HannuRöj skrev:Började bli trött om dessa halvautomatiska tanklockorna (man stänger, automatiskt öppnar).
Satt en lång M5 bult i stället av snöre, en plattjärn och fjäder inom tanken.
Målet är att tanklocket inte försvunner - bara oljan läcker. Körde igår tre tankar och den verkar fungera.
Påfyller med en liters automatoljafaska med liten pipa.
HannuRöj skrev:😀 Fortfarande fungerar utmärkt. Har aldrig läckt så den fungerar även bättre som ventat.
Det som jag var mest tveksam på början var att gängan inte håller på locket, men har den hållit så här länge i allafall.
Jag tror det är något fel på tanksidan på 201n. På min 260 har jag inte haft problemer med snabblocket, om nu inte räcknas de gånger som jag har påfyllt för mycket olja och locket har vridit fel.
Jag verkligen blev desprät med locket, 2-3 gånger dagligen oljan på byxorna och antalet lockor som försvann var något jag vill inte ens veta.
Att vända o -ringen kan vara bra tips den med. Och spreija WD 40 är väl aldrig fel.
Arso skrev:HannuRöj skrev:😀 Fortfarande fungerar utmärkt. Har aldrig läckt så den fungerar även bättre som ventat.
Det som jag var mest tveksam på början var att gängan inte håller på locket, men har den hållit så här länge i allafall.
Jag tror det är något fel på tanksidan på 201n. På min 260 har jag inte haft problemer med snabblocket, om nu inte räcknas de gånger som jag har påfyllt för mycket olja och locket har vridit fel.
Jag verkligen blev desprät med locket, 2-3 gånger dagligen oljan på byxorna och antalet lockor som försvann var något jag vill inte ens veta.
Att vända o -ringen kan vara bra tips den med. Och spreija WD 40 är väl aldrig fel.
Äsch, det höll bara ett tag. Nu öppnar den sig som vanligt igen. Tror det kan funka med lite tjockare o-ring. Bedrövlig konstruktion är det iaf. Upptäckte även att skruven som håller fast bågen bara är dragen i plast. Lite klent måste jag säga. Fick problem med att skruven började krypa ut. Får se om det hjälper med gänglåsning….
Och så har startapparaten börjat strula. Tur att den är så sjukt lättstartad.
Tralsmo skrev:Arso skrev:HannuRöj skrev:😀 Fortfarande fungerar utmärkt. Har aldrig läckt så den fungerar även bättre som ventat.
Det som jag var mest tveksam på början var att gängan inte håller på locket, men har den hållit så här länge i allafall.
Jag tror det är något fel på tanksidan på 201n. På min 260 har jag inte haft problemer med snabblocket, om nu inte räcknas de gånger som jag har påfyllt för mycket olja och locket har vridit fel.
Jag verkligen blev desprät med locket, 2-3 gånger dagligen oljan på byxorna och antalet lockor som försvann var något jag vill inte ens veta.
Att vända o -ringen kan vara bra tips den med. Och spreija WD 40 är väl aldrig fel.
Äsch, det höll bara ett tag. Nu öppnar den sig som vanligt igen. Tror det kan funka med lite tjockare o-ring. Bedrövlig konstruktion är det iaf. Upptäckte även att skruven som håller fast bågen bara är dragen i plast. Lite klent måste jag säga. Fick problem med att skruven började krypa ut. Får se om det hjälper med gänglåsning….
Och så har startapparaten börjat strula. Tur att den är så sjukt lättstartad.
Det där med att skruven till bågen släppte råkade ja ut för på min äldre ms201.
Kan hålla med om att det verkar klent.
Det ja gjorde var att ja borrade upp hålet i sågen till 5mm. Så långt ja vågade. Betydligt längre än den skruven som va original alla fall.
Sen gängade ja me m6 gängtapp till botten.
Och sen fixade ja en m6 insexskruv som var så lång så den nästan gick i botten.
Vill påstå att det där blev betydligt bättre än nytt.
Gänglåsning kan du nog skippa enligt min mening. Funkar inte på plast.
can skrev:Litt problem når eg skal saga med mi 201 om dagen, av og til og i nokre vinkler må eg ‘’vikka’’ saga for at kjedet skal skjera. Er det sverdsporet som er blitt for stort då eller. Er den einaste forklaringa eg kan komma på. Er jo tynne drivlenker på picco super kjedet.
olli skrev:Ny fråga om denna såg.
Sågen går jättebra på alla varv utom fullgas, då den verkar få för lite bränsle och "storknar".
Fråga: finns det möjlighet att manuellt justera högfartsmunstycke eller vad kan jag göra?