ATV och UTV i skogen

ATV med frontmonterad gräsklippare

3 inlägg 2565 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

ATV med frontmonterad gräsklippare

Klausan  
#746730 Hej
I slutet av mars kommer jag att skaffa min första ATV, Cforce 520 med spel, som kommer bland annat till att hjälpa med att hämta ved och flytta tunga saker på fastigheten och med att slå under stängsel för kor.

Jag har en gammal Yardman trädgårdstraktor för att klippa gräset i trädgården. Det är 12 år, har känts bättre och varje år går något sönder. Jag har sett att du kan köpa en Rammy frontmonterad gräsklippare,
https://rammy.fi/sv/rammy-gräsklippare-120-atv-pro/.

Jag måste använda den för att klippa gräset i trädgården, gärna under stängsel och klippa våra skogsvägar på 3 km 3 gånger om året.

Är det någon som har erfarenhet av att klippa med ATV eller är en trädgårdstraktor bättre?

Vänliga hälsningar
Klaus
Danmark



   TS
ATV från Bengtssons
Användarvisningsbild

Re: ATV med frontmonterad gräsklippare

Alex Strömberg  
#746750 Har en bekant som kör med en rammy gräsklippar historia frontmonterat på sin ATV och jar inte hört han klagat på den. Är en företags maskin så den går mycket också.

Användarvisningsbild

Re: ATV med frontmonterad gräsklippare

MrStraightpull  
#746752 Under stängsel kommer inte att fungera - inte bred nog. Och stor skillnad på att klippa en gräsmatta och vägar. Kolla att stubbhöjden går att ställa högt nog

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).