Motorsåg och handhållet

Val av professionell röjsåg 2022.

4 inlägg 2103 visningar 5 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Val av professionell röjsåg 2022.

Pe_Er_79  
#753494 Farsgubben behöver ny röjsåg.
Är det någon modell som rekommenderas?
Han gillar Stihl och Husqvarna, tror inte han vill ha nåt annat. Och det är bensindrivet han siktar på.



   TS
Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild

Re: Val av professionell röjsåg 2022.

Elis76  
#753498 Skulle vara intressant att höra vad @anersimyra tycker är det närmaste man kan komma gamla järnhästen Husqvara 165r.

Även om 165:an var bra på att vibrera, var den stark som Assistancekårens "storoxn" som finns i TV progammet " Farliga Vägar" från Ö-vik.

Avatar Fallback

Re: Val av professionell röjsåg 2022.

busholle  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#753500 Hade nog föredragit Stihlen så som läget är nu. Har hört om för mycket kvalitetsbrister på Hva för att jag skulle känna mig trygg med ett sådant köp.

Verkar ha kommit nya modeller nu så 461 eller 491 hade jag velat prova. Har du en vettig handlare så bör du kunna låna hem en demomaskin.

Avatar Fallback

Re: Val av professionell röjsåg 2022.

Lindveden  
#753744 Stihl 461 o 491 lanseras till hösten för skogsdelen,dom som släpptes nyss e mer för gräsröjning o dyl me längre riggrör osv.
Har själv både hva o stihl röjsågar o röjer i skogen me dagligen o kan väl säga att mina stihl sågar har ju varit betydligt driftsäkrare än mina hva röjare har varit. Men det e va man trivs me bäst oxå. Bägge märkena har sina för/nackdelar.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).