Motorsåg och handhållet

Röjselar ruttnar

5 inlägg 1585 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Röjselar ruttnar

morco  
#754578 En rubrik jag aldrig trodde man skulle skriva…. Jag har en Husqvarna kedjeröjare och en vanlig röjsåg med en Husqvarna ”proffs sele” bägge inköpta för rätt exakt 8-9 år sedan. Nu i vinter har selarna på bägge sågarna gått sönder. Det visar sig att de oranga banden fullständigt pulvriserats, man kan riva av dem på de flesta ställen som en bit papper!! Bägge har hängt i en ouppvärmt verkstad utan exponering av solljus.

Har någon varit med om något liknade och vad tusan kan ha hänt??



   TS
Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild

Re: Röjselar ruttnar

Williamm  
#754579 Jag har stött på det, på husqvarna tecnical extrem sele som nog är yngre än din.
Men de blåa i min sele som är äldre är som nya.

Avatar Fallback

Re: Röjselar ruttnar

morco  
#754580 Det är just en technical extreme…

   TS
Avatar Fallback

Re: Röjselar ruttnar

Orsa  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#754607 Kanske gjort av nåt alltför miljövänligt?
Lyftstroppar tex finns av två olika plastsorter varav den ena (billigaste?) inte får utsättas för basiska förhållanden. Såpa exvis tar effektivt kål på dessa stroppar och kan orsaka farliga lyft.

Användarvisningsbild

Re: Röjselar ruttnar

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#754722 Jo, bandet till putan håller inte för evigt har jag märkt. Men bandet finns som reservdel.
/Niklas

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Annons:
Emmaboda skog och traktor
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).