Motorsåg och handhållet

Trimmning av olika sågmodeller i varierande storlek.

200 inlägg 28495 visningar 17 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Trimmning av olika sågmodeller i varierande storlek.

anersimyra  
#754793 Uppstarten av ”gäddan” var något av en skräckupplevelse då sågen gick fruktansvärt illa likt de ”gäddor” man kan ses köras på youtube.. 😮 Men efter justering av högvarvet så kom den igång riktigt skapligt och gick som ett skott utan luftfiltret monterat. Det blir intressant och få se vad Andreas Forsberg kan få ur den trots det usla filtersystemet som mer påminner om ett kaffefilter.
Senast redigerad av anersimyra mån 04 apr 2022, 20:38, redigerad totalt 1 gång.

   TS
Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild

Re: Trimmning av olika sågmodeller i varierande storlek.

anersimyra  
#754800 Vi ska väl ha med en film i tråden när trimmaren Andreas på Dunderkullens reparationstjänst provkör practican.. :-bd

   TS
Användarvisningsbild

Re: Trimmning av olika sågmodeller i varierande storlek.

Klyv Bixby  
#754811 Vad kostar trimmningen av en såg och hur lång tid tar det.

Användarvisningsbild

Re: Trimmning av olika sågmodeller i varierande storlek.

anersimyra  
#754817
Klyv Bixby skrev:Vad kostar trimmningen av en såg och hur lång tid tar det.

Andreas Forsberg finns i gruppen ”trimmade motorsågar” på Facebook annars kan jag förmedla kontakt. Hur som helst så är priset på en nivå som inte avskräcker mig från att skicka åtminstone fem sågar till honom. Vad gäller tidsåtgången så verkar han närmast bo i sin trimverkstad då han satte igång med min såg samma dag han fick den och allt var färdigt på två dagar och han returnerade sågen i dag så allt som allt så tog det fyra dagar inklusive frakt t.o.r..👍🙂

   TS
Användarvisningsbild

Re: Trimmning av olika sågmodeller i varierande storlek.

Klyv Bixby  
#754821
anersimyra skrev:
Klyv Bixby skrev:Vad kostar trimmningen av en såg och hur lång tid tar det.

Andreas Forsberg finns i gruppen ”trimmade motorsågar” på Facebook annars kan jag förmedla kontakt. Hur som helst så är priset på en nivå som inte avskräcker mig från att skicka åtminstone fem sågar till honom. Vad gäller tidsåtgången så verkar han närmast bo i sin trimverkstad då han satte igång med min såg samma dag han fick den och allt var färdigt på två dagar och han returnerade sågen i dag så allt som allt så tog det fyra dagar inklusive frakt t.o.r..👍🙂


Ahaa, detlåter ju bra 😎 Har inte fejsbook men skulle gärna vilja ha ett ca pris på en jonsered 2050 😇

Användarvisningsbild

Re: Trimmning av olika sågmodeller i varierande storlek.

anersimyra  
#754824
Klyv Bixby skrev:
anersimyra skrev:
Klyv Bixby skrev:Vad kostar trimmningen av en såg och hur lång tid tar det.

Andreas Forsberg finns i gruppen ”trimmade motorsågar” på Facebook annars kan jag förmedla kontakt. Hur som helst så är priset på en nivå som inte avskräcker mig från att skicka åtminstone fem sågar till honom. Vad gäller tidsåtgången så verkar han närmast bo i sin trimverkstad då han satte igång med min såg samma dag han fick den och allt var färdigt på två dagar och han returnerade sågen i dag så allt som allt så tog det fyra dagar inklusive frakt t.o.r..👍🙂


Ahaa, detlåter ju bra 😎 Har inte fejsbook men skulle gärna vilja ha ett ca pris på en jonsered 2050 😇
. 0702421280 ..här är Andreas nummer och han bad om att få ett sms..👍🙂

   TS
Användarvisningsbild

Re: Trimmning av olika sågmodeller i varierande storlek.

anersimyra  
#754826
Williamm skrev:
anersimyra skrev:
Joakim S skrev:Ska bli intressant att följa. Vad ska du göra med dem?

”Gäddan” tänker jag sälja om den blir riktigt bra men de övriga ska jag ha i jobbet.. 😎 👍

Jag tror han menade hur de ska trimmas poppup? klämspalt? övre spolportarna? större förgasare? tändning?
Öppnad dämpare antar jag dock är självklart.

Han har fixat squis, portar tändning, dämpare och toppkåpa för bättre luftflöde..👍🙂

   TS
Användarvisningsbild

Re: Trimmning av olika sågmodeller i varierande storlek.

Joakim S  
#754827 Ok. 👍. Tack😊

Användarvisningsbild

Re: Trimmning av olika sågmodeller i varierande storlek.

anersimyra  
#754830 Cylindern i svarven, dämparen och toppkåpan..🙂
1649100960_6345e106-8304-4797-90f5-f8be042292f1.png
1649100960_91cba5d8-e46b-4271-82a4-4c4dc723fa98.png
1649100960_31da8c06-7507-47b8-aa61-997770041480.png

   TS
Avatar Fallback

Re: Trimmning av olika sågmodeller i varierande storlek.

dunderkullen  
#754837 Ja ä här nu! Har letat åt inloggningen som ja inte använt på många år! Å ja de är ja som är boven till allt filspån 😎

Användarvisningsbild

Re: Trimmning av olika sågmodeller i varierande storlek.

anersimyra  
#754841
dunderkullen skrev:Ja ä här nu! Har letat åt inloggningen som ja inte använt på många år! Å ja de är ja som är boven till allt filspån 😎

Välkommen tillbaka, Andreas..😃👍

   TS
Användarvisningsbild

Re: Trimmning av olika sågmodeller i varierande storlek.

Klyv Bixby  
#754846
dunderkullen skrev:Ja ä här nu! Har letat åt inloggningen som ja inte använt på många år! Å ja de är ja som är boven till allt filspån 😎


Då kan jag fråga här ist 😇 Ca pris på trimmning av jonsered 2050? Du kan svara i pm om du inte vill skriva öppet.

Användarvisningsbild

Re: Trimmning av olika sågmodeller i varierande storlek.

anersimyra  
#755078
1649347238_8bc25a7d-e2f4-466b-93bf-bbf446dc146b.jpeg
. Då har nr 1 kommit åter från Andreas..😛

   TS
Användarvisningsbild

Re: Trimmning av olika sågmodeller i varierande storlek.

Alex Strömberg  
#755080 Vad skulle de kosta för att piffa till en 346NE åt de varmare håller. Tycker min Bengt trimmad OE är lite sö samt så verkar just denna inte vara hans bästa hantverk. Så byta till NE cyl skulle inte vara fel.

PM är självklart öppet.

Användarvisningsbild

Re: Trimmning av olika sågmodeller i varierande storlek.

anersimyra  
#755093
Alex Strömberg skrev:Vad skulle de kosta för att piffa till en 346NE åt de varmare håller. Tycker min Bengt trimmad OE är lite sö samt så verkar just denna inte vara hans bästa hantverk. Så byta till NE cyl skulle inte vara fel.

PM är självklart öppet.

Här har du Andreas..👍🙂. https://skogsforum.se/memberlist.php?mo ... le&u=35200

   TS
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).