ATV och UTV i skogen

Segway ATV??

45 inlägg 43718 visningar 9 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Segway ATV??

Jolly  
#744956 Det kan jag säkert, men någonstans finns en gräns för hur mycket tid jag lägger på saker och ting.

ATV från Bengtssons
Användarvisningsbild

Re: Segway ATV??

Tokslut  
#745011
Jolly skrev:Det kan jag säkert, men någonstans finns en gräns för hur mycket tid jag lägger på saker och ting.

Ja tar det en dag för en att koppla så är det kanske inte så kul, men vi pratar om en timma typ här

Användarvisningsbild

Re: Segway ATV??

Grelsb  
#749772
Jolly skrev:Här kör vi på regn och slask. Alltså normal vinter igen!

Nu har jag fått hem min Segway Snarler AT6.
Den funkar bra en kraftfull maskin.Jag lät montera handtagsvärme.Den är lättkörd med en bra fungerande styrservo.Även hunden gillar att åka med.Är ca 1m snö och -25 grader här nu 😎

Avatar Fallback

Re: Segway ATV??

Ent  
#749815 Nice! Terräng, traktor a eller b? Har du fått kläm på max kultryck och hur mycket man kan dra med den? Alltså om den är tänkt att palla för en fullastad kranvagn. Och hur mycket får den dra på landsvägen?

   TS
Användarvisningsbild

Re: Segway ATV??

Grelsb  
#749820 Den är traktor B.Tror jag läste i nån specifikation
Kultryck 100kg Släpvagnsvikt 550kg.Finns inga uppgifter i registreringsbeviset.Jag har inte tänkt använda den för virkestransport då jag har traktor och kranvagn 👍 🚜

Avatar Fallback

Re: Segway ATV??

axwell  
#749840
Grelsb skrev:.Även hunden gillar att åka med.Är ca 1m snö och -25 grader här nu 😎


Tuff hund om den klarar -25, ungefär var är det så bistert ?

@Grels

Användarvisningsbild

Re: Segway ATV??

Grelsb  
#749842 Norrbottens inland

Användarvisningsbild

Re: Segway ATV??

Grelsb  
#749860
Ent skrev:Nice! Terräng, traktor a eller b? Har du fått kläm på max kultryck och hur mycket man kan dra med den? Alltså om den är tänkt att palla för en fullastad kranvagn. Och hur mycket får den dra på landsvägen?

Det är likadant drag som på de flesta ATV.Ett tvåtums fyrkantsrör med tjocka väggar (4mm )

Användarvisningsbild

Re: Segway ATV??

Jolly  
#749865 Det står visserligen 100kg men det är frågan om jag hade velat ha det på kulan på en atv.

Användarvisningsbild

Re: Segway ATV??

Grelsb  
#749869 Det skulle inte jag heller villa ha.Jag har bara en liten lätt vagn som jag använder när jag sätter upp häststängel.

Användarvisningsbild

Re: Segway ATV??

Jolly  
#749934 Det borde funka perfekt! Har du något tipps på vagn? Jag var inne på att bygga en själv annars. Dom kostar ju en del.

Användarvisningsbild

Re: Segway ATV??

Grelsb  
#749944 Den jag använder på gården är en gammal utrangerad vagn från Brännans Smide troligtvis
från 60talet.Påskjutsbromsen är stelopererad.
Det är 13 tums däck på opelfälg.Inga problem med begagnade däck. 🛠️

Avatar Fallback

Re: Segway ATV??

axwell  
#750139
Grelsb skrev:Norrbottens inland


Då vet jag hur det brukar vara mitt mellan "negerbyn" och bränna. :-bd

Användarvisningsbild

Re: Segway ATV??

Grelsb  
#750145 Helt rätt 😀

Användarvisningsbild

Re: Segway ATV??

Benny W  
#757619 Hej,
Lånar tråden lite o tänkte fråga er som har haft Snarler ett tag nu.

Jag köpte min i oktober, o där har faktiskt varit en del småfel.
Min har läckt olja från främre diff, de bytte tätning.
O ljuddämparen gav sig, började läcka i gaveln.
Den tjuvstannar ibland..
Min har gått snart 40 timmar.

Mvh Benny

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).