Bilar

Monteringsverktyg för drivknutsdamask?

6 inlägg 3148 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Monteringsverktyg för drivknutsdamask?

Pe_Er_79  
#754117 Några erfarenheter av det här verktyget? Bra eller finns det någon konkurrent som har bättre prylar?
Krävs det damasker tillverkade av ett speciellt material, om man ska kunna montera med den här typen av verktyg?

https://www.biltema.se/bil---mc/bilrese ... 2000037950



   TS
Användarvisningsbild

Re: Monteringsverktyg för drivknutsdamask?

MrOlsson  
#754157 Funkar ganska bra om man inte vill ta bort knuten. Du måste köpa elastiska damasker, original typ är på tok för styva.

Användarvisningsbild

Re: Monteringsverktyg för drivknutsdamask?

Erre  
#754164 Vi har en liknande på jobbet. Det är rätt simpla grejer så den duger nog bra.
Den får inte vara vass någonstans på fingrarna bara. Då rivs damasken sönder direkt.

Avatar Fallback

Re: Monteringsverktyg för drivknutsdamask?

Pe_Er_79  
#754189
MrOlsson skrev:Funkar ganska bra om man inte vill ta bort knuten. Du måste köpa elastiska damasker, original typ är på tok för styva.


Elastiska, typ silicone?

   TS
Användarvisningsbild

Re: Monteringsverktyg för drivknutsdamask?

Erre  
#754190 Erre - Dagens Service

Här är ett gammalt inlägg med vår

Användarvisningsbild

Re: Monteringsverktyg för drivknutsdamask?

Tokslut  
#776344
Pe_Er_79 skrev:
MrOlsson skrev:Funkar ganska bra om man inte vill ta bort knuten. Du måste köpa elastiska damasker, original typ är på tok för styva.


Elastiska, typ silicone?

Brukar stå om universal damasker är gjorda för att strechta eller ej

+ man lär ju se till att man inte fått in skit i knuten om man skall använda detta verktyg och hoppa över rengöring och fettbyte
Jag har provat ett par olika märken och modeller, de som stod ut var Biltemas, riktigt dålig gummiblandning i deras kändes det som. Knöliga/klibbiga/ojämn yta, de har säkert bytt leverantör flera ggr. sedna jag handlade. Men Biltema väljer jag som sista utväg i allt typ.

Alla universal är inte likadana i de klippbara "stegen" utöver de olika storlekarna (typ small-medium-large) så ha ett par olika hemma för att prova sig till den bästa passformen är vägen jag valt för ATVn iaf. där jag nog bytt 12st genom åren

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Annons:
Emmaboda skog och traktor
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).