Motorsåg och handhållet

Partner r14t behöver delar

9 inlägg 2435 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Partner r14t behöver delar

qvarne2  
#750613 Köpte en partner r14t som jag efter lite jobb fick igång. Verkar gå rätt bra. Dock något som rasslar? Förhoppningsvis inte från motorn ;)



Saknas tyvärr lite delar på den, handtaget som går runt sågen och lite annat. Är det någon som har delar eller en reservdelsmaskin eller så ? :) :)



   TS
Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild

Re: Partner r14t behöver delar

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#750631 Jag har kanske delar. Var i landet finns du?

Användarvisningsbild

Re: Partner r14t behöver delar

qvarne2  
#750659 Bor i stockholm men kan gärna betala frakten om du har nåt för ett rimligt pris. Det jag saknar är handtaget (och fästbrickorna), kopplingen, trissa o kedja 🙂 Har originalsvärdet som är märkt partner.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Partner r14t behöver delar

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#750705 Båge har jag.
Koppling har jag.
Trissa? Är det kopplingstrumma?
Kedja har jag kanske om jag får reda på vilkeet svärd det är. Längd och om det har noshjul eller drev och om det har drev isåfall vilken delning.

Användarvisningsbild

Re: Partner r14t behöver delar

qvarne2  
#750723 Det här är vad jag har :) Såg i en partner manual att svärdhjulet kallas för trissa, hehe. För att få ihop en fungerande koppling så antar jag att det behövs en krysskil, nållager och själva drevdelen ? 🤔

   TS
Användarvisningsbild

Re: Partner r14t behöver delar

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#750730 Vad är det för fel på kopplingen du har?
Kan du ta ett mått på svärdet på nåt vis? Då kan jag kanske kan hitta samma och få fram drivlänksantal.
1,6 spårvidd är det så kedja går nog att hitta.
Tändhatt, stift??

Användarvisningsbild

Re: Partner r14t behöver delar

qvarne2  
#750739 Inget fel på kopplingen! Behöver bara en kopplingstrumma och det. Har haft igång sågen som du ser i filmen där i början. Ska mäta svärdet och se då.. Du såg siffrorna i närbild på svärdet? Det säger dig inget ? ;)

   TS
Användarvisningsbild

Re: Partner r14t behöver delar

anersimyra  
#750741 [attachment=0]1646167637_a34efdbe-1f78-49cd-9bec-e3b39d9856a6.jpeg[/attachmen. 😉

Användarvisningsbild

Re: Partner r14t behöver delar

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#750746 Ser spårvidd som sagt. .404 är delning. Möjligt nåt annat nummer avser nåt jag inte begriper.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).