Motorsåg och handhållet

Öka oljemängden Kellfri 13-KW109 elkedjesåg

10 inlägg 2747 visningar 4 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Öka oljemängden Kellfri 13-KW109 elkedjesåg

Plisken  
#756008 Köpte en Kellfri elkedjesåg att kunna köra olika tider på dygnet utan att störa grannarna och slippa tvåtakts ryket från Huskvarnan dock tycker jag att oljan till svärdet kommer ut i minsta laget eller rättade sagt kommer inte ut något Hur justera oljemängden på sågen finns inget att skruva på och hittar ingen info på nätet.Hoppas på er här på sidan.



   TS
Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild

Re: Öka oljemängden Kellfri 13-KW109 elkedjesåg

Fredi  
#756021 Går knappast att justera oljemängden på en sån såg? Skicka tillbaks den, har väl garanti, å få en ny som kanske fungerar?

Användarvisningsbild

Re: Öka oljemängden Kellfri 13-KW109 elkedjesåg

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#756023 Hur ser det ut? Pumpfri med flödesbegränsare?

Användarvisningsbild

Re: Öka oljemängden Kellfri 13-KW109 elkedjesåg

Plisken  
#756036 Runkgrejjer tänkte köpa en kvarna elsåg först men denna användes i deras vedmaskin och skulle vara jättebra.Sågar klart och skickar tillbaka eländet.Skall ringa Kellfri på Tisdag.Är väl något Kina skit.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Öka oljemängden Kellfri 13-KW109 elkedjesåg

Grålle52  
#756054 Är deras vedmaskin jätttebra? 🙃

Avatar Fallback

Re: Öka oljemängden Kellfri 13-KW109 elkedjesåg

Piraboin  
#756098 är det den här så är den bra men byt ut sågen mot en Sthil, vi borde vara inne på andra Sthilen och 3 kellfri motorsågen och flytta eluttaget till andra sidan så kan man kapa längre innan den blir begraven av sågspån vi har den i original utförandet - vedkorgen över klyvvaggan borta så man kan lättare återklyva klobban igen men efter 14 år i aktiv användning blev fjädern i ventilbordet så dålig så vi bytte ventilbord till ett nytt från en lokal firma
Senast redigerad av Piraboin ons 08 jun 2022, 05:40, redigerad totalt 1 gång.

Användarvisningsbild

Re: Öka oljemängden Kellfri 13-KW109 elkedjesåg

Plisken  
#756108 Satt Stihl sågar från början på vedkombin men sågarna höll inte därför är det Kellfri såg på den.Sedan spelar det ingen roll vilken vedmaskin man köper är det en elsåg på så är det elsågen som ger upp.Körde för många år ensam 40 kubik under påskhelgen staplat och klart så visst går det fort med en vedmaskin.Nästa år så bytte uthyraren till Makita såg då kunderna körde sönder Stihl sågarna .Byggde eget bord så jag kapar separat och klyver separat visst tar det lite längre tid men tiden spelar inte så stor roll och gör den det skall man inte hålla på med ved då köper man bergvärme eller luft/vatten värmepump.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Öka oljemängden Kellfri 13-KW109 elkedjesåg

Plisken  
#760045 Bråkat med Bygghemma nu i flera veckors tid om Kellfri elsågen som skar ihop skickade video om när den drog sin sista suck och äntligen har jag fått en retursedel att skicka tillbaka dreten till Kellfri men jag vill inte ha någon ny Kina skitsåg utan pengarna tillbaka då troligtvis nästa såg kommer att gå sönder och Kellfri säljer inte sågarna längre.Måste man vända sig till ARN eller ?Vill absolut inte ha någon såg tillbaka och garantin hinner gå ut innan jag använder den nästa gång

   TS
Användarvisningsbild

Re: Öka oljemängden Kellfri 13-KW109 elkedjesåg

Magnus olsson  
#780923 Hej! Kellfri säljer vist elsåg nu kollar på hemsidan mvh Magnus

Användarvisningsbild

Re: Öka oljemängden Kellfri 13-KW109 elkedjesåg

Magnus olsson  
#780929 Köp elmotorsåg på bauhaus
5 års garanti

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).