Motorsåg och handhållet

Fixa till en Partner 540

29 inlägg 4092 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Fixa till en Partner 540

Sågpelle  
#748500 bild

   TS
Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild

Re: Fixa till en Partner 540

totte  
#748528 Nej, behöver inte sitta fast. Det är tankluftningen. Mässingsgrejen är ett filter som släpper in luft men hindrar soppan från att skvätta ut.

Användarvisningsbild

Re: Fixa till en Partner 540

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#748529 Visa gärna hela nummret. Det hade varit kul o se o bra att lägg till listan.

Har glömt vad den filtertypen heter som är i ändan av slangen.
Den är dör för atg se till att vätska inte kommer ut och skit inte komner in.
Bara luft går igenom.
Den ska inte in nånstans.

Användarvisningsbild

Re: Fixa till en Partner 540

Rotvältaren  
#748535 Det ser ut som ett sinter filter. Sinter är väl egentligen benämningen på produkten man får vid sintrering.
Men Mange kanske tänker på något helt annat.

Användarvisningsbild

Re: Fixa till en Partner 540

Sågpelle  
#748556 Jag tittade tyvärr inte tillräckligt noggrant när jag drog loss änden med sinterfiltret men det var ett visst motstånd så jag tror den var fäst någonstans. Det kanske funkar lika bra att ha den lös.
Är det någon som kan verifiera att sågen är från 1993?
Jag ser att vissa skriver om P540 professional. Är det en bättre variant än min vanliga?

   TS
Användarvisningsbild

Re: Fixa till en Partner 540

Williamm  
#748557
Sågpelle skrev:Jag tittade tyvärr inte tillräckligt noggrant när jag drog loss änden med sinterfiltret men det var ett visst motstånd så jag tror den var fäst någonstans. Det kanske funkar lika bra att ha den lös.
Är det någon som kan verifiera att sågen är från 1993?
Jag ser att vissa skriver om P540 professional. Är det en bättre variant än min vanliga?

Jag tror alla 540 är samma.

Användarvisningsbild

Re: Fixa till en Partner 540

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#748558 Sinter filter kanske det heter.

Det sitter tryckt in i ändan på slangen. Nej, inte fäst eller fast på nåt annat vis.

Användarvisningsbild

Re: Fixa till en Partner 540

Vante  
#748682 Är ju någon gammal partner modell som hade fäst upp tank luft slangen på luftfilter?

Användarvisningsbild

Re: Fixa till en Partner 540

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#748705 Nästan alla efter R16 som inte har luftburken som 540 har har ledning som går över på nåt vis.

Användarvisningsbild

Re: Fixa till en Partner 540

Sågpelle  
#749575 Bensinläckaget är lagat. En bensintålig krympslang runt den lilla plastdetaljen som man sticker ner i tanken gjorde att diametern ökade och det blev tätt. Samma sak med slangen som sticks in i expansionskärlet. Krympslang användes också utanpå slangarna som sätts på nipplar så att de sitter fast bättre. Reparation komplett. Tack för all input. Ibland är det bara några ord som behövs för att man ska komma vidare.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Fixa till en Partner 540

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#749596 Lite uppmuntrande ord kostar inget.

Klapp på axel och beröm däremot är inte gratis.
Finns det behovet så säg till så pmar jag swishnummer till jourhavande brömmare.
Det funkar på lättkränkta med som fått blåmärke i mandommen.

Användarvisningsbild

Re: Fixa till en Partner 540

Vante  
#749700 Det var ett tag sedan man fixade partner såg åt Kalix bor 1978 men det var plocka och fel söka gav lite blev återgå till elektromekaniskt och elmaskin rep.

Avatar Fallback

Re: Fixa till en Partner 540

fs480  
#751479 Luftslangen trycks fast mot plast väggen, ett litet hack som håller den, slangöppningen nedåt

Användarvisningsbild

Re: Fixa till en Partner 540

Sågpelle  
#751756 Är det det som syns på bild 1 från 12 feb? Tyvärr mycket spånor som skymmer.

   TS
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).