Motorsåg och handhållet

Hur mycket kan en gammal trasig såg vara värd?

53 inlägg 8305 visningar 8 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Hur mycket kan en gammal trasig såg vara värd?

hva555  
#754931 Just ett sånt fel var det på den mk2 jag köpte. Den kombinerade jag med en skuren som fö var komplett. Kostnad 400:- plus packning o nytt stift. Går väldigt bra så den är min numera men mk1an blir kvar. Jag försökte få tag i nån som kunde svetsa och offrade ett 346 vevhus för prov utan framgång. Funderar på att skaffa en AC tig och prova själv för resten av vevhuset inkl vev är jättefint.

Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild

Re: Hur mycket kan en gammal trasig såg vara värd?

hva555  
#754933 Min bröt höger fäste för kastskyddet 😀

Användarvisningsbild

Re: Hur mycket kan en gammal trasig såg vara värd?

anersimyra  
#754934
DalslandsAnders skrev:Nu kommer du få många meddelande från folk som vill köpa den😁
O det är sådana projekt man är ute efter!

Det är kamratens såg och jag rekommenderade honom att slakta sågen och sälja delarna separat..🤑🤑🤑🙂👍

Användarvisningsbild

Re: Hur mycket kan en gammal trasig såg vara värd?

Joakim S  
#754936 @dalslandsanders. Ja, de priserna du uppger låter ju rimliga. Möjligtvis kan det vara svårt att hitta 550:s för 1500kr här i Norge i det skicket, vi pratar om. 1500kr för en 2152 som är skuren tycker jag låter lite mycket. Ca. 1000kr går de för i Norge.

Som @Aners säger så är det väl delförsäljning en del sätter riktmärke efter. Men då ska man orka också, och ha tålamod.

Användarvisningsbild

Re: Hur mycket kan en gammal trasig såg vara värd?

anersimyra  
#754937
hva555 skrev:Just ett sånt fel var det på den mk2 jag köpte. Den kombinerade jag med en skuren som fö var komplett. Kostnad 400:- plus packning o nytt stift. Går väldigt bra så den är min numera men mk1an blir kvar. Jag försökte få tag i nån som kunde svetsa och offrade ett 346 vevhus för prov utan framgång. Funderar på att skaffa en AC tig och prova själv för resten av vevhuset inkl vev är jättefint.

Konstruktionen är obegripligt dålig.. 🤬

Avatar Fallback

Re: Hur mycket kan en gammal trasig såg vara värd?

Skogsola  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#754943 Att begära pengar för en skuren såg är väl gnidet i överkant? Riktigt så fattigt i Sverige är det väl inte än?

Användarvisningsbild

Re: Hur mycket kan en gammal trasig såg vara värd?

DalslandsAnders  
#754945 Jag tycker helt klart man ska ta betalt för skurna sågar, men som säljare så måste man ju även inse att det kostar en hel del att få sågen bra igen.
Men det är ju marknaden som bestämt detta.
Så länge folk tycker det är värt att betala 2000 för en skuren 550, så går det ju att sälja till det priset.
Kanske därför jag tycker det är svårt att hitta projekt att skruva med.
Jag är för snål😁
Fast det stämmer ju inte heller, jag lägger ju orimligt mycket pengar på delar!

Användarvisningsbild

Re: Hur mycket kan en gammal trasig såg vara värd?

hva555  
#754946 Kanske det, några 550 har funkat med gratis men när jag såg en väldigt fin mk2 visserligen med brutet fäste för kastskydd och lite böjd bygel så tyckte jag att 400:- var ok. Vevhus och bygel från en skuren 2021 kostade 0kr. Min första mk1 var skuren o kostade 500:- som jag tyckte var ett fynd för att få lära sig Autotune. Ny kolv så blev det en såg dessutom.

Användarvisningsbild

Re: Hur mycket kan en gammal trasig såg vara värd?

DalslandsAnders  
#754948 Ja, jag får kämpa vidare för att hitta projekt till rimligt pris😁
Kämpigt är det!

Användarvisningsbild

Re: Hur mycket kan en gammal trasig såg vara värd?

hva555  
#754950
Skogsola skrev:Att begära pengar för en skuren såg är väl gnidet i överkant? Riktigt så fattigt i Sverige är det väl inte än?

Du tänker att du hjälper dom köra till återvinningen 😀 . Tror nog att du missar en del köp då typ "den kan lika gärna stå kvar då". Har man inte alltför mycket otur så tycker jag att en femhundring är ok.

Användarvisningsbild

Re: Hur mycket kan en gammal trasig såg vara värd?

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#754951 Jag ger vad det är värt för mig.

Märkliga med priser är att de som betalar mest blir oftast mest förbannade.

Användarvisningsbild

Re: Hur mycket kan en gammal trasig såg vara värd?

anersimyra  
#754955
1649185561_bb0a97cc-a97a-4603-be69-074093a49cf9.jpeg
Den här ska dock få sig ett nytt liv hos Andreas Forsberg och dessutom få sig en handpåläggning ala Dunderkullen edition..💪🙂👍

Användarvisningsbild

Re: Hur mycket kan en gammal trasig såg vara värd?

hva555  
#754959 Berätta gärna hur han fixar örat.

Användarvisningsbild

Re: Hur mycket kan en gammal trasig såg vara värd?

anersimyra  
#754960
hva555 skrev:Berätta gärna hur han fixar örat.

Det blir en helt ny motorhalva..🙂

Användarvisningsbild

Re: Hur mycket kan en gammal trasig såg vara värd?

jlhp  
#762195 Hmm, i min värld är nog det här en aning optimistiskt ändå. Kudden ser ju förvisso ny ut men sågen ser ju inte ny ut. Ja, ja, inte vet jag vad en cirka 40 år gammal fällkuddesåg är värd...

https://www.tradera.com/item/301792/547 ... otorsagar-

Husqvarna 344 FG motorsåg med fällkudde och munstycke. MOTORSÅGAR
Utropspris 10 000 kr
Slutar 2 jul 21:09
Bud (visa)
0 st
Lägg 10 000 kr eller mer

En mycket fin och ovanlig Husqvarna 344 FG motorsåg. Fullt fungerande och i fint skick. Går riktigt bra och fällkuddedelarna är i kanonskick. En utmärkt samlarsåg. Har ägt motorsågen sedan den var ny. Är osäker på om fällkudden passar kopplingen då kopplingen är helt ny.

   TS
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).