Motorsåg och handhållet

Litt om filer

7 inlägg 3761 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Litt om filer

can  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#321757 Tenkte å skriva litt om ulike rundfiler i denne tråden her litt no og litt etter kvart som eg finn ut meir. Noke av det eg skriv er eg sikker på, andre ting er meir antagelser. I første omgang tenkte eg kanskje å skriva litt om 4,5 mm (11/64) siå det er den mest benytta rundfila til 95 vpx/H30. Noke eg har merka meg generelt er at det kan vera ganske store forskjeller innen samme merke, eks vis så er ikkje nødvendigvis to oregon filer identiske noken er bedre enn andre. Det treng heller ikkje vera likhet mellom ulike diameterklasser på filene filene som er bra som 4,8 mm er ikkje nødvendigvis bra som 4,5 mm
Her er dei merkene eg har funne ut til no som har 4,5 mm fil. Oregon, Vallorbe,red mountain, HVA intensiv cut, øberg,stihl classic, save edge, pferd smooth cut,pferd vanlig,carlton samt echo.

Tenkte å prøva ut noken av disse iverfall tanken er selvsagt å finne den eg synes er best totalt sett.
Oregon bruker eg no, den er ikkje så verst litt forskjell fra fil til fil fila tar litt ujevnt også deler av fila tar meir enn andre deler. Filer ganske så mjukt.
Hva intensiv cut, har ikkje saga med kjeda etter å ha brukt fila men fekk litt "grovraspfølelsen" etter å ha brukt denne. Den gammel intensiv cut var mykje mjukar, den nye ser annerledes ut tydeligt at det er gjort forandringer.
Stihl classic er ei stund siå eg brukte denne sist, meiner å huske at eg her og fekk "grovrasp" følelsen. comfort utgaven finnes ikkje som 4,5 mm.

Vil tru at dette kan vera litt innteresangt for andre og i og med at H 30 er ei av dei mest brukte kjedene. Selvsagt open for diskusjoner om filer i andre dimmensjoner og til andre kjeder også. Har brukt ein del H 25 selv. Der kan ein jo bruka 4,8 mm nesten heilt ut.



   TS
Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild

Re: Litt om filer

anersimyra  
#321768
can skrev:Tenkte å skriva litt om ulike rundfiler i denne tråden her litt no og litt etter kvart som eg finn ut meir. Noke av det eg skriv er eg sikker på, andre ting er meir antagelser. I første omgang tenkte eg kanskje å skriva litt om 4,5 mm (11/64) siå det er den mest benytta rundfila til 95 vpx/H30. Noke eg har merka meg generelt er at det kan vera ganske store forskjeller innen samme merke, eks vis så er ikkje nødvendigvis to oregon filer identiske noken er bedre enn andre. Det treng heller ikkje vera likhet mellom ulike diameterklasser på filene filene som er bra som 4,8 mm er ikkje nødvendigvis bra som 4,5 mm
Her er dei merkene eg har funne ut til no som har 4,5 mm fil. Oregon, Vallorbe,red mountain, HVA intensiv cut, øberg,stihl classic, save edge, pferd smooth cut,pferd vanlig,carlton samt echo.

Tenkte å prøva ut noken av disse iverfall tanken er selvsagt å finne den eg synes er best totalt sett.
Oregon bruker eg no, den er ikkje så verst litt forskjell fra fil til fil fila tar litt ujevnt også deler av fila tar meir enn andre deler. Filer ganske så mjukt.
Hva intensiv cut, har ikkje saga med kjeda etter å ha brukt fila men fekk litt "grovraspfølelsen" etter å ha brukt denne. Den gammel intensiv cut var mykje mjukar, den nye ser annerledes ut tydeligt at det er gjort forandringer.
Stihl classic er ei stund siå eg brukte denne sist, meiner å huske at eg her og fekk "grovrasp" følelsen. comfort utgaven finnes ikkje som 4,5 mm.

Vil tru at dette kan vera litt innteresangt for andre og i og med at H 30 er ei av dei mest brukte kjedene. Selvsagt open for diskusjoner om filer i andre dimmensjoner og til andre kjeder også. Har brukt ein del H 25 selv. Der kan ein jo bruka 4,8 mm nesten heilt ut.
De Red Mountain jag köpte är tillverkade av Pferd, detsamma gäller troligen filarna från HVA. HVA:s intensiv Cut är i vart fall en mycket hållbar fil.. :smile:

Avatar Fallback

Re: Litt om filer

can  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#321892 Hva intensiv cut er nok holdbar ja, "problemet" med den synes eg er at eg ikkje får "godfølelsen" med den når eg filer synes som om den tar litt grovt. Kanskje ein skulle sett litt på eggen med forstørelsesglass og sammenligna litt med ei fil som tar litt mjukare eks. vis oregon. På H30 kjeda tenkte eg å tips om at ein kan bruka 4,0 mm heilt på slutten av kjedas levetid. Einaste ein må tenka på da er å ikkje slippa seg for langt ned i tanna.

   TS
Avatar Fallback

Re: Litt om filer

can  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#337309 Skrive litt vidare i min eigen tråd, leiter fortfarande etter den beste 4,5 mm fila som eg bruker på H 30 kjedene. Oregon og Vallorbe har ganske så bra 4,8 mm filer. Merkeligt at ikkje 4,5 mm kan vera lika bra. Har foresten funne ut at 4,0 mm blir for lite selv når H 30 kjeda nesten er utfilt. Det blir for mykje høkenebb. Synes foresten at hva 550 xp skjærer fortare med 1,3 enn 1,5 ( 95vpx og 21bpx)

   TS
Avatar Fallback

Re: Litt om filer

can  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#754649 Tar opp igjen tråden her framfor og skapa ein ny, er det nokon som kan skriva ein liten guide til korleis en best tar vare på filene? Tenkte og spara nokre kroner for min arbeidsgivar. Veit at ein skal rensa dei i bensin og la dei stå i edikk avogtil men kor ofte og kor lenge? Veit at det er nevnt før men det var det med og finna det igjen.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Litt om filer

anersimyra  
#754685
can skrev:Tar opp igjen tråden her framfor og skapa ein ny, er det nokon som kan skriva ein liten guide til korleis en best tar vare på filene? Tenkte og spara nokre kroner for min arbeidsgivar. Veit at ein skal rensa dei i bensin og la dei stå i edikk avogtil men kor ofte og kor lenge? Veit at det er nevnt før men det var det med og finna det igjen.

Tittar man i Öbergs ( en instruktion skriven på fyrtiotalet ) så nämns ingenting om att filar ska behandlas i några som helst vätskor. Där nämns att filen ska rensas med karda och förvaras torrt och åtskild från övriga verktyg ..🪚🪓🪛🔨🙂

Avatar Fallback

Re: Litt om filer

can  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#754686 Det har du heilt sikkert rett i men eg tenkte og gjera eit heilhjerta forsøk og sjå om eg merkar nokon forskjell og kan ha filene lengre enn før.

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).