Jakt och Fiske

Fastighets värde beroende på jaktupplåtelse

4 inlägg 2206 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Fastighets värde beroende på jaktupplåtelse

kungsis  
#753870 Är intresserad av vad ni tror är mest värt vid en försäljning.
Det gäller en 30hektar skogsfastighet i Östergötland, där jakten antingen är helt fri eller där nuvarande ägaren redan jagar tillsammans med ett större grannlag. Jag vet, givetvis, att jakten hos grannlaget inte är något som automatiskt följer med vid en försäljning, men man kan ju se det som att en kontakt redan är etablerad och därmed påverkar värdet. Är den helt fri, så kan ju blivande köparen göra vad han vill och även gå samman med något större grannlag, men det kanske inte alltid är så lätt att få kontakt.
Vad tror ni?

Mvh
Kungsis



   TS
Avatar Fallback

Re: Fastighets värde beroende på jaktupplåtelse

mooos73  
#753876 Vad gäller älgjakt är det alltid en fördel att ingå i ett större sammanhang.....

Användarvisningsbild

Re: Fastighets värde beroende på jaktupplåtelse

Arvid0  
#753912 Tror inte det är något man skulle märka skillnad på i pris. Men bör locka fler köpare om den ingår i ett vvo eller älgjaktsområde som är +1000 ha. Sedan kan det ju dra ner värdet om det är med i ett ökänt område. Beror ju mycket på arronderingen och var i ett område det ligger, mitt i eller på gräns till 2-3 andra lag. Kan ju vara upplagt för osämja att ta mark ur ett område också.

Avatar Fallback

Re: Fastighets värde beroende på jaktupplåtelse

kungsis  
#754076 Tack för era tankar 😀

Mvh
Kungsis

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).