen som var för något år sedan i forumet. Jag har fokuserat på lite annat.
Jag gick med i en manskör och det tog upp mycket av min tid under hösten. Detta var en önskan jag haft sedan länge och något som jag önskade mig själv i 40års present (att våga söka sig dit). Nu har jag gjort det och är så glad att jag gjorde detta nu och inte när jag tror att jag har tid, för det får man ju aldrig, man får ta sig den.
Jag skaffade ju mig en jakthund som jag har jagat in och lyckats få fram till dubbel champion spår/drev, det har givetvis också tagit sin tid.
Men för några veckor sedan fick jag en nytänding på skogen. Givetvis har den vardagliga skötseln med röjning spruta plantor etc fortgått men inte riktigt med samma engagemang. Sonen har börjat skogsbruks linje och har kanske tagit vid lite där min ork inte riktigt har funnits. Vi har röjt lite tillsammans och nu ska vi börja hugga lite motormanuellt i senvinter/vår.
Givetvis har jag saknat alla er goa här, och nu när man läste i lite trådar blir man ju nästan lite sentimental då man omskrivs som en av flera inspiratörer vid en lägereld på Gallringsdagarna @getost91. Roligt!
Hade varit riktigt roligt att få träffas snart igen. Det är vi nog många som hade behövt.
Men, här är jag och tillbaka 😀


Härligt att du gjort come back. Har ju själv börjat skriva lite igen. Det var alldeles för mycket tjafs ett tag... men jag har saknat alla goa gubbar här på forumet 😍

Användarvisningsbild

Re: efterlysning

Erre  
#770558 Vad gör @stegmaster nuförtiden?

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).