Traktorer och processorer

Transmissionsolja Valmet/Valtra 700?

3 inlägg 2047 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Transmissionsolja Valmet/Valtra 700?

M.Renmark  
#747254 Märkte att nivån i växellådsoljan var i lägsta laget och vill gärna fylla på lite.
Men,då jag nyligen köpt traktorn så har jag ingen aning om vad för typ av transmissionsolja som är i (står inget i serviceboken hlr)
Då instr.boken säger mineral transmissionsolja, GL-4, vad är säkrast att stoppa i?

Timantalet nu är på 2820h,och nästa byte av oljan är om 180h,kanske man ska tömma allt och fylla på med nytt så man är på den säkra sidan? (Agrol Hybran classic)

Valtra 700 4wd -2000



   TS
Lantmännen Maskin
Användarvisningsbild

Re: Transmissionsolja Valmet/Valtra 700?

ananders  
#747257
M.Renmark skrev:Märkte att nivån i växellådsoljan var i lägsta laget och vill gärna fylla på lite.
Men,då jag nyligen köpt traktorn så har jag ingen aning om vad för typ av transmissionsolja som är i (står inget i serviceboken hlr)
Då instr.boken säger mineral transmissionsolja, GL-4, vad är säkrast att stoppa i?

Timantalet nu är på 2820h,och nästa byte av oljan är om 180h,kanske man ska tömma allt och fylla på med nytt så man är på den säkra sidan? (Agrol Hybran classic)


Jag hade bytt den helt och hållet, jag har Hybran plus i min 700:a, glöm bara att inte byta filtret.

Användarvisningsbild

Re: Transmissionsolja Valmet/Valtra 700?

M.Renmark  
#747273
ananders skrev:
M.Renmark skrev:Märkte att nivån i växellådsoljan var i lägsta laget och vill gärna fylla på lite.
Men,då jag nyligen köpt traktorn så har jag ingen aning om vad för typ av transmissionsolja som är i (står inget i serviceboken hlr)
Då instr.boken säger mineral transmissionsolja, GL-4, vad är säkrast att stoppa i?

Timantalet nu är på 2820h,och nästa byte av oljan är om 180h,kanske man ska tömma allt och fylla på med nytt så man är på den säkra sidan? (Agrol Hybran classic)


Jag hade bytt den helt och hållet, jag har Hybran plus i min 700:a, glöm bara att inte byta filtret.

Ja,det är nog förnuftigast. Tack för svar 👍

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Annons:
Emmaboda skog och traktor
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).